• Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 157 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #211509
    Fricke.w
    Deltagare

      Ja så var de ju mappning/bromsning i går, och jag vart nöjd 🙂 vart ju inga fantasi siffror men jag nåde ju mit mål 🙂 postar broms pappret här, test 2 är ju från cirka 1,5år sedan då bilen var steg 1 mappad, test 3 staplarna är då från i går med nya motorn och aps snurran, lite roligt är såg ja att luft temp på bromsningarna är i princip samma, så för hållandena på bromsningarna är ju näst intill likvärdiga.
      A ja håll till godo här är den i alla fall 😀

      Blå staplar nya, gröna gammla.

      #211510
      Fricke.w
      Deltagare

        Dessa sifror nådes med ganska safe mappning, kunnde mappat agresivare, men behövdes ju dock inte då jag var nöjd och jrm tyckte de var bra att inte pressa grejerna för mycket, har för mig att turbon laddar som mest 1,45 bar på 5,6 vxl.

        #211572
        TomK
        Deltagare

          Ja så var de ju mappning/bromsning i går, och jag vart nöjd 🙂 vart ju inga fantasi siffror men jag nåde ju mit mål 🙂 postar broms pappret här, test 2 är ju från cirka 1,5år sedan då bilen var steg 1 mappad, test 3 staplarna är då från i går med nya motorn och aps snurran, lite roligt är såg ja att luft temp på bromsningarna är i princip samma, så för hållandena på bromsningarna är ju näst intill likvärdiga.
          A ja håll till godo här är den i alla fall 😀

          Blå staplar nya, gröna gammla.

          Se där! Fin fina siffror. 🙂 var 400 målet?

          #211511
          Fricke.w
          Deltagare

            Japp de var målet de, 400 glada grisar 😀
            I vissas ögon kan de ju kannske kännas onödigt med en smid maskin då, men på en 2.5 är de ju tyvär ett måste.

            #211573
            TomK
            Deltagare

              Japp de var målet de, 400 glada grisar 😀
              I vissas ögon kan de ju kannske kännas onödigt med en smid maskin då, men på en 2.5 är de ju tyvär ett måste.

              Bättre att ta det säkra före det osäkra!
              Då vet man att man kan ligga på full mutter med gott samvete iaf 😀

              #211512
              Fricke.w
              Deltagare

                Jo precis 😀 de ska vell hålla för aktiv körning nu i alla fall.
                Tycker den går bra faktist, blir en ganska bra spark när de drar i väg 🙂
                Och vilket långt register de är 😀 är lätt till över varning om man inte är med, för den tappar alldrig orken, så man känner att de är dax för ny kula.

                #211453
                Bodyshot
                Deltagare

                  Jag är glad att det lirar för dig fricke, 408hk med långt register räcker bra tror jag!

                  Vad kör du med för väghållnings prylar på den?
                  Mvh turgubben William från intemsiven 😉

                  #211513
                  Fricke.w
                  Deltagare

                    jo då de räcker vell en vecka eller 2 😀 brukar ju vara så länge man tycker något är roligt tyväer.
                    Ja på väghållnings sidan skulle de behövas kraft tag i gentligen, är ju bara tein sänk fjädrar där, så väldigt låg budjet på de tyvär 🙁 börjar nog även bli dax att titta över bussningarna i bakvagnen tycker jag de känns som, är lite svajig bak, om jag inte lurar mig på vinter däcken då så klart, för dom är ju nya, så finns ju rejält med gummi och dubb att flyta omkring på?

                    Ja hur ser du et för dig med kroppen din då? finns de hopp om att vara uppe på föterna i sommar?

                    MVH
                    Fredrik

                    #211514
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Ja då är de ett faktum då 🙁 galten kommer nog att sättas ut på annons framöver, då jag inte tycks kunna slingra mig ur planerna här hemma på att köpa hus ;( så är någon intresserad så kan ni ju kontakta mig nu, men säljer den inte förens jag hunnit lämna in den på rekond och fixat till allt som var tänkt från början. Kommer verkligen att sakna denna bil den saken är säker.
                      Vi kannske kan göra upp en deal, att jag har för tur när nästa ska sälja den 😀

                      #211515
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        En jäkla tur i oturen att man inte hunnit sätta ut Galten till försäljning, bilen har börjat ryka ganska mycket, men bara vid enstaka till fälen, men i dag när jag och tjejen tog den till valbo för att handla lite började de ryka ganska kraftigt om den, vad jag tror är blå rök av bedömningen, motor tempen liger stabilt på mätaren så inge fel där, har heller inte kunnat se nå bubblor i expansions kärlet, inte har jag heller märkt av att nå kylar vatten försviner, så de lutar åt olja? så då är ju frågan är de turbon kannske?
                        Första gången de hände hade jag varit och tvätat bilen, och vad jag då trode hade hänt var att de kommit vatten i avgas, men då i alla fall så började den att skicka ut små rök moln när jag hade kört bilen varm och gasade ur den ordentligt, så vid varje växling när jag gav järnet såg jag som små rök ridåer, avslutade genast ur gasningen och stanade vid en avtags väg för att studera fenomenet närmare, men såg inget o normalt 🙁 men när bilen kannske ståt på tomgång i 2-3 min så började den ryka väldigt väldigt kraftigt, kastade mig in i bilen och körde den lilla sträka jag hade kvar till hemmet, för att få hem bilen, stälde bilen och gjorde inge mer den dagen, då jag tappade lusten totalt, när jag sedan dagen där på skulle visa för ödelsen för grannen och startade bilen, så var den normal i gen? jag vart helt stäld och han skratta och sa som vanligt att jag nojar över ingenting 🙁 sen var bilen normal i gen i 2veckors tid tills i dag då alltså när de började i gen för att hålla i sig som de verkar.
                        stanade och fylde på olja när vi skulle köra hem den och uppskatar kannske att de gick i 3dl till i den till max, ska kolla även i morgon hur de ser ut med oljan, men klart är ju att de är bara att börja riva i grejerna, blir vell kola i genom turbon, ta komp på den mm mm, sen får vi vell se om maskinen ska ur i gen, men blir de så tror jag att jag köper ett komplet cosworth short block eller om någon på forumet ruvar på någe fint och färdig byggt påsk ägg 😀
                        För har inte tid tyvär att vänta på massa delar innan försäljning av bilen, utan bör sälja den snart om vi ska vara med på nå budgivningar på hus ju.

                        Fredrik

                        #211557
                        Gilarski
                        Deltagare

                          Fina siffor men f@n va trist med ditt sista inlägg 🙁

                          Skumt att det bara händer ibland, kan det ha med att motron bli varm att göra, då olika material expanderar olika mycket och du då får en läcka nånstans tro, kanske nån packning som inte håller tätt :confused:

                          (Kanske nåt strul med vevhusventialtionen)

                          #211589
                          JohanSTI
                          Deltagare

                            Inkörning av kolvringar skall ske med laddtryck, här är det nog många som failar även trimföretag.

                            #211454
                            Bodyshot
                            Deltagare

                              Fan Fricke vad surt, jag vet hur det känns.

                              Ett tips är att be nån annan utom olle titta på motorn, mina toppar hade han ställt in helt galet så mina ventiler var snea och bara att byta, jag menar han kanske har missat något?

                              #211516
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Nä någon vevhus vent som krånglar är de garanterat inte, då jag kör ut all den skiten direkt i atmosfären 🙂

                                Jo de är sant, ska skruva själv tänkte ja, för man upptäker ju ganska snabt vad som är vajsing om man särar på motorn i gen, men är ju inte säkert att de är den som är boven i dramat, kan ju lika väl vara turbon som de gåt nå tätningar i?
                                Men är de motorn som sagt så köper jag ett färdigt blue printat short block från typ cosworth och går i genom topparna innan i hop sättning, men kan ju lik väl vara toparna också som felar, typ ventil tätning eller liknande, så köper givet vis inget innan jag vet säkert vad de är 😀

                                #211455
                                Bodyshot
                                Deltagare

                                  Cosworths shortblock foder är inge vidare har jag fått erfara, jag kör ju på lite kralligare cylinder foder nu, för mina orginal cosworth sprack.

                                  Men Fricke är det inte billigare att se över ditt block du har nu istället för att köpa ett helt nytt? Cosworth är ju dessutom jävligt dyrt 😛

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 157 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.