Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35279
    Larsy93
    Deltagare

      Hej, nu är det så att tiden kommit för min första besiktning som Impreza ägare, är det något speciellt jag bör tänka på eller göra före besiktningen?

      Får den köras på bromsrullarna?

      Tacksam för tips & svar 🙂

      #286051
      Christian S
      Deltagare

        om du har annat avgassystem än original och det sitter en sport eller racekat på se då till att den är riktigt var innan du åker dit.

        nej den får inte köras i bromsprovarn.

        annars är det som vanligt bara att se till att alla lampor fungerar och att du har varningstriangel med dig.

        #286055
        Larsy93
        Deltagare

          Okey, Jaaa sitter ett catback system så jag vet inte hur mycket det påverkar. Men en ordentlig varmkörning blir det.

          Det här man hör om att blanda etanol i tanken är det nått som hjälper för denna bil? Verkar som att när man läser på en del forum så är det lösningen på alla världens problem, men det har jag ju förstått att det inte är.

          #286056
          Larsy93
          Deltagare

            Monterat dit en så kallad “db-killer” insats i avgasröret, följde med bilen så det tar väl ner ljudet iallafall om dom skulle klaga på det.

            #286053
            FiddeFuling
            Keymaster

              Har du cat back så bör original katten vara kvar, så länge den är OK skall du slippa blanda soppan. 🙂 100 cell race katt kräver hög värme men original skall hoppa ingång under normal körning

              Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk

              #286057
              Larsy93
              Deltagare

                Då var det besiktigat, otillräcklig bromsverkan på handbromsen, så då blir det väl att spänna skulle jag tro?

                #286054
                Simon.x
                Deltagare

                  Då var det besiktigat, otillräcklig bromsverkan på handbromsen, så då blir det väl att spänna skulle jag tro?

                  Hej testa att spänna först.

                  Nu vet jag inte hur man gör på en 00 men på dom nyare så justerar man dom i trumman bak STI 2011 bort med hjulet skruva upp en lite större plan mutter typ sedan justerar man den. d—0.o—b

                  //Simon

                  #286052
                  Christian S
                  Deltagare

                    först justerar man ute vid hjulen sen justerar man vid spaken.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.