Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1671
    sponi
    Deltagare

      Tjenare

      Jag funderar på att skaffa mig en Gt, alltid varit en dröm.
      Tänkte kolla om ni har någon info om dessa typ sjukdomar etc,
      har ju hört ryktesvägar att t.ex växellådan är en svag länk men vet inte om detta stämmer,
      jag tror ni har fattat vad de är för info jag söker.

      //Henke

      #46151
      tIIMMY
      Deltagare

        Jo lådan är en av dem svagaste länkarna men likaså är LMMen som dör titt som tätt på dessa med öppet luftfilter av dålig sort…

        Chansen att du rasar lådan är väl rätt liten om du vet hur man använder sig utav kopplingen.. och som oscar lärt mig.. rasar det så rasar det… byt då och tänk inte på det nu! 🙂

        #46150
        NickeH
        Deltagare

          Kör man som folk så håller lådan alldeles utmärkt, sen ska man väl inte trimma en gt mer än till kanske 270hk med tillhörande vrid om man vill att orginal-lådan ska hålla.

          #46149
          abacus
          Deltagare

            Rätta mig om jag har fel, men är inte GT´s bromsar oxå en fälla, dom fungerar, men är rätt klena, för det övriga som man har under huven…

            GT har väldigt små Ok/skivor för vad den matar ut…

            Rätta mig om jag har fel

            -97 GT Kombi 4 par klossar fram, och 1 par skivor….

            #46153
            sponi
            Deltagare

              Ok då så är det bara till att börja leta 😛
              00an låter de som är lite “bättre” får se vad/om man hittar någon.
              Tack för infon nu har man lite mer “kunskap” när man ska leta iaf.

              mer än 270hk tror jag inte jag skulle vilja ha, men är la med de som allt annat 😛

              Hör gärna av dig om du har något intressant 🙂

              #46152
              Steve
              Deltagare

                Har bytt nya bromsbelägg fram och kan påstå att det biter bättre än orginala.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.