Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #37535
    hogmark
    Deltagare

      Nej, det brukar hamna något ovanför där luftboxen sitter.
      Men typ samma ställe… om det var det du menade !?

      Så har man snorkeln kvar så borde det inte komma in vatten eller skräp alls ?!

      well oh well …

      /Hogis

      #37531
      Practos
      Deltagare

        >Ett öppet filter bör ha en luftbox som både skyddar från motorns värme
        >och från eventuell nederbörd. Tänk dig filtret i en låda med ett rör
        >in som kommer från fronten.
        >
        >Kolla in Practos egna variant:
        >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi169&id=filter
        >http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi169&id=heatshield
        >
        >Dock måste jag fråga, är bilen bara avsnorklad? Dvs orginalfilter med
        >snorkeln bortplockad? Tänkte göra detta snart och har fått för mig att
        >det inte skall innebära några problem. Läste trådar om det på gamla
        >bilsnack.nu (död).

        oj, min ser ut såhär numera:
        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/spring2003/Dscn0112.sized.jpg

        det dyra värmeisoleringen användes till vedbastu-rörets isolering så väggarna inte brinner upp 😀

        #37548
        Niklas
        Deltagare

          Fortfarande i sparans tider? 😉

          Regionsansvarig Göteborg

          #37530
          ExOrdis
          Deltagare

            Näe inget sånt.

            #37529
            ExOrdis
            Deltagare

              Absolut!

              Kolla att luftfiltret ser ok ut, även grovfiltret in mot MAF-sensorn.
              Annars är det till att kolla tändkablar och stift.

              #37536
              christopher
              Deltagare

                fraSSe

                Körde hem från rallyt i Enköping i går och efter en om körning så sog jag av och det känndes som jag körde på en vit “spärrlinje” och bilen bluddrade lite. Stannade och kollade att avgas mm satt kvar, körde vidare allt OK. Efter ytterligare en omkörning så bluddrade den i en i halvminut??? Tilläggas att det spöregna och bilen är av snorklad. Körde lungt hem och man kände ibland att bilen inte gick 100%. Kan det vara vattnet och fukten?
                /
                fraSSe

                #37532
                Manor
                Deltagare

                  >Kan säga att jag har stora problem vid fuktigt väder, även dagen efter
                  >ett spöregn. Första milen man kör så slår han ifrån om man går över
                  >3000 rpm. Sen går han ryckigt hela tiden ett antal mil. Kan ta en hel
                  >dag eller 2 att återställa sig (förutsatt att det varmt och torrt)
                  >Detta efter byte till Apexi power intake (öppet konfilter). Jag bor
                  >iofs på landet och det är mkt damm och gupp med vatten i etc, så det
                  >är väl kanske extremt just för mig, men jag måste göra något åt saken
                  >för det är ohållbart just nu. Jag bara fruktar för hösten…

                  Varför inte gå tillbaka till original luftburk och filter? Jag tycker mig ha förstått att det inte skiljer så mycket i effekt (om ens något)…och i ditt fall verkar ju original vara ett riktigt lyft.
                  Två dagar dålig gång per ösregn = inte så himla kul.

                  mvh Mats N

                Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.