• Detta ämne har 7 svar, 1,146 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Mats.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #564
    SVARTEN
    Deltagare

      Hallå kompanjoner, upptäckte till min fasa att en av strömställarna i bilen (dimljus bak) saknade belysning. Detta är ju lätt ordnat, men då jag också upptäckte att belysningen för varningsblinkersen och för bakrutevärmaren inte lyste:o

      Eftersom bilen inte varit i rullning på ett bra tag nu så har jag faktiskt *glömt* bort om dom skall göra det. Dom lyser när dom är intryckta men inte annars.

      Hjälp en gammal räv att komma till rätta;)

      /Christian

      #38813
      FRBxxx
      Deltagare

        Tjena!
        Nej, dom ska inte lysa…..

        Mvh Björne

        #38811
        SVARTEN
        Deltagare

          Dvs. har båda dessa strömställare glödbelysning:o?

          /Christian

          #38814
          FRBxxx
          Deltagare

            >Tjena!
            >Nej, dom ska inte lysa…..
            >
            >
            >Mvh Björne

            som sagt….dom lyser bara när dom é intryckta….

            #38816
            Niklas
            Deltagare

              Så är det väl med alla knappar, lyser bara när de är intryckta. Alltid rädd att slå på “bakrutetinaren” då det är mörkt i bilen för man vill inte vara en klant och dra igång varningsblinkers. Min lampa för dimljusen bak lyser inte, fast det gör mig inte så mycket då jag inte har en sådan lampa i mina STIisar.

              #38817
              Niklas
              Deltagare

                Ok, då är det inte bara belysningen till nummerskylten bak som slockarna på Imprezan… 😉

                #38812
                Dawn
                Deltagare

                  Ja så måste det vara.
                  Måste byta min i varningsblinkknappen också. 🙁
                  Det borde väl bara vara att pilla bort knappen och ersätta den trasiga glödlampan med en ny hel dito. 🙂

                  #38815
                  Mats
                  Deltagare

                    Lyfter en gammal tråd.

                    Var köpte ni nya lampor till knapparna? Jag har fått isär knapparna men undrar var man lämpligast inhandlar lampor. Subaru-affärn har säkert men måste nohg beställa från Japan eller nåt sånt.

                    Kom vi fram till om “varningsblinkerslampan” skulle lysa hela tiden och blinka när den används eller bara blinka?

                    Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.