Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35721
    Markus
    Deltagare

      Jag är sugen på Bensinvärmare till min Forester 1999 för att värma upp kylarvattnet och/eller oljan.

      Är det någon som vet vad jag bör köpa och vad det kan tänkas kosta att installera? Någon firma i Stockholmsområdet som säljer/monterar?

      Jag hittade lite rester av en Defa-värmare i bilen jag köpte men värmaren i sig är borta…

      #287799
      Fladric
      Deltagare

        Jag ville installera på min 2006 3.0 Outback och det skulle kosta mellan 20-30k i Umeå på Defa och Eberspärchers återförsäljare!

        Är dyrt då de måste böka med styrning av ACC och liknande som jag förstod det…

        Alltså är det inte värt det i mina ögon!

        #287803
        bitomaxsp
        Deltagare

          20-30k SEK för Bensinvärmare?

          #287801
          zanoii
          Deltagare

            Sett att själva Eberspächern kostar 5000-6000 begagnad, vet inte om det är något som är möjligt att installera själv.

            #287798
            Markus
            Deltagare

              Arbetet kan jag förstå om det är dyrt. Själva jobbet verkar inte speciellt avancerat. Måste kolla lite närmare på exakt vad som saknas. 20-30 håller jag med om att det inte är värt men under 10k känns helt ok. Kanske får leta på skrotar efter något begagnat då…

              #287800
              Fladric
              Deltagare

                Arbetet kan jag förstå om det är dyrt. Själva jobbet verkar inte speciellt avancerat. Måste kolla lite närmare på exakt vad som saknas. 20-30 håller jag med om att det inte är värt men under 10k känns helt ok. Kanske får leta på skrotar efter något begagnat då…

                Jag sa samma sak men en bekant som jobbar med det avrådde, styrdonen som behövs är minst lika dyra som själva värmaren 🙂
                Dock är min Outback nyare med mer el så är väl en bidragande orsak till att det är dyrt…

                Jag har fått bilden av det är för dyrt att montera på en bil som inte har det original 🙂

                #287802
                zanoii
                Deltagare

                  FYI den jag hittade för 5000-6000 kr var på Ebay. Kan tänka mig att man som vanligt hittar begagnade till nära nypriser på bildelsbasen.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.