Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 157 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Säljer du quaden så vet jag en som har ett sm4 liggandes 😉 😀

Såg bra ut annars 🙂

Fricke.w
      Deltagare

Myzkoo menar du olje stickan kan tro, såg nu när jag tittade på bilderna att jag glömt satt dit den, dryyyyygt :/

Myzkoo
        Deltagare

Myzkoo menar du olje stickan kan tro, såg nu när jag tittade på bilderna att jag glömt satt dit den, dryyyyygt :/

Röret till oljestickan och en sak till 😉 hehe, kamdreven som är så roliga att ta lös 😛

Fricke.w
          Deltagare

Nu får du sägga vad du menar, kommer inte på nå mer 🙂 har ju inte motorn hemma heller så jag kan syna den 🙁

Myzkoo
            Deltagare

Nu får du sägga vad du menar, kommer inte på nå mer 🙂 har ju inte motorn hemma heller så jag kan syna den 🙁

hehe, det ska sitta ett vattenrör där också, ett svart rör som är bockat så de måste dit först av allt.. Du skulle kunna sätta dit samtliga vattenrör nu innan du monterar något annat, de ska sitta ett rör längs med motorn mitt under insuget också, som går till expansionskärlet. Sen tar du tgv’s -> bränsleledningarna -> kabelhärvan -> insug..

När blir det skruvning nästa gång? 🙂

/ Mattias

Fricke.w
              Deltagare

Okej ska kicka på de, men kommer inte i håg att de satt nå rör där på ej257 motorn?
                ja förhoppnings viss blir de lite skruva i dag oxå 🙂

Fricke.w
                Deltagare

såg nu vilket rör du menar, satan också, men man lär sig av motgångar också 🙂

Myzkoo
                  Deltagare

Okej ska kicka på de, men kommer inte i håg att de satt nå rör där på ej257 motorn?
                    ja förhoppnings viss blir de lite skruva i dag oxå 🙂

Det bör ju vara det, du har två slanganslutningar där vattenpumpen ska sitta, på en av dem ska det röret jag pratar om sitta på, och den andra till värmeväxlaren för oljan.. Om det nu inte är gjort på nått annat vis på din motor, men du kan ju göra en check iallafall 🙂

/ Mattias

Myzkoo
                    Deltagare

såg nu vilket rör du menar, satan också, men man lär sig av motgångar också 🙂

😀 så sant!

/ Mattias

Fricke.w
                      Deltagare

Gick att få dit röret och stickan utan att demontera kammdrev och kåpan 😀 riktigt nöjd nu.

Myzkoo
                        Deltagare

Gick att få dit röret och stickan utan att demontera kammdrev och kåpan 😀 riktigt nöjd nu.

Sweet 🙂

Fricke.w
                          Deltagare

Har varit väldigt dålig på uppdateringar på slutet, men här kommer lite bilder på hur allt har gåt och ser ut för närvarande 🙂

Också har jag gjort en ny avskärmnings plåt för 5gången i raden 🙂 som de ska kappas ur i för intercooler röret, sen tänkte jag ha gummi duk att täta med runt.

en av dom gammla plåtarna som jag hade med genomförning för kallufts tillförsel genom skopet.

Man kan inte alltid få som man vill, hade i min villdatsw fanta si trot att de skulle kunna gåt att sneställa apexi avc-ren i konsolen, och på så sätt kapa ur under och få de att se orginal mäsigt ut, men de gick ju inte, men där emot funkar de nog hur bra som helst om man har någon av dom minddre en heterna från hks så som turbotimer eller hks evc den lilla.

TomK
                            Deltagare

Kul ser ut att vara redo att hängas i bilen! 🙂
                              Catchen ser ut att ta sig bra.

Fricke.w
                              Deltagare

Jo då har fåt tillgång till varm garage på fredag som kommer så då åker den i, sen får man vell hoppas den startar utan problem 🙂

Fricke.w
                                Deltagare

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 157 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.