Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 157 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #211541
    Fricke.w
    Deltagare

      Jo de verkar ju onekligen som att sverige inte har någon riktigt vass på just ecutek, för vet ju att de rullar riktigt vassa ecutek bilar i UK och US som ni sägar, samt att dde står ju på ecuteks hem sida om bilar som vunit hit och dit på just ecutek race rom.
      Men samtidigt vill jag inte kasta skit heller på JRM, då dom erkänner att dom inte vill mappa hårdare just för säkerhetens skull, ja menar vore ju väre om dom siktade på effekt sifror med ecutek som dom inte har en aning om de håller över dan ens.
      Så allterna tivet är vell att åka till UK då och få den mappad där av en riktig race rom gud 😀
      Angående 3bars mapp censor, så har dom sagt till mig att orginal ecu med ecutek inte klarar av att läsa nå högre än den som sitter orginal ändå?
      Men de verkar ju lite skumt med tanke på att redan gammla audi s2 kan läsa 3bar mapp censor, med chippad orginal ecu, å då är den tekniken från 1992 🙂

      #211449
      Kvarnis
      Deltagare

        Orginal mapsensor läser inte högre än 1.55bar.
        har nog inget med ecu’n att göra.
        var det linken(gamm,la link inte G4) led av bla, om man inte byte mapsenorn dvs.

        Kan inte tänka mig att de är så låg upplösning i standard ecu’n.

        Man har ju kört med Grupp-N ecu rätt länge(dvs map baserad) +megarom i UK i div bilar.

        #211542
        Fricke.w
        Deltagare

          Okej, men enligt JRM så var de väldigt svårt att få en eftermarknads mapcensor att lira med orginal ecu, inget jag hade så mycket att säga till om där tyvär 🙁
          Men man kan ju alltid kolla upp allterna tiven, och bolla lite ide er med dom 🙂

          #211450
          Kvarnis
          Deltagare

            Hej

            Alltså det problemet som finns är ju att det inte trimmas så många bilar i svergie med ex ecutek och hög effekt.

            Så naturligt så ligger dom flesta efter när det gäller utevecklingen.
            detsamma gäller en hel del fimrer i UK också inte konstigare med det.

            JRM,Autotec maxxtunning,PBZ etc trimmar inte i samma utrstäkninng som de etablerade i UK gör inget konstigare med det.

            JRM ska hederar att man inte provar något som man inte känner sig säker på.

            Samma sak varför jag inte är så sugen på amppa anndras bilar länger, spenderar helt enkelt för lite tid med sådannt numera.

            De flesta företagen kan justera vilka bilar som helst så länge allt lirar, beroende på hur månag bilar det gjort av ett visst märke har dom olika erfarenhet när det gäller att tackla fel och veta finesser etc.

            Sen göra även de flesta företagen misstag, de är ju bara männsikor de med.
            Hur dom sedan ställer sig till att åtgärda felen är hur man ska värdea dem i mitt tycke 🙂

            Oj så mycket svammel det 😀

            sorry 🙂

            #211543
            Fricke.w
            Deltagare

              Bra inlägg tycker ja, är vell lite så de är, och som jag sakt hela tiden så tycker jag JRM är väldigt seriösa och får hatten av från mig, med tanke på att dom sa till mig vad dom kunde göra och vilka begränsningar dom tyckte de fanns, dom sa även till mig att de inte skulle lira nå bra med ecutek och eftermarknads spridare, vilket de nu mot förmodan gjorde 🙂 vart skit bra, men då kom vi överens om att vi skulle pröva deatschwerks spridare, då de är allmän känt att dom brukar lira bäst med orginal styr, och de vart kanon bra, har en tomgång som är klip stabil på 600r/min vid varm motor, samt att jag alldrig haft nå problem med att bilen kan lägga av vid små gas på drag på ettan när man kopplar, som de var med maxat soppa tryck på orginal spridare, så vem vet dom kannske är på G att lära sig lite nya grejer vad gäller ecutek, ja menar så länge man inte prövat nåt med bra resultat, så kommer man ju inte utvekla de frammåt, kannske skulle slå grabbarna en signal och fråga om dom är beräd att pröva race rom med en 3bars mappcensor och kära jäkligt safe i början och sedan utvekla för att se var vi hamnar 😉

              #211544
              Fricke.w
              Deltagare

                Knäppte lite nya bilder på bilen i dag, här är 2 av dom 😀


                #211580
                TomK
                Deltagare

                  Snyggt som faen mannen! 🙂

                  #211545
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    Tack som fan 🙂

                    #211581
                    TomK
                    Deltagare

                      Tack som fan 🙂

                      Shame on you om du ska sälja!

                      #211546
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Ha ha 🙂 sant.
                        Men hur är de man säger, i bland kan man inte både äta kakan och ha den kvar tyvär 🙁
                        Men vi får se som sagt, inget är helt definitivt än, har ju inte ens hitta nå hus som vi äns kan tänka oss, för jag har krav på STORT!! garage, och hon menar på att de kan man bygga till sen, men då ska man ju ut med pengar för de också + att man smäller ju inte upp ett stort garage på en vecka, för att sedan kunna börja med dom projekt man vill direkt, därför vill jag ha ett så pass ny renoverat eller ny byggt hus som möjligt, med stort garage från början, för att slippa hålla på med huset allt för mycket, då jag tycker de är pesst och pina, å tyvär får kannske galten strycka på foten då, efter som kontant insatsen då blir ganska hög, och då blir de ju en biligare bil att göra nytt projekt av i sitt eget garage, vilket också kan kännas skänt nör man tänker efter 😀 utan att behöva bygga motorn på ett ställe och motor i på ett annat. ja du för står nog vad jag menar, men inget är ju sålt och o gjort än, så njuter av bilen än så länge i alla fall 😉

                        #211547
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Ja då var man och hämtade ett spec-c block i fredags 🙂 ser riktigt lovande ut, och reporna i 2ans cylinder var inte så farligt faktist, så blir vell till att bora upp de när de är dax att fixa till de, är ju inte tänkt att deta block ska ner i galten, utan tanken är att starta en ny tråd för deta block med ny bil senare, när allt är fixat med hus och galten är såld.
                          Planen jag har är att köpa mig en äldre STI typ R eller liknande, och bygga så lätt bil som möjligt, samt försöka få tag på orginal spec-c toppar, turbo mm och köra twin scroll på den så klart 🙂

                          Lite bilder på blocket, roligt i de hella är att TME satt i hop detta block 2010-06, och av vad jag kan döma sitter de hög comps kolvar i de, men de kannske de gör i grupp N bilarna? är vell inte så högt ladd i dom?

                          #211591
                          iron m///
                          Deltagare

                            vad är specielt med spec- c block?

                            #211548
                            Fricke.w
                            Deltagare

                              Mycket mer förstärkt än ett vanligt ej207 ej257 block och tok mycket mer förstärkt än ej20 och ej25 🙂 samt att har man ett lång block med till hörande toppar så är dom jäkligt mycket bättre utformad och störe i kanalerna.

                              Är för övrigt spec-c blocken de byggs rally motorer på.

                              #211582
                              TomK
                              Deltagare

                                Hur är det bättre förstärkt än ett vanligt ej207?

                                #211457
                                Turbovin
                                Deltagare

                                  Är det verkligen så? JDM spec 05+ och Spec C ska iaf vara identiska maskinmässigt förutom annan turbo. Men just topparna är ju bättre än EU-modellerna iaf.

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 157 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.