› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Bilen startar inte?
- Detta ämne har 4 svar, 904 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2009 kl. 08:45 #4500
tIIMMY
DeltagareHej…
I förrigår så märkte jag att bilen var lite seg att starta men den kom igång.. åkte för att tanka stänger av bilen och fyller tanken till max… sätter mig i bilen och ska starta.. händer inget? startmotorn drar runt men den startar inte… Öppnar huven och tittar och klämmer på alla slangar för att se att inget har lossnat eller dylikt. Sätter mig i bilen… drar runt nyckeln och den startar… ringer Johan(Mumin) han säger att ja ska komma förbi hans jobb.
Väl framme hos Johan så möts man av ett stort leende och han plockar fram datorn och pluggar in den i bilen.. gör en felsökning men hittar inga felkoder eller dylikt. Först trodde vi det var immobilizern(stavning?) så vi låser och öppnar bilen. Den startar direkt… kör ut den från verkstaden.. stänger av bilen och snackar lite.. ska starta igen för att flytta bilen… samma problem.. den drar bara runt… Vi kliar oss i huvudet och han ringer och frågar en bekant… han ber oss dra ut luftmassamätaren.. sagt och gjort den startar… tänker inte mer på det.. Johan går in och beställer en ny lmm sen åker jag direkt hem. Nu imorse så satte vi in den nya lmm’n och tog bort felkoden och skulle starta.. drar fortfarande bara runt… vi drar ut lmm.. ingen skillnad drar bara runt.. vad kan problemet vara?
När den väl kom igång med gamla lmmn så gick den bra…men nu efter bytet till en ny så startar den inte.. inte ens när vi drar ut lmmn.. någon som varit med om något liknande? vi har även lyssnat om soppa pumpen drar runt och det gör den etc..
HJÄLP! ;(
Edit: Kan även tillägga att olja, filter och tändstift är bytta för ca 300 mil sen..
21 augusti, 2009 kl. 09:27 #65796tIIMMY
DeltagareJohan ringde nyss han hade fått snurr på bilen. Skulle ringa när han varmkört osv…
I’ll keep you updated!
Mvh
Tommie21 augusti, 2009 kl. 17:34 #65794Mumin
Deltagarebilen är nu igång 😀 redo inför kvällen 😀
22 augusti, 2009 kl. 06:37 #65793OzO
DeltagareUtan en beskrivning på lösning så är väl denna tråd egentligen ointressant eller? Så, vad gjorde ni för att få igång den? :+
/G
_____
::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::22 augusti, 2009 kl. 11:30 #65795Mumin
Deltagarejag tyckte den gick så jävla trött på starten så jag tänkte batteriet..
tog bort polerna satte dit nytt men blä, samma skit. gjoderent polerna och blev bättre men inte 100% sen sa det klick.
Testade med en start kabel som extra jord. BAM som ny 😀
fick ju dra igång den igår på träffen med en stereo kabel (0.6mm):+ haha. så han ska kolla all jord kablar annars fixa nya eller dra en extra nu i helgen.och ta med sina plåt verktyg och göra mina bil slät och fin :7
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.