• Detta ämne har 3 svar, 2,092 deltagare, och uppdaterades senast för 23 år sedan av maxan.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #226
    Peter
    Deltagare

      Tjena.

      Tänkte kolla med er Subaru ägare om ni kan ge mig en ärlig uppgift på cirkus hur mycket en Impreza GT drar milen, både 211 och 218 hk motorn. Går i köpa tankar men har hört att den kan ligga närmare 1,8 l/m, låter lite väl mycket om man skall använda bilen som bruksbil med kö körning och allt där till. Okej om man tok gasar drar den väl en hel del, men vad ligger det runt normal körning.

      Tacksam för svar.

      MVH

      PM

      #36340
      Twala
      Deltagare

        Hej!

        Jag har en 96:a med 211 hästars motorn, och när jag kör den normalt (ganska fegt skulle nog många säga) så drar den c:a 1,05-1,1 l/mil.

        Mvh
        Tobbe

        Hodie mini, cras tibi.

        #36339
        OzO
        Deltagare

          Jag har fört soppahistorik i ett Excelark sen jag köpte min och hittills har jag snittat cirka 1.09 l/mil med min-notering på 0.85 l/mil (lugn långkörning) och max-notering kring 2.5 l/mil (bana). Då jag gasar lite normalt på sommarväg ligger den kring 1.3 l/mil…

          …å andra sidan gasar andra mer med högre förbrukning… 😀

          …it’s all in your foot!
          ______________________________________________
          http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of…

          #36338
          maxan
          Deltagare

            Min MY99 drar enligt mitt excelark runt 1.3-1.5 l/milen.. Jag använder den som bruksbil, men kör väl lite hårdare på gasen än när jag hade min gamla Fård 😉

            Men ett snitt under ett halvår blir runt 1.3 l/milen..

            Max!

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.