• Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
Visar 7 inlägg - 151 till 157 (av 157 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #211451
    Kvarnis
    Deltagare

      Det är bara insuget som skiljer till spec c’n fördel from 05.
      Innan har dom annrolunda kammar&toppar vs. EU

      #211549
      Fricke.w
      Deltagare

        Må så vara 🙂 men de var då bra mycket bättre gjutet med förstärkningar deta block, än mit ej257 i alla fall, är ju kraftigt homogent gjutet mellan cylindrarna, sammt sidorna, även förstärkningarna som pekar ner mot avgas portarna, samt dom upp mot plenum, var minst dubbelt så tjock 😀 så jag är tok nöjd, lika så stakarna som sitter i ser ut att vara av prima kvalitet, sen som jag sa, så är de någon form av hög comps kolvar som sitter i, vet inte exakt hur reglementet ser ut för grupp-N bilarna, men orört är då inte blocket i alla fall, och som sakt stansat med TMR 2010-06 kannske inte så jäte ballt i andras ögon, men räkte för att jag nästan skulle fälla en tår i alla fall 🙂
        Kan säkert stämma att spec-c toppar från 05 och framåt är av sämre doningar, men dom toppar jag menar har ju en annan form av inlops kanaler i alla fall, port avskiljaren börjar ju längre ner på dom och gjutningar och storlek på kanalerna ser ju bättre ut än på euro spec bilarna, är ju dom topparna man helst siktar på att köpa till eta block.

        #211583
        TomK
        Deltagare

          Det blir nog fin fint det där. 🙂
          Kul med sido projekt!
          Vad är planen med blocket? 2,33l kit? 😀

          Men blocket är nog samma som mitt EJ207
          Dom är lite kraftigare än EJ257 blocken

          #211550
          Fricke.w
          Deltagare

            Blir inga sido projekt 🙂 deta blir nästa projket när galten är såld, och jag har ett eget garage, och tanken är att nästa bil ska bli en sti type r/ra v5 eller v6 där allt som går att lätta åker bort, samt väg hållning prioteras, sen bygger jag motor runt blocket jag köpt, men behåller veven som sitter i de nu,samt stakar, och kör då 2.0 fast med twin scrool set up, med någon av vf36 eller vf37 är de tänkt, med riktigt sprut den här gången och e85, så blir inga fantasi effekter, men tror de håller bra så, samt att man får väldigt mycket kvalitets tid bakom ratten så, och kan vara med på mycket körningar 😀
            Ska bli kul när man väl får sätta i gång med detta projekt.

            #211551
            Fricke.w
            Deltagare

              Bilen bytte ägare 2011-12-03 till den mycket trevliga Rigdab 🙂

              #211461
              rigdab
              Deltagare

                Bilen bytte ägare 2011-12-03 till den mycket trevliga Rigdab 🙂

                Tack detsamma Fricke, vi ses snart igen. Jag är nöjd med bilen, hoppas du också blir det. Du har gnistan som behövs!

                #211552
                Fricke.w
                Deltagare

                  Ha ha tackar 🙂
                  Ja jag hoppas jag har gnistan i kvar i alla fall.
                  Kul att du är nöjd, för de är jag med 🙂
                  Ja vi träffs vell nå hoppas jag.

                Visar 7 inlägg - 151 till 157 (av 157 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.