- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2010 kl. 18:14 #211452MatsDeltagare
Hystar du in så mycket pengar som du gör i motorn så tycker jag det är lite dumt att snåla på sprutet.
Köp ett Autronic PnP eller motsvarande. Jag har svårt o tro att du ångrar dig.31 oktober, 2010 kl. 03:21 #211467Fricke.wDeltagare“Myzko” Jag köpte kammrems kittet från importimageracing.com 🙂
“Mats” Jo de är vell sant att ett sprut alldrig är dåligt, men som du skriver så har de blivit väldigt mycket mer pengar än de var tänkt från början i den här bilen, och än är nog inte sissta kronan lagd i den heller för den delen, så därför tänkte jag få mig en liten period att pusta ut, och fylla på spar kontot i gen 🙂 så där för tänker jag köra ecutek på den här lilla turbon, och när kontot till låter i gen, så handlar jag en störe turbo,spridare och ett riktigt sprut 😉
5 november, 2010 kl. 12:54 #211470Fricke.wDeltagareJa man fick ju äntligen fingrarna ur röven och fixade upp sur sokan också 🙂
ska lägga ut den till salu är de tänkt, men tänkte fixa ventillspelet först.
Men så här vart den i alla fall, dock skitig på bilderna då den står ute under en tall 😀 hahaha.Obs dessa är tagen med grannens kamera, då jag fortfarande inte fixat en ny kabel till våran 🙁
vill ju få ut korten från rivningen av motorn ur den.20 november, 2010 kl. 10:37 #211471Fricke.wDeltagareDå har de hänt lite mer med motorn i alla fall 🙂
En av dom ny tvätade och trycklufts blåsta motor halvorna.20 november, 2010 kl. 10:41 #211472Fricke.wDeltagareAcl racelagren passas in, vilket visade sig inte ha en perfekt passform och lagger spel från fabrik, fick slipas av yterst lite på mainberingen, då den var på tok för tajt mot vevaxelns sidospel, tackar Olle för att han är så duktig och kan, utan hans hjälp skulle jag nog gjort bort mig i deta bygge 🙂 både 1 och 2 gånger.
20 november, 2010 kl. 10:45 #211473Fricke.wDeltagareSå glömde jag naturligt vis att ta någon bild på den fina vevaxeln, när eagle stakarna och acl race lagren var inpassade och klar på den, så hoppar direkt till bilden när allt siter i block halvorna, och dessa är limade och i hopdragna 🙂
20 november, 2010 kl. 10:46 #211474Fricke.wDeltagare20 november, 2010 kl. 10:48 #211475Fricke.wDeltagare20 november, 2010 kl. 10:56 #211476Fricke.wDeltagareI alla fall så kan jag ju avsluta med att de fanns inte en kolvring i princip, som de är rätt spel på gapet på, så dom skulle Olle fixa till åt mig så dom är färdig nästa gång jag kommer dit 🙂
Han ska även börja på att porta mina toppar, samt slipa in ventilspel och montera briancrower fjädrarna och titan retainersena, så ska åka ut och fota lite bilder på portningen och liknande sedan, kannske hinner med en bild rent av när han kör dom i flödesbänken 😉Ha ha de ända man hör Olle säga när de är fel på nå lager spel eller liknande är JÄVLA AMERIKAN JÄVLAR!!!! ha ha 😀 men de är nog inte dom som gjort de mästa av grejerna, men enligt han är de deras slarvighet som gör att de blir så här med eftermarknads grejer, dom är inge nogran nog enligt han.
20 november, 2010 kl. 11:22 #211440KvarnisDeltagareMen det blir bra till slut alla fall 🙂
20 november, 2010 kl. 17:03 #211477Fricke.wDeltagarejo de tror jag också, är då våldigt kul att få bygga motorn med någon som kan och läro rikt är de också, även om jag mest står och tittar på och lyssnar på allt han säger, samt ställer 1000 frågor 😀
10 december, 2010 kl. 22:52 #211478Fricke.wDeltagareJa då var de dax för att sätt i hop reterande av motorn, har tyvär dragit ut på tiden, då Olle har andra åtaganden ut över mit motorbygge, som han lovat att gör före mit, men i morgon klockan 10:00 står man uppstäld på hans gård med något saligt i blicken, han hade för övrigt precis blivit färdig med mina toppar också 😀 yeeeeeeeeeyyyyyy han är även så snäll så han slippade in ventilskaften till rätt spel med schimsen, de kallr jag trevlig man, men tyvär då Kvarnis han jag inte ta några riktiga bilder på dom portade kanalerna utan ventiler, men tar så mycket kort jag kan för må ändå med ventiler i, går ju att se lite av portningen i alla fall 🙂
Bjuder här på lite bilder på grejer som kom hem i veckan, har dock inte fåt min Autometer oil presure gauge än, men den borde vell också komma snart.10 december, 2010 kl. 23:01 #211479Fricke.wDeltagarelite skadad kartong här, men huvud saken grejerna var hel när dom kom fram.
10 december, 2010 kl. 23:17 #211441KvarnisDeltagare*host* bilder på topparna dvs kanalerna 😀
Får jag inte det får du stryk när jag träffar dig 😉 😀
Nä men skämt och sido så vill jag gärna se lite hur det ser ut.
jag har ju lite dåligt med till tro för svenska marknaden11 december, 2010 kl. 20:15 #211480Fricke.wDeltagareHär kommer då lite bilder på topparna, dock ville Olle att jag skulle poengtera att de inte rör sig om nå race portning på mina toppar då jag inte bad om de 🙂 samt att han tyckte att de räckte att filla till de små strypningar som fanns lite, då jag kör med orginal kammar och orginal ventiler.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.