- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
11 december, 2010 kl. 20:22 #211481Fricke.wDeltagare11 december, 2010 kl. 20:29 #211482Fricke.wDeltagare
Sen sa Olle så här, vill Kvarnis se nå riktiga portningar, så kan du ju alltid ta några bilder på den här Volvo rally kross toppen, så här kommer några bilder på den också 🙂
11 december, 2010 kl. 20:41 #211483Fricke.wDeltagareSen hade han en massa ideer om man skulle race porta subaru toppar, kommer inte i håg allt nu, men bland annat snackade han om förlängda ventilstyrningar på insug tror ja de va, då dom inte var optimal orginal, skulle bli flexningar i ventilen snacka han om, när man börjar plocka ut seriöst med effekt, samt att han trode de var bort kastat med störe ventiler på avgas, var vell bara insug de igentligen är lönt att gå upp i storlek, samt att man skulle vina på att göra om utformningen på ventil sätet, men tycker du får ringa han kvarnis om du ska göra om dina toppar, så kan ni bolla lite ide er, för de var en jäkla massa han prata om som jag omöjligt hängde med på och fattade, men han var riktigt sugen verkade de som att göra nå riktigt specielt av boxer topparna till ett värdigt bygge 😀
I alla fall så var gjutningen mycket bättre i mina toppar, än vad de var i bodyshots.
11 december, 2010 kl. 22:07 #211442KvarnisDeltagareThnaks
Såg ju inte dumt ut 🙂
Ska nog ta och slå en signal någon dag 🙂
/Jan
12 december, 2010 kl. 09:53 #211484Fricke.wDeltagareJa de tycker jag definitivt du ska göra, han hade som sakt mycket ess i rock ärmen för ett all in bygge, är en grymt duktig farbror de här, de ända som begränsar att inte fler folk vet av han är att han inte vill be blanda sig med internet, då de är för jobbigt 😀
Han frågade föresten om du kört rally någon gång i tiden? är de så.
13 december, 2010 kl. 13:02 #211586GaragekungenDeltagareDu är duktig med kameran – bara du undviker att mata hunden samtidigt… 😀
Kul att se hur det går.
13 december, 2010 kl. 19:36 #211485Fricke.wDeltagareHa ha ja hunden är tokig i korv, så han måste ha trot att sladen till kameran var just korv 😀
Faktist är bilderna på kanalerna i topparna, tagna med min nya mobil, och måste faktist säga att jag är imponerad av vad kameror i nyare mobiltele kan prestera 🙂
14 december, 2010 kl. 06:59 #211587GaragekungenDeltagareHa ha ja hunden är tokig i korv, så han måste ha trot att sladen till kameran var just korv 😀
Faktist är bilderna på kanalerna i topparna, tagna med min nya mobil, och måste faktist säga att jag är imponerad av vad kameror i nyare mobiltele kan prestera 🙂
Jo, det var just dessa jag tänkte på – brukar vara omöjligt att få bra bilder på sådana detaljer.
Kanon bilder tycker jag !
😉5 januari, 2011 kl. 17:12 #211486Fricke.wDeltagareJa så äntligen vart de en luka i gen i Olles häktiska mekar schema, ska dit i gen på fredag förmidag och köra så långt vi hinner, men de torde inebära att topparna kommer på och olje pum, vaten pump ja ni fattar, motorn blir färdig med andra ord, förutom insug som jag håller på med lite hemma, men med andra ord blir de vell upstart av bilen nu i januari, bara jag får tillgång till ett varm garage någon helg här 😀
Lycklig ja tro fan för de 😀
Har föresten lite spekulanater på quaden också, så de kliar ju lite i fingrarna efter nå sprut kannske för dom pengarna, även om tjejen kommer slita mit hår när hon får reda på de 😉 men de man inte vet mår man inte dåligt av eller? Ha ha
8 januari, 2011 kl. 14:09 #211487Fricke.wDeltagareJa så vart de lite gjort i går då, ganskammycket faktist 😀
8 januari, 2011 kl. 14:20 #211488Fricke.wDeltagareVerkstads chefen i högsta hug med packnings klistret och en av topp packningarna, tydligen så här man får topp packningarna att hålla bättre, beprövat inom rally motorer 🙂
Ja så äntligen liknar de en motor i gen 🙂 så jäkla härligt!!!!!!
8 januari, 2011 kl. 16:00 #211585Jocke.TDeltagareMOTORPORR!!!!! 😎
8 januari, 2011 kl. 16:59 #211568TomKDeltagareNice som fan!
Önskar att min såg ut så. Men mitt block och mina toppar ligger hos appelgren för lite massage. Men snart så! 😀8 januari, 2011 kl. 18:53 #211489Fricke.wDeltagareOkej 🙂 den som väntar på något gott väntar alldrig för länge 😀 eller????
8 januari, 2011 kl. 20:47 #211561MyzkooDeltagare
Ja så äntligen liknar de en motor i gen 🙂 så jäkla härligt!!!!!!
Ser trevligt och bekant ut 😀 Men du har glömt en liten pryl.. och om jag inte minns fel så kommer du behöva plocka bort kamremmen igen, även kamdreven på förarsidan av motorn och plastkåpan som sitter bakom dem 🙂 Men annars så.. 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.