Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1905
    Robban25
    Deltagare

      LAST EDITED ON Aug-04-02 AT 09:27PM (GMT)
      Vad kan vara felet på min bil? Den rycker lite lite precis innan turbon börjar ladda.
      Känns lite småstörigt när det hoppar så, alltså bilen hoppar inte mycket utan det smårycker bara.
      Känns som att den bara vill att jag ska gasa meeera!!!

      Va precis ute o körde en runda. När jag håller jämn gas ca: 2500rpm så känns det precis som att motorvarvet pendlar lite upp o ner, varvräknaren rör sig inte men det känns ändå.
      Sen undrar jag också hur mkt en original GT laddar. Min laddar ca 1,3-1,4 nu beroende på vilken växel jag har i. Är det normalt?

      Tacksam för svar..

      #47729
      Practos
      Deltagare

        0.9 bar orginal, fuelcut vid 1.2

        #47730
        Robban25
        Deltagare

          Skummt att min laddar så mkt då, isåfall måste den vara chippad eller?
          Bränslet klipper inte vid något varvtal, den laddar 1,4 utan några problem!
          Var ska jag kolla om jag vill veta vad som är gjort med bilen?

          #47728
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Kika lite runt wastegateklockan (mässingsfärgad pryl vid turbon) – det skall gå en slang från turbon, till ett t-kors….ena änden från korset till klockan, andra till en solenoid som är bultad på fjäderbenstornet.

            Inga underliga ventiler eller annat kox skall sitta där standard.

            1.4 bar på standardturbo och ic tycker jag låter riktigt farligt…

            Kolla under sparkplattan på passagerarsidan (under mattan) om det hänger något underligt på ECU:n, den kan ju vara fixad ordentligt med ett Unichip.

            Men visar laddtrycksmätaren rätt, och det står 1,4 bar i glaset – på original turbo och ic….ajajaj.

            /J

            Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

            Banträffsansvarig SSI

            #47731
            Robban25
            Deltagare

              Jag ska kolla runt lite o se om jag hittar något skummt. =)
              Vet ju inte om laddtrycksmätaren stämmer helt. Det är inte omöjligt att den visar lite för mycket ju!

              Tack för svaren…

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.