SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Beställa från utlandet

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Nu var det tag sen jag beställde från utlandet (England) så jag minns inte riktigt hur det ligger till med tullavgift etc.
      Hur funkar det? Betalas tullavgiften vid senare tillfälle när paketet kommer till Sverige? Och vad är det som bestämmer tullavgiften?

Och sedan har jag hört att man kan slippa tullavgiften på ett smidigt sätt. Gäller det alla länder?

//.zip

thorlake
      Deltagare

Beställ inom EU. Ingen tull.

Tullavgiften bestäms av ”staten” å skattesystemet i Sverje.
        Tror det tutti baletti ligger på ca 30% inköpspriset.
        E ju moms du petalar så att säga.

.zip
        Deltagare

Den här gången är det Staterna som gäller och det är mer eller mindre ett måste 🙁
          Antar att det är ett visst % utav priset som blir tullavgift, men hur mkt?

//.zip

thorlake
          Deltagare

Då KAN det gå till så att paketet fastnar i ”tullen” och du får ett vänligt men bestämt brev där du måste visa kvitto på det du köpt så att ”tullavgiften” kan räknas ut och betalas. Du betalar snällt och får paketet skickat till dig.

Finns säkert fler varianter beroende på storlek och innehåll mm. Så hände för mig iaf. 🙂

.zip
            Deltagare

Meeeen det är värt ett försök. Funkar det inte så får man bara det onda ögat mot sig, inte mer än så antar jag?

//.zip

thorlake
              Deltagare
                .zip
                Deltagare

Tackar för infon.

//.zip

locko99
                  Deltagare

Tackar för infon.//.zip

Vart ifrån ska du handla? Bara att fråga om dom vill skriva ner värdet på paketet…Dom flesta gångerna jag handlat har detta gått bra…

Finns ju pengar att känna för dom som tycker man betalar tilräkligt till staten…

Mitt avgas system/dump annlände med ett värde av $100….

Mitt senaste paket med kolvar/packingar oljepump…skrevs ner från $1200 till hälften…Blev iof bara 1500:- biligare men pengar är pengar…

Och Tull/skatt eller vad man betalar är pengar som oftast fraktbolaget tar in så tror inte mycker slinker igenom otullat? Iaf inte med UPS…

mvh /Martin

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.