Visar 7 inlägg - 151 till 157 (av 157 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Det är bara insuget som skiljer till spec c’n fördel from 05.
      Innan har dom annrolunda kammar&toppar vs. EU

Fricke.w
      Deltagare

Må så vara 🙂 men de var då bra mycket bättre gjutet med förstärkningar deta block, än mit ej257 i alla fall, är ju kraftigt homogent gjutet mellan cylindrarna, sammt sidorna, även förstärkningarna som pekar ner mot avgas portarna, samt dom upp mot plenum, var minst dubbelt så tjock 😀 så jag är tok nöjd, lika så stakarna som sitter i ser ut att vara av prima kvalitet, sen som jag sa, så är de någon form av hög comps kolvar som sitter i, vet inte exakt hur reglementet ser ut för grupp-N bilarna, men orört är då inte blocket i alla fall, och som sakt stansat med TMR 2010-06 kannske inte så jäte ballt i andras ögon, men räkte för att jag nästan skulle fälla en tår i alla fall 🙂
        Kan säkert stämma att spec-c toppar från 05 och framåt är av sämre doningar, men dom toppar jag menar har ju en annan form av inlops kanaler i alla fall, port avskiljaren börjar ju längre ner på dom och gjutningar och storlek på kanalerna ser ju bättre ut än på euro spec bilarna, är ju dom topparna man helst siktar på att köpa till eta block.

TomK
        Deltagare

Det blir nog fin fint det där. 🙂
          Kul med sido projekt!
          Vad är planen med blocket? 2,33l kit? 😀

Men blocket är nog samma som mitt EJ207
          Dom är lite kraftigare än EJ257 blocken

Fricke.w
          Deltagare

Blir inga sido projekt 🙂 deta blir nästa projket när galten är såld, och jag har ett eget garage, och tanken är att nästa bil ska bli en sti type r/ra v5 eller v6 där allt som går att lätta åker bort, samt väg hållning prioteras, sen bygger jag motor runt blocket jag köpt, men behåller veven som sitter i de nu,samt stakar, och kör då 2.0 fast med twin scrool set up, med någon av vf36 eller vf37 är de tänkt, med riktigt sprut den här gången och e85, så blir inga fantasi effekter, men tror de håller bra så, samt att man får väldigt mycket kvalitets tid bakom ratten så, och kan vara med på mycket körningar 😀
            Ska bli kul när man väl får sätta i gång med detta projekt.

Fricke.w
            Deltagare

Bilen bytte ägare 2011-12-03 till den mycket trevliga Rigdab 🙂

rigdab
              Deltagare

Bilen bytte ägare 2011-12-03 till den mycket trevliga Rigdab 🙂

Tack detsamma Fricke, vi ses snart igen. Jag är nöjd med bilen, hoppas du också blir det. Du har gnistan som behövs!

Fricke.w
                Deltagare

Ha ha tackar 🙂
                  Ja jag hoppas jag har gnistan i kvar i alla fall.
                  Kul att du är nöjd, för de är jag med 🙂
                  Ja vi träffs vell nå hoppas jag.

Visar 7 inlägg - 151 till 157 (av 157 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.