- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
5 oktober, 2010 kl. 00:36 #24286Fricke.wDeltagare
Ja är vell lika bra att köra en projekt tråd om bygget, så man har något att se tillbaks på senare, Motorn är nu ÄNTLIGEN UR!!!!, var inte ne minut för sent kan jag säga, så som jag har set fram emot dena dag 😀 ska bli as skönt att få Köra den till Olle i morgon, och lassta in den i hans varma kälare, och säta i gång och riva i den, ska även bli otroligt roligt att se Olle in action när han portar mina toppar och flödes mäter dom 🙂
Ska givet vis försöka ta en massa bilder nu under byggets oliak faser, och posta här.En tiser
5 oktober, 2010 kl. 00:37 #211462Fricke.wDeltagareHur fasen gör man så att bilderna syns här och inte någon länk?????? 🙁
5 oktober, 2010 kl. 09:10 #211463Fricke.wDeltagareTackar 😉 men de var ju så jag gjorde, höger klickade och kopierade bildens adress, men då vart de ju bara en länk en då?
5 oktober, 2010 kl. 16:10 #211458MuminDeltagareRoligt för dig att det drar igång nu! Bara att se den där bilden ryser jag iaf 🙂
5 oktober, 2010 kl. 19:21 #211556GilarskiDeltagareGrymt, var innne en sväng på din Garaget-tråd & såg lite godis som skall in i kistan, spännande 😎
6 oktober, 2010 kl. 15:17 #211464Fricke.wDeltagareJa de känns nästan som om man är ny kär 🙂 fjärilar i magen, och studsar runt på moln om dagarna 😀 ska bli så jäkla roligt att äntligen få bygga motorn, delarna har ju bara legt här hemma och samlat dam snart ett halv år, fick föresten mina briancrower förstärkta ventilfjädrar och titan retaniers i veckan också 🙂 var Olle som insisterade på att jag skulle ha såna om han ändå skulle porta topparna 😉 inte för att jag tror de behövs på orginal kammar, men kan vell inte skada heller att fortsäta köra overkill, på den lilla turbo jag trots allt ska köra med 🙂
18 oktober, 2010 kl. 10:35 #211465Fricke.wDeltagareJa ha mot gångarna avlöser varandra, har plokat ur kammar, samt fåt av ett topplok, de högra topplocket är de än bullt skalle som vart rund när vi skulle dra ur den, så blir till att bora genom skallen på den, och få trycket att släpa, så den går ur, lika så på vänstra toppens avgas kammhjul, satt bulten så in i norden, att insex grepet vart runt och vi var trungen att borra i genom skallen på även den för att få trycket att släppa ;( men de är fixat nu i alla fall.
Sen nästa problem, hunden åt upp kabeln till kameran, så kan ju inte uppdatera med bilder på projektet heller 🙁 de går jäkligt bra nu känns de som.18 oktober, 2010 kl. 10:45 #211555SnofiDeltagareHaha snacka om otur ;P När jag läste om det med hunden tänkte jag direkt på filmen “gone in 60 sec” när hunden käkade upp bilnycklarna ;P
18 oktober, 2010 kl. 15:42 #211459MuminDeltagareFricke.. tänk så här.. du har just börjat.. det kommer bli massor av roliga överraskningar under tidens gång 🙂
18 oktober, 2010 kl. 16:29 #211438KvarnisDeltagareOrginal bultar är bra skit om man ska vara ärlig, tackar vet jag 6 kant skallar på toppbultar !!!
Tråkigt att det jävlas, men håll reda på vart alla kablar går bara.
21 oktober, 2010 kl. 17:26 #211466Fricke.wDeltagareHar märkt upp varenda kabel och slang jag särat på med maskeringstejp som jag skrivit på exakt vad de är och vart de ska in 😉 hoppas bara inte all tejp tammlar av 🙂 ha ha med min tur så blir de vell så, men har ju fåt tag på verkstads hand boken till min bil, så de ordnar sig nog 🙂
29 oktober, 2010 kl. 20:21 #211469Fricke.wDeltagareJa ¨då vart motorn särad i torsdags i alla fall, och inga otrevligheter kunde upptäckas, så de bådar ju gott i all fall 🙂 alla lager som satt i såg ut som nya, men jävlar vad tun balans vikterna är på en subaru vev 😀 och vilken årsmodel började dom med i håliga kamm axlar? eller har de alltid varit så, Olle vart då i alla fall imponerad av motorn och dess konstruktion.
Hans ord var (RENA RAMA RACE MOTORN!!!)
Men där emot så måste jag nog allt hålla med han om, att japsarna tycker att packnings klister är de bästa som uppfunits, finns ju knappt nå riktiga packningar på den motorn 🙂 haha.
Ska horna cylindrana i början på veckan, sen blir de att ta med motor halvorna till jobbet för tvätnig och upp fräscning, sen börja att skruva i hop i gen med dom mumsiga delarna.Ja och då till de eviga inköps kontot som bara tycks växa och växa för var dag man tar sig en titt på alla trim stina tuner sidor, man kommer ta mig fan på nå nyt man skulle ha haft varje gång man tittar, så måste snart sluta med de, innan man blir ruinerad 😀
Men de jag lagt till på listan i alla fall, som känns som de är lika bra att ha, nu när man ändå är i gång är följande, Oljetryck samt oljetemp mätare man vill ju gärna ha koll på dom grejerna när bilen är färdig, är de någon som kan bekräfta föresten, om de är sant att en av plugarna ovan på motorn under ic sett, leder direkt ner i en olje kanal och med fördel kan användas till olje temp och olje tryck, såg man kunde köpa till en stos som passade i de hålet till givare, då slipper man ju en adapter vid olje filtret.
Sen har jag funderat på om jag inte ska ha mig en HKS laddtrycks styrnigs dosa också samt hks turbo timer, samt även hks spuna broms slangar.Så här ser de ut nu i all fall, dessa grejer börjar vell monteras lite småt till veckan.
Smida 99.5mm cp kolvar
smida eagle H-profil vevstakar, viktad och balanserad av Olle glad.
ACL race lager till stackar och vev.
Cosworth oljepump, störe diameter.
Gates färstärkt kammrems kitt, med gates vatten pump.
Megan racing motorkuddar och växellåds kuddar, på G.
WALBRO GSS342 BEÄNSLEPUMP.
Powerenterprice 650cc spridare.
turbo inlet pipe i alu meganracing.
APS ss45 turbo 45lb/min
HKS RSK LUFTFILTERKIT eller Apexi som också ligger hemma, så vi får se, tror jag ska be olle att flödes tästa dom 2 filtren ;).
HKS SSQV DUMPVENTIL.
HKS M40IL TÄNDSTIFT.
HKS 3″ SILENT HI-POWER CAT-BAK AVGASSYSTEM I ROTSFRIT.
PERRIN 3″ DOWNPIPE MED DUBBLA RACEKATTAR I ROSTFRIT, nu ersat med en race katt.
Tomei expreme Un-equal grenrör med upp pipe.
Agency Power Side Feed Fuel Rail Kit, red line, som nu blir om gjort med köp av top fed ledningar i stälet.
TurboXS Front Mount Intercooler.
Clutch Masters FX400 Stage 4 Clutch 6-puck.
Perrin lightened crankpulley.
WRX dimljus kåpa för dimljus, på höger sida, för att leda lite frisk luft till insug är de tänkt.Ja som sagt på önske listan nu: HKS Turbo Timer Type-1. HKS EVC-S Boost Controller. Stri X-Line Smoked/Amber 3 Gauge Combo + ATI Triple Clock Gauge Pod och HKS broms slangar då.
30 oktober, 2010 kl. 12:42 #211439KvarnisDeltagareSer bra ut, föreslår dock en Apexi avc-r istället HKS’n
Vad blir det för sprut då?Har ju ett SM4 över annars 😉 😀
Olje kylare ser jag inte?
Sen är en baffald sump imte dumt heller för den delen.30 oktober, 2010 kl. 17:03 #211468Fricke.wDeltagareBra där kvarnis 😉 hade ju helt glömt bort den baflade sumpen, läggs först på listan 😀
Ja så de är bättre med apexi?
Blir ju ecutek på den här bilen, orkar inte slösa änumer pengar på ett styrsystem, till den moderat lilla turbo jag ska köra med, har ju funkat för alla andra med ecutek som kör Td06-20G agregat 🙂 men de är klart, är säkert 100gånger bätre med ett stand alone system, då man bland annat sliper den förbanade lmm 😉 och kan ställa mer exakt.30 oktober, 2010 kl. 17:27 #211560MyzkooDeltagareSer inte så pjåkigt ut 🙂
Vart köpte du kamremskittet?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.