- Detta ämne har 22 svar, 1,432 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2002 kl. 04:57 #13495
Bad_Mujo
DeltagareOm jag som aktiv medlem skulle vilja köra bana nästa år men inte har kvar subban går det bra ändå?
19 september, 2002 kl. 10:03 #129882SecretAgentMan
DeltagareVi har inte uttalat regelverk kring bankörning…men det som sagts senast är att om ägaren har en Impreza, och av någon anledning denna inte är i körbart skick kan denne ta ut en annan bil på banan.
Jag personligen vill helst se enbart Imprezor från våran klubb, och då MÅNGA av dem, fler än vad som deltagit i år.
🙂
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
19 september, 2002 kl. 18:25 #129903griml0ck
DeltagareJag jobbar på o ragga impreza ägare i gävle =) hittade en kille för 2 dar sen som körde en vit 00:a. Han skulle höra av sig så han är nog säkert intresserad.
The red Shagaru Impreza of Gefle
20 september, 2002 kl. 04:36 #129893Bad_Mujo
Deltagare>Jaha, och vad tänkte du släpa dit annars om man får fråga?
Duger en Lancia Delta HF Integrale?
21 september, 2002 kl. 18:05 #129887Toni
DeltagareBlev lite tråkig stämning senast på Kinnekulle när en Porsche Boxster fick vända hem tomhänt och senare en okänd BMW helt plötsligt kom ut på banan och sen dessutom snurrade ut i gräset efter bara ett par varv.
Det som sades då emellan Honda, Nissan, Subaru (de klubbar som förhoppningsvis samarrangerar tre träffar nästa år) var att det nog var både bäst och enklast om vi håller alla dessa banträffar som STRIKT Japan-träff. Det betyder i så fall att såväl Viper, Porsche som annat icke-japanskt tyvärr får stanna hemma.Alternativt så måste vi även vara beredda på att tillåta BMW, Volvo etc på banan som kan råka ägas/köras av medlemmar i Honda/Nissan-klubben.
Ytterligare ett alternativ är att vi kommer överens om en “policy” med de övriga klubbarna, t ex att eventuella icke-japanska bilar från ALLA klubbar måste vara FÖRANMÄLDA och deras närvaro GODKÄND I FÖRVÄG av samtliga deltagande klubbar.
Snacka gärna med SecretAgentMan Jerry och be honom diskutera saken med övriga japan-klubbar!
22 september, 2002 kl. 14:46 #129891thomas200sx
DeltagarePå JapMeet kommer det iaf bara bli japanskt! 😉
Inte för jag har något emot andra bilar och märken, men min åsikt är att vi skall köra för oss själva. Tänk bara på hur många medlemmar det finns i Volvo, SAAB, Audi och VW klubbarna. Bättre att satsa på att få fler av våra vänner med japanska bilar på träffarna. Det blir enkare regler för deltagarna och inte minst arrangörerna. IMHO
/Thomas
Styrelseledamot 200SX OGS22 september, 2002 kl. 18:50 #129897Plogen
DeltagareJag tycker inte det ska förbjudas med bankörning för andra märken. Det ska inte heller uppmuntras. Det jag tycker är det viktigaste med imprezaklubben är gemenskapen. Har man åkt impreza i några år och sen bestämmer sig för att byta bil, tycker jag inte klubben ska utesluta personen för det. Jag vill alltså inte byta bort mina kompisar i klubben bara för jag byter kärra. De som bor i samma stad är lätta att träffa, men de som inte gör det ser jag nästan bara på banträffarna. Är dock ganska partisk eftersom jag går i bilbytartankar…..
/Plogen
_________________________________________Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..
_________________________________________23 september, 2002 kl. 05:38 #129896Bad_Mujo
Deltagare>MMmmmja. Inte helt fel… 😀 Årsmodell?
-90, diamantsvart, höjt bränsletryck, annan bränsletrycksregulator, höjt laddtryck (1,2 istf 0,8), EVO 2 chip (215 vid 0,8bar), sänkt med hårdare fjädrar och dämpare.
23 september, 2002 kl. 05:41 #129894Bad_Mujo
Deltagare>Blev lite tråkig stämning senast på Kinnekulle när en Porsche Boxster
>fick vända hem tomhänt och senare en okänd BMW helt plötsligt kom ut
>på banan och sen dessutom snurrade ut i gräset efter bara ett par
>varv.
>Det som sades då emellan Honda, Nissan, Subaru (de klubbar som
>förhoppningsvis samarrangerar tre träffar nästa år) var att det nog
>var både bäst och enklast om vi håller alla dessa banträffar som
>STRIKT Japan-träff. Det betyder i så fall att såväl Viper, Porsche som
>annat icke-japanskt tyvärr får stanna hemma.
>
>Alternativt så måste vi även vara beredda på att tillåta BMW, Volvo
>etc på banan som kan råka ägas/köras av medlemmar i
>Honda/Nissan-klubben.
>
>Ytterligare ett alternativ är att vi kommer överens om en “policy” med
>de övriga klubbarna, t ex att eventuella icke-japanska bilar från ALLA
>klubbar måste vara FÖRANMÄLDA och deras närvaro GODKÄND I FÖRVÄG av
>samtliga deltagande klubbar.
>
>Snacka gärna med SecretAgentMan Jerry och be honom diskutera saken med
>övriga japan-klubbar!Jag förstår oxå att “vi” inte vill ha andra bilmärken med men jag är ju nästan bara intresserad av Gelleråsen och Lancia klubben i Sverige anordnar bara träffar i och runt stockholm.
Jag fick ju aldrig chansen att köra på bana med subban så då får jag väl göra det med lancian för att kompensera.
23 september, 2002 kl. 05:41 #129895Bad_Mujo
DeltagareGlömde en sak: Föranmälan och godkänd av de andra kan iaf jag leva med.
23 september, 2002 kl. 06:11 #129883SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Sep-23-02 AT 08:35AM (GMT)
Problemet med att släppa in “udda” märken är gränsdragningen…Jag personligen *vill* inte åka tillsammans med en risig 142:a som inhandlats för ett par tusenlappar…
Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att rent undermedvetet har en chaufför av ett sådant ekipage inte samma respekt för grusfållorna och bilens begränsningar i form av väghållning och bromsar.Jag tycker vi skall ha en gemensam överenskommelse med våra “partnerklubbar” – och jag tänker rösta på att hålla tyglarna korta – enbart Imprezor från våran klubb.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
23 september, 2002 kl. 08:15 #129898Plogen
Deltagare>LAST EDITED ON Sep-23-02 AT
>08:35 AM (GMT)
>
>Problemet med att släppa in “udda” märken är gränsdragningen…
>
>Jag personligen *vill* inte åka tillsammans med en risig 142:a som
>inhandlats för ett par tusenlappar…
>Jag skulle vilja sticka ut hakan och påstå att rent undermedvetet har
>en chaufför av ett sådant ekipage inte samma respekt för grusfållorna
>och bilens begränsningar i form av väghållning och bromsar.
>
>Jag tycker vi skall ha en gemensam överenskommelse med våra
>”partnerklubbar” – och jag tänker rösta på att hålla tyglarna korta –
>enbart Imprezor från våran klubb.Vad händer med de medlemmar som sålt sina bilar och fortfarande vill vara med? Blir det inga banträffar för dom? 🙁
/Plogen
_________________________________________Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..
_________________________________________23 september, 2002 kl. 08:44 #129884SecretAgentMan
DeltagareNej – inte om jag får som “jag vill”…visst skulle det vara kul att se Porsche och en och annan Delta gnugga gummi, men som jag skrev – var och framförallt HUR skall man dra gränser för vad man får ta ut på banan?
Det är ett problem som vi skall ta upp i styrelsen, och med de andra klubbarna som vi samarbetar med (200sx och Honda Performance).
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
23 september, 2002 kl. 08:45 #129885SecretAgentMan
DeltagareProblemet är högst hypotetiskt för dig Johan – för vi tänkte tvinga dig att behålla Imprezan. :p 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
23 september, 2002 kl. 09:08 #129899Plogen
DeltagareProblemet är högst hypotetiskt för dig Johan – för vi tänkte tvinga
>dig att behålla Imprezan. :p 😀
>
>/J
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
>
>Banträffsansvarig SSI
>
>12,726 @ 177,17 😀Ja det är ju ganska enkelt… Om jag inte hittar någon köpare blir det ingen porsche….
/Plogen
_________________________________________Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..
_________________________________________ -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.