SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bilen rycker vid kraftigt gaspådrag

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Hejsan

När jag var ute och körde idag så när jag kom till ett rölyse, så kom det en M3 upp jämte mig och ville raca. Jag laddade på i 1an 2an sen i 3an när jag gav fullt så började böjade bilen rycka men forsatte framåt. Jag testade senare om det var så på fler växlar och det hände samma sak när jag gav fullt i 3an 4an 5an. Jag undar nu var detta kan vara? Soppapump? LMM?

Tacksam för svar

/Snofi

Snofi
      Deltagare

Det är en Subaru impreza gt-00

Lirkus
        Deltagare

Det var inga fuelcuts då ? Att bilen dör lite snabbt, om de laddas för mycket på höga växlarna.

Snofi
          Deltagare

Det var inga fuelcuts då ? Att bilen dör lite snabbt, om de laddas för mycket på höga växlarna.

naeh det e som ett litet ryck bara typ som att han inte skulle få tillräckligt med soppa. Sen enligt mätare laddar den 0,9.

Kvarnis
            Deltagare

naeh det e som ett litet ryck bara typ som att han inte skulle få tillräckligt med soppa. Sen enligt mätare laddar den 0,9.

Låter som misständningar alt lite soppa problem med soppa tillföresel, kolla stiften/elektåd avstånd kan vara idé lr tanka 😉 😀

Snofi
              Deltagare

Det är full tanka på bilen med 98 oktan. Kan detta vara ett teckan på att soppapumpen håller på att ge sig ?

Snofi
                Deltagare

ska säga att bilen inte är trimmad något än, det ska komma på ett 3 tums system i veckan.

tIIMMY
                  Deltagare

Hade liknande problem på min. Bytte till HKS stift sedan försvann det syndromet. Hoppa in på JRM och beställ nya stift och byt så ska du se att det försvinner.

Snofi
                    Deltagare

Är det svårt att byta stiften själv på Subban? jag har hört att det ska vara lite små jobbigt?

tIIMMY
                      Deltagare

Du har inte mycket utrymme. Värst är det väl på förar sidan. Men med lite tålamod gåre 🙂

Snofi
                        Deltagare

Vad behöver man ta bort för att komma åt? eller det ska gå endå?

Lirkus
                          Deltagare

Det är inte alls svårt att byta om man inte e helt nybörjare på att skruva 🙂 Jag skruvade bort spolarvätskabehållarn å batteriet å luftfilterlåddan, sen fick man bra med plats. Annars kan det vara lite trångt.

Kvarnis
                            Deltagare

Det är inte alls svårt att byta om man inte e helt nybörjare på att skruva 🙂 Jag skruvade bort spolarvätskabehållarn å batteriet å luftfilterlåddan, sen fick man bra med plats. Annars kan det vara lite trångt.

Precis så går det till.
                              Ha en bra tändstiftshyllsa 16mm, och dra inte åt förhårt 🙂

Snofi
                              Deltagare

Kom på att bilen har gått 4000 mil sen senaste tändstiftsbytet på furstenhoff, kan det vara så att dom redan är slut ? Tack för all hjälpa annars ;P

Turbovin
                                Deltagare

4000 mil på samma stift känns ganska mycket i en turbomotor så det är nog dags att byta iaf.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.