Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1563
    bjoeern
    Deltagare

      Tjena! Har fixat en “ny” bakrutetorkare från skroten som är testat och ska fungera, men funkar inte i min bil.

      Det jag då tänker på är kabelbrott, finns det något speciellt utsatt ställe som det brukar kunna bli på?

      Eller har ni något annat tips?

      #45616
      Renoir
      Deltagare

        Kanske vaxa rutorna sålänge tills du får igång bakrutetorkarn?
        du kan ju alltid läsa här 🙂

        http://www.stackenbilvard.se/displaysubject.asp?Threadid=3678&sprakkod=SV&status=20&forumid=7

        #45614
        GrizzlyBear
        Deltagare

          Kollat säkringen? 😉

          Om du har kabelbrott är det väl mest troligt att det är vid gångjärnen där sladdarna går mellan luckan och bilen.

          #45617
          bjoeern
          Deltagare

            Kollat säkringen? ;)Om du har kabelbrott är det väl mest troligt att det är vid gångjärnen där sladdarna går mellan luckan och bilen.

            Klart, säkringen är det första man kollar, men det kan ju missas 🙂

            Gick lös med en multimeter å lokaliserade felet till en kabelbit i stolpen, hittade då även felet till bakrutevärmen, även där kabelbrott så nu har jag dragit 2 nya kablar och kopplat o donat så nu fungerar allt!

            #45615
            tendency
            Deltagare

              Om det är GT kombi det gäller, så kan jag berätta om ett väldigt simpelt fel jag hade på min MY99 kombi. Torkaren slutade fungera. Sprayade 5-56 (med den smala pipen) innanför gummipackningen där torkarnavet går in i rutan. Voilá!

              Imprezan i garaget
              Capricen i garaget

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.