- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2011 kl. 21:20 #211498Fricke.wDeltagare
I alla fall så vill jag inte påstå att AP fuelrailen är att föredra då jag fick fila på inerkanten på railarna, sammt tälja i kontakterna för spridarna för att äns få dit fanskapet, så min fråga är, är de inge kamstyrning på newage wrx? för var fram mot kamdreven där styrningarna sitter som de blir ont om plats.
Så eventuelt är Perrin och andra märken att föredra då dom kannske har bättre passform.9 februari, 2011 kl. 07:01 #211444KvarnisDeltagareWRX from 05 har avcs, men innan njet.
Skickar du Olle nr på pm btw får ta ringa honom så att han kanske får fixa en uppsättning topapr till mig, han har fräs etc för bearbeting eller?
9 februari, 2011 kl. 09:55 #211499Fricke.wDeltagareJa du han har ju nå olika uppfiningar han använder sig av, samt egengjord flödes bänk och broms bänk 😀
Men är vell bäst du pratar med han, så ni får snacka i hop er om vad som ska göras, skickar pm till dig med numret.MVH
Fredrik2 mars, 2011 kl. 11:44 #211570TomKDeltagareHar du dragit igång bilen?
Blev det någon catch till mig??
3 mars, 2011 kl. 21:04 #211500Fricke.wDeltagareJo visst fan den är i gång har haft lite problem med den, men de är löst de mästa nu 🙂 jo jag kan knåpa i hop din tank i morgon på jobbet, allt är färdigt till den, har bara glömt av att svetsa i hop den 🙂
6 mars, 2011 kl. 12:40 #211501Fricke.wDeltagareHar ju lite fler bilder kom jag på som låg på mobilen 🙂
Dock lär jag vell ta någon bild på hel heten på motorn och bilen nu när den är i gång och rullar också, men de får bli till veckan, för ska lacka lite detaljer först hade jag tänkt 😀6 mars, 2011 kl. 12:44 #211502Fricke.wDeltagareJa de var vell tyvär alla bilder jag har för närvarande, men knäpper några fler när allt är som jag vill i motor rummet.
6 mars, 2011 kl. 14:32 #211584ErokDeltagareSer ut som ettt jävligt bra garage!
Den där svarta lilla quattron går något så in åt helvete har jag för mig? =)
6 mars, 2011 kl. 22:03 #211503Fricke.wDeltagareJapp var ett jäkligt fint garage att vara i, golv värme i de som var duktigt upp skruvad, var tvungen att skruva i kort ärmat, när de var 20- utan för 😀
Jo är ägaren till den svarta Urken som han kallar den, vars garage jag fick låna, den bilen öser på duktigt kan jag säga, är mit livs värsta uåålevelse jag haft i den kan jag lova 🙂8 mars, 2011 kl. 13:33 #211504Fricke.wDeltagareTog med och lackade tryckrören på jobbet i går.
8 mars, 2011 kl. 13:39 #211505Fricke.wDeltagareTyvär så vart de lite falu röd fäg varning på de hela 🙁 men nu är de gjort, så får vell köpa någon bättre färg och göra om de hella vid ett tillfäle.
Fan vad skitigt de ska bli motor rummet, nu när intercoolern är borta, alla framförvarande bilars stänk går ju rakt ner i skoppet och läger sig på motorn ;(
8 mars, 2011 kl. 14:01 #211571TomKDeltagareJo, det blev ju bra! 🙂
9 mars, 2011 kl. 13:45 #211506Fricke.wDeltagareJo de får vara så länge.
26 mars, 2011 kl. 11:08 #211507Fricke.wDeltagareJa jag har ju hunit med någon bild till på galten, så lägger vell in dom, dock så ska jag fixa någon ny på motorn, nu när allt är hyfsat städat, samt allt är komplet.
I alla fall så är nya krock balken på plats på den här bilden, vart vell inte värdens snyggaste men den styvar vell upp karosen lite i alla fall, samt att de går att bogsera bilen i gen vid behov 🙂26 mars, 2011 kl. 11:11 #211508Fricke.wDeltagareSen en liten bild från en utflykt med hunden, mens jag fortfarande höll på att köra in maskineriet.
De som återstår utvändigt nu, är att sätta dit rosa towhokk fram, samt lite dekaler jag har liggandes, men ska in på rekond först, sen är den redo för våren.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.