› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Behöver hjälp samt info om trim m.m
- Detta ämne har 24 svar, 2,675 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
snaps.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2007 kl. 13:21 #44474
snaps
Deltagarehar 2 st som är intressanta. Ska eventuellt ner till gbg nu i helgen och kika på dom=)
4 september, 2007 kl. 14:37 #44463Mats
Deltagare”Vad menar du med att köpa sakerna billigare?? tro inte att du bygger billigare och bättre en vad offerten du fick.” //subarumickeSå du menar att fmic kit för 19000:-, koppling för 16000:- är bra priser? Har ju läst om folk som köper fmic för ca 5 tusen och koppling för samma pengar. Vad är det som gör jrm-racing fmic/koppling så mycket bättre?
Kan tänka mig att du blivit erbjuden ett APS-intercooler kit. Om du då jämför det med budget varianter från kina runt 5000-lappen så tycker jag det är lite orättvist. Funktionen på de båda är det säkerligen inget fel på men de kostar olika från början…
Armani-jackan som kostar 15 000kr håller dig säkert lika varm som jackan från ÖB. Men det går liksom inte bara att kolla priset för vad en jacka kostar, det finns fler saker man får ta hänsyn till.
Mats GBG
Type R ’994 september, 2007 kl. 16:59 #44475snaps
Deltagareförstår också, men samtidigt så är ju 19.000:- fortfarande väldigt dyrt för ett fmic, tycker jag iallafall. Visst, det kanske är lite bättre, men om det är 11.000:- bättre vete fan=)
Priserna jag fick var när jag var i deras webshop och kollade. Det är alltså inget jag har kontaktat dom för och fått en offert. Tänkte bara säga detta så det inte blir några missförstånd!
4 september, 2007 kl. 17:02 #44454SecretAgentMan
DeltagareHybrid/Autobahn rockar benhårt, och kostar i sammanhanget gratis – det går ICKE att berättiga merkostnaden på något annat kit upp mot 500 pållar, speciellt inte på en GT där det kittet sitter klockrent med lite omsorg nedlagt på installationen.
/J – har 406 Rototestkusar på en hybrid, och det är inga som helst problem med insugstempen.
4 september, 2007 kl. 17:04 #44468Tolle
Deltagarekolla om du har PM vart nåt konstigt! annars får jag knåpa ett nytt!!
4 september, 2007 kl. 17:29 #44469Tolle
DeltagareEtt nytt försök gav resultat!!
Du har PM!!! 😀
4 september, 2007 kl. 19:22 #44476snaps
Deltagaresåg det….du har också pm;)
7 september, 2007 kl. 18:57 #44461Grusdraparn
DeltagareHoppas på runt 330-340hk.
Köp en färdig, seriöst trimmad bil, finns fina exemplar till salu i klubben. Helt klart mest prisvärt. 🙂
/K – klart-å-betart
7 september, 2007 kl. 20:14 #44458Kvarnis
DeltagareFredags tips 😀
Köp en bil först, men pm’a vilket budget och vilket mål du har så ska kan jag se till att du får vad du vill ha till rätt kurs.
Vilka pengar du kan lägga utt är det första som spelar roll, vad du kan få för det är en annan5.a, ska du skruva själv lr leja bort allt spela oxå roll.
/Kvarnis been there done that
7 september, 2007 kl. 21:41 #44477snaps
DeltagareKvarnis: Jo, förstår att jag måste köpa bilen först innan jag igentligen börjar ens tänka på trimning. Men, vill ju gärna inte köpa en bil för att sedan inse att det kostar halv miljard att bara byta bromsar=) Du har pm föressten.
Grusdraparen: Vad är det roliga i det?;-) Självklart så kan man göra det och har funderat på det också men har inte hittat någon bil till salu med dom moddsen jag vill ha.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.