Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #778
    Robban_Sde
    Deltagare

      I morse Gled jag in med bilen på besiktningen, stolt över att hunnit med allt som skulle fixas, (bland annat) ny racekatt.

      Jag gick in och satte mig i fikarummet direkt, tänkte att det var bäst att inte störa gubben i arbetet. efter någon minut hörde jag hur han varvade 5-6000 varv med bilen så Dumpventilen skrek över hela bygget. sekunderna senare kom han in och fråga mig: Vill du att jag ska besikta bilen eller????
      Jag stog som en fågelholk och fattade inte vad han menade med det, vad annars skulle jag vara där för?.
      han förklarade för mig att det inte var en enda pryl på bilen som va orginal, och att bilen skulle/var helbilsgodkänd. jag fick inte byta ut en enda skruv i bilen enligt han, allt skulle vara orginal, han sa att han var snäll mot mig och strök mig från listan, (som han sa det)
      så det var bara att fara därifrån med gråten i halsen,

      efter att jag hämtat mig från shocken så ringde jag upp Bilprovningens tekniker och fråga om det stod någonstans att min bil var helbilsgodkänd, och enligt han jag pratade med där så var den INTE det. han skulle skicka hem en utskrift på det till mig, som jag sedan kan köra upp i ansiktet på besiktnings gubben, Det sitter en Öppen turbo XS dump, öppet luftfilter och FMIC på bilen, resten är orginal. Motormässigt iaf, lite plast delar kan dom väl inte klaga på?

      är det någon annan som råkat ut för detta?
      Bilen är en Impreza GT -97

      /Robban

      #40410
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Det där är rent ut sagt förjäkligt…vad jag förstått så är egentligen inte ens helbilsgodkännandet grund nog att agera på det sättet, VV och SBP väljer bara att använda det för att göra livet enkelt för sig.

        Det här lotteriet som gäller just nu är en skandal större än något mutbrott…ring och prata med chefen på just det bygget, och förklara hur du blev behandlad.

        /J

        P.S. När jag besiktade Silverpilen mös gubbarna mest och smög omkring och kikade på den…och det läget hamnar nog de flesta i, men i enstaka fall dyker det upp avundsjuka skitstövlar. x(

        #40412
        Robban_Sde
        Deltagare

          Det kanske ordnar sig, det visade sig att Farsan hade en vän som jobbade åt polisen med flygande besiktning, så jag tog och ringde upp han och frågade vad han tyckte, enligt honom så var det väldigt konstigt att dom reagerade så, han tog även reg numret och skulle kolla upp vad som gäller åt mig,

          Fick även höra av han att alla vingar som suttit på Rally bilarna (subaru) i detta fallet givetvis även var godkända för gat bruk,

          nu är jag lite osäker men visst har 22b vingen suttit på en rally bil nån gång i tiden? 🙂

          /Robban

          #40413
          Imp2
          Deltagare

            boka tid på en annan station om möjlighet finns. jag fick igenom bilen för 2 år sedan (en 99.a som är heltypad) med bra mycket mer en sådana moddar utan problem.

            #40411
            stockis
            Deltagare

              Jag har fått igenom alla mina bilar utan problem. Dock var de inga subaru imprezor. Men tex en volvo 740 tic som jag hade slängt i en 940 motor i och hade runt 300 kusar i. Den gick igenom utan problem.
              Tycker detta låter konstigt att du inte kom igenom bara för att du hade en dump i den

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.