Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #420
    honkster
    Deltagare

      Min gick igenom med 225/35/18….

      Men man vet aldrig…..Lycka till!

      #37744
      ExOrdis
      Deltagare

        http://216.40.249.192/s/otn/angry/nono.gif

        Det beror till stor del på vilken fälgbredd och offset(ET) du har.

        Generell enkel regel:
        Om hjulen går utanför skärmen, tar i någonstans
        vid “normal” fjädringsväg eller tar i någonstans vid fulla rattutslag är
        det risk för problem, annars inte. Och då menar jag tekniska problem
        i första hand och problem vid besiktningen i andra. 😉

        Rullningsomkretsen har med hastighetsmätarens
        funktion och inte minst bromsförmåga att göra.
        Stora och framförallt tunga hjul är av ondo för både acceleration, stötdämpning och retardation oavsett vad 2F2F försöker förmedla, designmässigt, tjaaaa det är en helt annan sak. 😉
        Funktion före design ett önsketänkande?

        >Kan kan besikta bilen med 18″are?
        >18″ 215/35 är inte det samma som orginal
        >i omkrets?

        Orginal rullomkrets = 1867 mm Max: 1960 mm Min: 1773 mm
        Din = ca 1909 mm, alltså inte samma men OK.

        #37745
        subarujohan
        Deltagare

          Kan kan besikta bilen med 18″are?
          18″ 215/35 är inte det samma som orginal
          i omkrets????? Hoppas

          /Subarujohan

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.