Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46379
    minid
    Deltagare

      Ang. Kolvarna i 2.5l så tror jag mer att det hänger på att oljepumpen är för klen. Många säger att det beror på det iaf. Den hänger inte riktigt med. Men visst det kan ju vara en kombination med att kolvarna är klena. Fick själv byta motor på min STi 06 en gång. Men jag låg på Subaru och IM och ville veta varför, men tekniska chefen hade inte så mycket att komma med direkt. Hade man kunnat få reda på tex att de kommit fram till att det helt säkert var oljepumpen så hade man kunnat byta den så att man slapp problemen. Men det verkar som att japanerna håller på informationen tyvärr.. 🙁

      345.9 hk vid 5584r/min
      486nm vid 3840 r/min
      max hastighet 231km/h

      Ang. Din max hastighet så verkar det skumt. Original är boxen spärrad till 255km/h eller 245km/h om jag minns rätt. Det är ju skumt att du “bara” kom upp i 231km/h på rullarna hos JRM.

      #46373
      Kvarnis
      Deltagare

        Oljepumpen knäcker inte kolvarna i första hand…,möjligtviss lagren.
        Men oljepumpen verkar vara ett ytterligare problem.
        men även olj pick-up finns det problemmed.

        Dom är för sköra helt enkelt och spricker, i kombo me för lite kolv spel

        #46386
        Fricke.w
        Deltagare

          He he alltid lika kul läsning på den här sidan, kul att alla angagerar sig.
          (Minid) max hastighet var ju på den växel dom bromsade bilen, vilket inte var 6ans, dom bromsade på 5ans växel har jag för mig 🙂
          För övrigt så är jag jäkligt nöjd med hur bilen går, har för övrigt en polare som har en audi s2 95a med en ägare på innan han som rullat sjukt lite och är i jäkligt bra skick, den bilen sitter de ett 340hk kitt från mr dhalbäck på, för sjuka pengar när de begavsig och gubben köpte de.
          i alla fall så tyckte han att min bil gick bättre än hans, även jag, och de kan man nog inte skylla 5.9hk på, i och för sig är vell suban en del lättare också.

          Men till övriga frågor, kännar man nå alls på 99v-power gämfört med 98 kan vell knapt vara märkbart tycker ja.

          Sorry för de långsamma svaret, datorn muppade ur 🙁

          #46387
          Fricke.w
          Deltagare

            Titta gärna in på min garet sida för att se vad som är gjort med bilen. http://www.garaget.org/Fricke

            #46368
            Manor
            Deltagare

              …Men till övriga frågor, kännar man nå alls på 99v-power gämfört med 98 kan vell knapt vara märkbart tycker ja.

              Jag har kört på VPower sedan den släpptes i Sverige, och jag tycker att det känns bra i hjärtat att tanka det dyraste man kan hitta ;-). Jag resonerar som så…är det skillnad mellan 95 och 98 oktan så lär det ju vara skillnad mellan 98 och 99 oktan också…några hästar hit eller dit kanske inte spelar så stor roll, men överhuvudtaget så känns det som en bättre bensin helt enkelt. Varför ska man inte köra på VPower? Pengamässigt så diffar det väl inte så många kronor på en full tank, tycker jag!!?

              Bara mina fem ören i debatten…

              #46388
              Fricke.w
              Deltagare

                Jo de är sant, men varför jag valde 98 var för att de bara finns en mack här om kring som har 99, samt ingen i kvar med etanol längre, surt för den som gick och fixade sig en etanol bil här en gång i tiden 🙁 eller mappade för de, så därför är jag lite orolig för att just shell i stan också ska försvina, för de har varit på tal för att dom var på väg att konka här hemma.

                #46369
                Manor
                Deltagare

                  Ja, då är det väl inte mycket att fundera på.

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.