Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #292
    dlehtihet
    Deltagare

      LAST EDITED ON Oct-23-02 AT 11:10PM (GMT)
      Var och hämtade bilen ifrån plåt och lackfirman idag. Gjorde en besiktning av jobbet på plats och såg ingenting att anmärka på varför jag åkte hem. Eftersom jag blev påkörd på sidan (dörr+framskärm) så satte de dit ny plåt + ny dörr och lackerade dessa. Så långt allting väl. Kommer hem och tittar i ett lite annorlunda ljus och ser då ett märke i dörren i storlek som ett stenskott som jag tyvärr missade på plats. Märker också att Intera “glömt” att sätta tillbaka en av mina STI ventilmuttrar (jaja, jag är väl ett psykfall…). Ringer dem och säger att jag kommer dit för att hämta den (förra gången jag var hos dem så missade de att skruva tillbaka den också, så det börjar bli tradition), vilket gick bra.

      Nästa anhalt blir Plåt & lackfirman igen för att anmärka på deras lackjobb. Visar upp märket för dem, varpå de säger att det inte behöver åtgärdas.

      Eftersom jag påpekade redan när jag lämnade in bilen att jag är extremt petig med resultatet (vill ha bilen i samma skick som den var innan jag blev påkörd), samt det faktum att plåt + lackjobb är helt nytt, så vill jag att de fixar till skavanken. Då säger chefen på stället att “du ska väl inte ha bilen i vardagsrummet eller hur?” och verkar smått sur. Jag blir självklart förbannad och kräver att de fixar felet. Jag kanske vill ha bilen i vardagsrummet och det ska de inte bry sig om.

      Om det medför extra kostnader för dem skiter jag fullständigt i eftersom de i min mening inte fullföljd sitt åtagande på ett profesionellt sätt. Får som svar att jag ska komma in vid lunchtid senare i veckan så att de kan slipa ner och täcka för hand. Lämnar därefter stället och förmodar att de bakom ryggen på mig mumlar om “den där idioten” eller liknande, vilket jag kan bjuda på.

      Tänk att det hela tiden ska vara en sån kamp för att få saker och ting fixade profesionellt. Det verkar som om alla hela tiden slarvar pga tid/penga press.

      Jag var på samma ställe tidigare och fick då ett väldigt bra jobb utfört. Nu verkar det som om den dåvarande chefen stått tillbaka för en ny förmåga tyvärr.

      Tänker åka dit senare och få det fixat. Är jag inte nöjd då så kommer jag att lämna namnet på företaget här på forumet så att inte fler drabbas på samma sätt.

      Kör lugnt

      M v h

      Daniel

      #36720
      omar
      Deltagare

        Typiskt hala J***a bilverkstader.
        De vill ha betalt men sen nar man klagar so e allt so svort.
        Bra att du staller krav,det ska val inte vara so svort att
        fixa en bra lack.Det e val deras jobb och e det inte bra ,do klagar man!
        Bra!
        Hoppas allt loser sig till det battre.
        Mvh Omar

        #36721
        dlehtihet
        Deltagare

          Tack för moraliskt stöd Omar 🙂

          Precis som du säger så är det plötsligt väldigt knepigt att få ett jobb utfört på ett bra sätt. Det slutar väl med att man är tvungen att investera i sprutpistol, etc och står där och sprejar själv 😉

          //Danne

          #36719
          SecretAgentMan
          Deltagare

            …hmmm…man kanske skulle börja lacka åsså… 😉
            Jag har ju gjort ett par karosser till RC-kärrorna när det begav sig…

            😀

            Surt Daniel – stå på dig, annars gör någon annan det.

            /j

            Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

            Banträffsansvarig SSI

            12,726 @ 177,17 😀

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.