SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Bilder på pulerlackade bromsok

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Någon som gjort i ordning sina bromsok ordentligt dvs blästrat och pulverlackat? Posta gärna upp bilder på hur det blev i så fall. Ligger i startgroparna med behöver inspiration, Bilen är röd och funderar på klar röda ok…..

alrik
      Deltagare

Kommer de inte bli apsvårt att hålla dom rena ifall man känner för de?

Ytan blir ju inte slät och då bör ju bromsdamm lägga sig i porerna som
        gör att det oket inte kommer vara rött så länge?!?!

/Mikael

Palm
        Deltagare

Kommer de inte bli apsvårt att hålla dom rena ifall man känner för de? Ytan blir ju inte slät och då bör ju bromsdamm lägga sig i porerna som gör att det oket inte kommer vara rött så länge?!?!/Mikael

Fälgrent och högtryck tror jag löser det värsta, kommer vilket fall se bättre ut än nu då tidigare ägare målat dom röda med pensel PÅ rosten typ, samma var gjort fram med resultatet var att dammskydden i oken fastnat i färgen och gått sönder så jag var tvungen att renovera för att kolvarna kärvade. Det var två år sedan och bak har jag inte gjort i ordning oken ”ordentligt” bara smörjat upp funktionen och bytt beläggen etc.
          Antingen ska mina ok göras i ordning ordentligt eller så kanske jag får tag på ett par som är bättre att utgå ifrån.

Gjorde ju i ordning och pulverlackade mina fula D2 fjäderben förra året så oken tänkte jag skulle få samma färg.

http://www.impreza.nu/expo/albums/D2-fj%E4derben/PICT2715.sized.jpg

Mats
          Deltagare

Pulverlack på bromsoken är inget jag rekommenderar. Pulver härdas ju i ca 200 grader och dina ok kommer att bli varmare om du kör ordentligt.
            Mina började bubbla i färgen efter en konbaneträff.
            Nu har jag blästrat dem igen och målat med en 2 komponents färg för bromsar. Efter en tur på isen så luktade det ”bakad färg” men inga bubblor så det ser ut som att det funkar bättre.

Såhär såg bromsarna ut när jag gjorde iordning dem förra gången.

http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=album576

Edit: Just det, om du klyver bromsoken när du gör iordning dem så tappa inte bort den lilla packningen som sitter mellan ”ok halvorna”. Den följer inte med i paketet med packningar och går INTE att köpa från subaru.

Mats
            Type R ’99

h_z
            Deltagare

Lånar tråden och frågar:
              Vart hittar man kompletta renoveringssatser till oken?

/mvh,
              hz

boost
              Deltagare

Borde väll din lokala Subaru verkstad ha? 🙂

kamikaze
                Deltagare

Lånar tråden och frågar:
                  Vart hittar man kompletta renoveringssatser till oken?

/mvh,
                  hz

Seal kit-front disk brake
                  Best nr: 26297FA050

Då ingår packingar till både vänster och högerok

h_z
                  Deltagare

Tackar!
                    Ungefärligt pris?

specialized
                    Deltagare

Tackar!
                      Ungefärligt pris?

Från artikelnummerregistret, klistrad i ” allt annat ”

Fram – 26297FA050 (ca 350:- för en sats som innehåller packningar, mm för både vänsterok och högerok)

Priset kanske har ökat några tjugor men ändå 🙂

h_z
                      Deltagare

Från artikelnummerregistret, klistrad i ” allt annat ”

Fram – 26297FA050 (ca 350:- för en sats som innehåller packningar, mm för både vänsterok och högerok)

Priset kanske har ökat några tjugor men ändå 🙂

Tack, har ögnat igenom tråden men missat infon!
                        Kan man köpa även kolvarna om det skulle behövas?

kamikaze
                        Deltagare

På denna skrängskiss med tillhörande artikelnummer finns inte kolvarna med annat än på bild men hör med din lokala Subaruhandlare om dom kan hjälpa till

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_42/brake_system/front_brake/illustration_4/

h_z
                          Deltagare

På denna skrängskiss med tillhörande artikelnummer finns inte kolvarna med annat än på bild men hör med din lokala Subaruhandlare om dom kan hjälpa till

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_42/brake_system/front_brake/illustration_4/

Tackar tackar,
                            Riktigt bra länk där!

Mats
                            Deltagare

Kolvarna finns EJ att köpa som reservdel. Blir till att låta göra nya om du har en kolv som är paj. Eller så får du köpa ett helt nytt ok.

Jag har själv kolvar i rostfritt som jag fick hjälp att göra av en kille här på forumet som finns i GBG.

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.