• Detta ämne har 7 svar, 2,534 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år sedan av Anteln.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33608
    bogserlinan
    Deltagare

      Jag vill komma ut o köra bana i år. Vart kör vi bana ? När kör vi bana?

      #276115
      Nikke McRae
      Deltagare

        Dessa har jag planerat in. Jag hänger fortfarande på Honda och Ford som vi samarbetade med om bankörningar förut, är bara att anmäla sig via Rejsa.nu.

        Mantorp 10/5:
        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=97461

        Gelleråsen 12/7 och Kinnekulle 13/9.

        Malmby SSC storträff:
        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=97480

        Denna finns ju också:
        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=97611

        #276119
        bogserlinan
        Deltagare

          Bra bana för newbies? Ska köra premiär i sommar o vill gärna kunna köra några varv o känna på banan utan att någon ligger o trycker mig i häcken. Så att man kan ge på mer efter hand. Tips och råd?

          #276120
          bogserlinan
          Deltagare

            Kinnekulle, Sviestad, Knutstorp är de som är av högst intresse. Ljungbyhed ska jag anmäla mig till också. Men vill gärna ta två denna säsongen.

            #276116
            Vince
            Keymaster

              Bra bana för newbies? Ska köra premiär i sommar o vill gärna kunna köra några varv o känna på banan utan att någon ligger o trycker mig i häcken. Så att man kan ge på mer efter hand. Tips och råd?

              De som Niklas nämner är inga problem att köra även som nybörjare (dessutom har du ju kört lite för så helt nybörjare är du inte).
              Dessa träffar delas ofta i 3 grupper varav en är just för nybörjare och där lär du inte vara långsammast kan jag lova så det är ju du som kommer att “köa” bakom nån ;).
              Generellt så är det väldigt bra ordning på bana då detta är förarutveckling. Alla sköter sig bra och lämnar företräde till snabbare fordon och får du en snabb förare bakom dig så är det bara att blinka, släppa av honom/henne.

              I nybörjar gruppen kan/skall du ha en “instruktör” iaf de första varven så att du kan få lite tips på spårval o sånt men för det mesta är det bara att köra.

              #276121
              bogserlinan
              Deltagare

                Reggat mig på Alfa Romeo-klubben! På Rejsa tipsade dom om det. Så jag får åka med Alfa Romeos istället! Hihihi:D

                #276117
                t1hero
                Deltagare

                  För Sviestad har LMS måndagskvällsåka (ca 1 gång per månad) där alla är välkomna (lite långt för dig att åka för bara tre timmar kanske), de har även heldag 17maj. (kostar under 1000:- och blir billigare om man har licens)

                  Det brukar inte vara problem att få medåkning med funktionär och bangenomgång om man är ovan vid banan. Eller snacka med någon med lagom snabb bil i depån och köra följa john första varven.

                  #276118
                  Anteln
                  Deltagare

                    Kan även jag rekommendera Sviestad, väldigt väl fungerande körning där med mycket hänsyn till varandra (ytterst sällan jag sett någon köra oförsiktigt där). Dessutom en smalare, kort bana som ger “action” hela tiden… typ.

                    Den är dock inte lätt att köra snabbt på, torparn är en kurva som kan ge vem som helst svårt att sätta en bra tid (men tidtagning är ju förbjuden så…). 🙂

                    Och som sagt, prata med funktionärerna där så kan du antingen få åka med en funktionär, alt. att en funktionär åker med dig.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.