› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bilen rycker vid kraftigt gaspådrag
- Detta ämne har 15 svar, 3,196 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2009 kl. 11:10 #4503
Snofi
DeltagareHejsan
När jag var ute och körde idag så när jag kom till ett rölyse, så kom det en M3 upp jämte mig och ville raca. Jag laddade på i 1an 2an sen i 3an när jag gav fullt så började böjade bilen rycka men forsatte framåt. Jag testade senare om det var så på fler växlar och det hände samma sak när jag gav fullt i 3an 4an 5an. Jag undar nu var detta kan vara? Soppapump? LMM?
Tacksam för svar
/Snofi
24 augusti, 2009 kl. 11:17 #65813Snofi
DeltagareDet är en Subaru impreza gt-00
24 augusti, 2009 kl. 11:40 #65809Lirkus
DeltagareDet var inga fuelcuts då ? Att bilen dör lite snabbt, om de laddas för mycket på höga växlarna.
24 augusti, 2009 kl. 11:47 #65814Snofi
DeltagareDet var inga fuelcuts då ? Att bilen dör lite snabbt, om de laddas för mycket på höga växlarna.
naeh det e som ett litet ryck bara typ som att han inte skulle få tillräckligt med soppa. Sen enligt mätare laddar den 0,9.
24 augusti, 2009 kl. 12:11 #65806Kvarnis
DeltagareDet var inga fuelcuts då ? Att bilen dör lite snabbt, om de laddas för mycket på höga växlarna.
naeh det e som ett litet ryck bara typ som att han inte skulle få tillräckligt med soppa. Sen enligt mätare laddar den 0,9.
Låter som misständningar alt lite soppa problem med soppa tillföresel, kolla stiften/elektåd avstånd kan vara idé lr tanka 😉 😀
24 augusti, 2009 kl. 12:23 #65815Snofi
DeltagareDet är full tanka på bilen med 98 oktan. Kan detta vara ett teckan på att soppapumpen håller på att ge sig ?
24 augusti, 2009 kl. 12:33 #65816Snofi
Deltagareska säga att bilen inte är trimmad något än, det ska komma på ett 3 tums system i veckan.
24 augusti, 2009 kl. 13:45 #65811tIIMMY
DeltagareHade liknande problem på min. Bytte till HKS stift sedan försvann det syndromet. Hoppa in på JRM och beställ nya stift och byt så ska du se att det försvinner.
24 augusti, 2009 kl. 13:55 #65817Snofi
DeltagareÄr det svårt att byta stiften själv på Subban? jag har hört att det ska vara lite små jobbigt?
24 augusti, 2009 kl. 14:10 #65812tIIMMY
DeltagareDu har inte mycket utrymme. Värst är det väl på förar sidan. Men med lite tålamod gåre 🙂
24 augusti, 2009 kl. 14:18 #65818Snofi
DeltagareVad behöver man ta bort för att komma åt? eller det ska gå endå?
24 augusti, 2009 kl. 14:28 #65810Lirkus
DeltagareDet är inte alls svårt att byta om man inte e helt nybörjare på att skruva 🙂 Jag skruvade bort spolarvätskabehållarn å batteriet å luftfilterlåddan, sen fick man bra med plats. Annars kan det vara lite trångt.
24 augusti, 2009 kl. 14:34 #65807Kvarnis
DeltagareDet är inte alls svårt att byta om man inte e helt nybörjare på att skruva 🙂 Jag skruvade bort spolarvätskabehållarn å batteriet å luftfilterlåddan, sen fick man bra med plats. Annars kan det vara lite trångt.
Precis så går det till.
Ha en bra tändstiftshyllsa 16mm, och dra inte åt förhårt 🙂24 augusti, 2009 kl. 15:23 #65819Snofi
DeltagareKom på att bilen har gått 4000 mil sen senaste tändstiftsbytet på furstenhoff, kan det vara så att dom redan är slut ? Tack för all hjälpa annars ;P
25 augusti, 2009 kl. 18:36 #65808Turbovin
Deltagare4000 mil på samma stift känns ganska mycket i en turbomotor så det är nog dags att byta iaf.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
