- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2011 kl. 15:54 #211517Fricke.wDeltagare
Jo vi får se som sagt vad som är galet, så utgår jag från de sen.
Men cosworth bloken är ju i grunden ett vanligt subaru block som dom plockar i lagger,stackar och kolvar i bara, samt balanserar grejerna och tjekar spelen bara 🙂 så var nog därför dina sprak kanske william, för är ju i grund och botten orginal foder i dom blocken också 🙂 och dom gillade kannske inte dit ladd 😀 men jag ska ju bara köra samma setup som nu, så då funkar de nog galant, där emot så har jag sneglat lite på derAS shortblock med hög komps kolvar i 🙂 skulle nog bli grymt de med den lilla turbo och ladd jag kör, då kan man snacka respons 🙂 mysigt skulle de vara i alla fall.Fredrik
24 april, 2011 kl. 07:28 #211590JohanSTIDeltagareedit
24 april, 2011 kl. 07:30 #211456BodyshotDeltagareJo vi får se som sagt vad som är galet, så utgår jag från de sen.
Men cosworth bloken är ju i grunden ett vanligt subaru block som dom plockar i lagger,stackar och kolvar i bara, samt balanserar grejerna och tjekar spelen bara 🙂 så var nog därför dina sprak kanske william, för är ju i grund och botten orginal foder i dom blocken också 🙂 och dom gillade kannske inte dit ladd 😀 men jag ska ju bara köra samma setup som nu, så då funkar de nog galant, där emot så har jag sneglat lite på derAS shortblock med hög komps kolvar i 🙂 skulle nog bli grymt de med den lilla turbo och ladd jag kör, då kan man snacka respons 🙂 mysigt skulle de vara i alla fall.Fredrik
Låter som en bra plan fricke 🙂 Jag antar att din bil knuffar på jäkligt fint nu men ett jädrans fint register och “lent” tryck över hela registret 🙂
Cosworth billet vev sitter det ju i min, konstigt att dom inte har gjort fodrena värre tycker jag..
Skitsaksamma nu fungerar det kanon iaf, går riktigt fort och skall hålla också 😀
24 april, 2011 kl. 07:34 #211445KvarnisDeltagareRiv inte det första du gr om du inte har oljud från motorn, om den slutat rycka eller inte dra något märkvärdigt med olja så ta det lite lungt och dundera noga i hgenom vad som ev kan vara fel.
Att köpa ett cosworth block känns bra dumt, köskulle köp ett standard block i stället.
Och återställ det mesta av bilen och sälja delarna löst.
Det är få som skulle betala för delar + jobb du lagt ner..om ens någon kommer göra det bara ett tips.
/J
24 april, 2011 kl. 10:30 #211518Fricke.wDeltagareJo de är klart, vet ju inte vad som är boven i dramat än, cosworth blocket är ju mest för att jag vart så jäkla less på allting, är ju precis som bilen inte vill bli såld, för så fort jag började nämna om försäljning, så upp stod ju detta problem?
Men har ju inte haft lusten att börja titta på de än, då de är fint väder och för omväxlings skulle inte vill ligga och rota i bilen så fort man är ledig 😀
Kan ju liksom vara skönt med en whisky nån gång i bland och bara vara 😀24 april, 2011 kl. 10:42 #211519Fricke.wDeltagareJa men är de någon som har några trix och fix att dela med sig av, som man kan kola eventuelt med och ute sluta fel, innan man går så långt att man börjar riva ner motorn i gen, ja menar fins de nå bra sett att kola så de inte är turbon som är boven mm mm, kan ju även kannske vara någon ventil tätning, för som jag förstog så var dom vell märkt med olika gummi blandningar för in och ex, var vell nå behandlat på avgas sidan va för värmens skull, och är de så att nån utav dom sitter fel av mistag så kannske de get med sig?
lika så vad är procentuela schansen att kolvring öpningarna har roterat och linjerar med varandra?I alla fall så när jag körde hem den från gävle så var de bara vid gas den rykte och lite på tomgång, var man jäkligt försiktig med gasen och körde lungt som satan rykte de ingenting?
Svängde till och med av vid en mack och frågade en bilist som legat bakom mig en bit och fråga dom om de kom någon rök från mit avgas vilket de inte hade gjort då?
Ja menar är de ett riktigt haveri någon stans så borde de ju ryka konstant eller hur?24 april, 2011 kl. 14:47 #211520Fricke.wDeltagareKickat lite i dag på om de kan vara turbon som trycker ur sig olja, men så verkar inte vara fallet, var då snus tort i tryck rören från turbo, samt in i insug, så lutar åt att jag börjar riva ur maskinen i morgon, känns som de spelar ingen störe roll att göra de, då de ändå kommer sluta med de i slut änden, ja menar kan man ju stila sin nyfiken het på de där lilla knak ljudet jag tycker mig ha hört också sen start 🙂
Så nu blir de vell snart dax för etap 2 i byggtråden, gör om gör riktigt.
Orkar inte enns bli ledsen, för de är ju trots allt bara materiela ting och går att laga, å de ända de kosstar är tid och pengar, så ser ut att bli dubbel sjour på jobbet igen 😀
De enda som jag tycker är jobbigt är ju att man gärna vill ha bilen på semestern, och vad gäller hus så skitter jag i vad sambon säger, dena bil blir kvar i familjen efter detta 😉 kommer ju alldrig få tillbaks pengarna den saken är säker.Fredrik
30 april, 2011 kl. 16:49 #211521Fricke.wDeltagareJa då har man skruvat lite i dag då, stiften hade inte direkt något av vikande att visa, så struntade i att komp tessta, utan lyftar motorn i morgon i stället, och särar på den för att vara på den säkra sidan, så får vi se vad man kan hitta för nå då, för som jag sakt förut så finns ju ett litet svagt knackande ljud från den, som bara jag tycks höra, då alla jag bet lyssna på den inte hör något o normalt, men de blir ju upp till bevis nu när den ska i sär ;).
Ska vell till lägas att jag siktar på att vara väldigt efektiv denna gång och har som mål att ha maskinen färdig till semestern och få pröva den på någon bana då 🙂5 maj, 2011 kl. 15:45 #211522Fricke.wDeltagareBra och dåliga nyheter att medela, Motorn vissade sig vara i prima skick cylindrar, kolvar, kolvringar lager mm är fina och hela 🙂 däremot så är nog tätningen till oljan mot avgas sidan på turbon sop slut, hade rejält med olje majonäs i downpipen, så verkar ju konstigt att turbon tog slut så fort, men är ju bara att beställa nya top packningar och diverse andra packningar, samt vissa löprullar som var slut efter bara 320mil, samt även då en ny turbo men har så svårt att bestäma mig för vad?
MD321 vs blouch ja vad ska man välja?5 maj, 2011 kl. 16:23 #211553SteeweDeltagareBra och dåliga nyheter att medela, Motorn vissade sig vara i prima skick cylindrar, kolvar, kolvringar lager mm är fina och hela 🙂 däremot så är nog tätningen till oljan mot avgas sidan på turbon sop slut, hade rejält med olje majonäs i downpipen, så verkar ju konstigt att turbon tog slut så fort, men är ju bara att beställa nya top packningar och diverse andra packningar, samt vissa löprullar som var slut efter bara 320mil, samt även då en ny turbo men har så svårt att bestäma mig för vad?
MD321 vs blouch ja vad ska man välja?Hade inte Bodyshot samma problem med turbon? Minns inte om den nöp eller vad det var. Orsaken har jag för mig var en strypning i oljeledningen till turbon, inget sånt som spökar för dig?
Och det är klart att du ska köpa den största turbon som finns!
Lycka till med fortsättningen! 😀
5 maj, 2011 kl. 16:40 #211523Fricke.wDeltagareHa ha fin bild 😀
Nä de var inge probs med för lite olja,olje filtret till turbon plockade jag ur, där emot så skulle jag kunna tipa på att jag fick med fel niplar till turbon och att den helt enkelt trök ut en tätning med hjälp av för högt olje tryck?
För turbon som sådan funkar fortfarnade fint utan glapp eller liknande, men skickar på olja in i avgas sidan, som riner ner i downpipen 🙂 så den rökte som en saab 2takt 😀5 maj, 2011 kl. 16:47 #211554SteeweDeltagareHa ha fin bild 😀
Nä de var inge probs med för lite olja,olje filtret till turbon plockade jag ur, där emot så skulle jag kunna tipa på att jag fick med fel niplar till turbon och att den helt enkelt trök ut en tätning med hjälp av för högt olje tryck?
För turbon som sådan funkar fortfarnade fint utan glapp eller liknande, men skickar på olja in i avgas sidan, som riner ner i downpipen 🙂 så den rökte som en saab 2takt 😀Skönt att orsaken är hittad iaf! 🙂 Jag rekommenderar fördjupade undersökningar varje dag för att bestämma en skadas orsak och omfattning (hus). 😀
18 maj, 2011 kl. 15:10 #211524Fricke.wDeltagareJa då dök äntligen nya turbon upp i dag, sammt att cosworth packningarna kom i går 🙂 så nu ser de ju ut som man kan börja sätta i hop maskineriet i gen 😀 jippppppi, men de jag reagerade på när jag fick hem turbon, är att den ser ut att vara mindre än min gammla APS snurra som mäktade med 408hk hur ska då denna klara 50hk till om den är mindre? måste dubbel kola de här så jag inte har fåt fel turbo helt enkelt, sen fick jag en turbo slang för avacs så klart men jag förstår inte riktigt hur den ska kunna kopplas in i toppen? då orginal på min sti så är de ju såna kopplingar som man för in en bullt i genom en ring, och så är de ju inte på dessa 🙁
A ja postar lite bilder på turbon så får ni se själva.18 maj, 2011 kl. 15:20 #211525Fricke.wDeltagareVarför stor de bloch på dom också kan man ju fundera?
18 maj, 2011 kl. 15:27 #211526Fricke.wDeltagareOkså slangen då, som jag inte tror kommer att passa?
Så här ser ju avgas sidan ut på APS turbon, vilket jag tycker känns störe som trubo i helhet, se även vad mycket senaps olja de va i den 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.