Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46204
    PPP
    Deltagare

      Jag skulle nog försöka med ett ytterligare ett alternativ, även om det är lite vågat. Finns en firma nu som bygger om vanliga bilar till elbilar (och slänger motorn). Bygg om även din till en el-rallybil. Vore grymt.

      Jag ska stärka upp mitt “case”: 🙂

      “Det svenska företaget Electroengine in Sweden AB har tagit fram ett nytt system som möjlig gör högpresterande eldrift av vanliga bilar som idag drivs med förbränningsmotor.”

      “Electroengines VD, Thomas Bergfjord, konstaterar; Vi kan till exempel få en SAAB
      9-3 att accelerera från 0 till 100 km/h på 6,5 sekunder, nå en hastighet på 180 km/h och köra 15-20 mil på ren el utan att vi förändrat bilen exteriört eller interiört – med både bagageutrymmet och dragkroken kvar.

      #46193
      Kvarnis
      Deltagare

        Känns inte som ett seriöst alt.

        Jag vet vad elmotoer och batterier kostar :D, en elmotor på 160kw är DYR!!!, sen kommer bilen bli sjukt mycket tyngre pga av batterierna.

        En bil som går på bana ska vara så lätt som möjligt, även

        #46205
        PPP
        Deltagare

          Förmodligen är det som du säger. Det blir nog med tiden, men kanske inte ännu.

          #46197
          STIred
          Deltagare

            Raul, du vt hyr mycket jag köper i Svedala ..;)

            He he de e sant det kokarn, jag vet, typ nada 😀

            /r

            #46200
            MariaimprezaGT
            Deltagare

              Spåra ur totalt och ta hem ett 2.5L block från USA 😉http://www.raw1performance.com/index_files/Page523.html

              De har bara semiclosed från Cosworth där vad jag vet…

              Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!

              Mobil: 0763-498601
              Mail: maria@wroom.org

              #46210
              klew
              Deltagare

                Var och hämtade bilen idag… drog släpet med en xc90 så totalvikt på ekipaget var 4.2 ton (mig och föraren inräknat) och den snittade under litern. Känns bra att den bilen drar mindre med 2 ton släp än vad min bil gör när jag kör ensam.

                Anyway, två bilder från resan:

                Här är vi på ÖBAB i Örebro där hon fått stå en vecka nu:

                vi lyckades inte knuffa upp den på trottoarkanten som leder mot garaget så fick försöka köra upp den. Motorn är kanonfrisk vilket framgår av bilden…

                Nu ska jag bara lösa en vettig garageplats så ska det börja rivas!

                —————————————–
                Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
                http://www.garaget.org/?car=108359
                Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
                —————————————–

                #46194
                Kvarnis
                Deltagare

                  Ser utt som topppackingen alt. har du eldat kolvringarna, lagerras brukar inte ryka så där.

                  #46206
                  PPP
                  Deltagare

                    Ser utt som topppackingen alt. har du eldat kolvringarna, lagerras brukar inte ryka så där.

                    Jag blir alltid impad av sådant här! Lite som Dr House men för bilar. Diagnos genom att se ett foto på avgaserna! 🙂

                    #46202
                    challe
                    Deltagare
                      #46187
                      OzO
                      Deltagare

                        Ser utt som topppackingen alt. har du eldat kolvringarna, lagerras brukar inte ryka så där.

                        Jag blir alltid impad av sådant här! Lite som Dr House men för bilar. Diagnos genom att se ett foto på avgaserna! 🙂

                        😀 😀 😀 Stämmer ju! Kvarnis tar ju lite piller då och då.. precis som House! 😉 Dr. Kvarnis – en gladare House!

                        Lycka till med renoveringen!

                        /G
                        _____
                        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

                      Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.