Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 157 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Jodå slangen ska passa. Man delar på orginal röret sen så skruvar man på slangen på rörstumpen sen på turbon. Har samma till min Blouch.

Fricke.w
      Deltagare

Ja men problemet är att jag inte har någon rörstump som du pratar om, på min sti har jag bara ett rör som kommer direkt ut ur toppen och direkt på turbon?

Fricke.w
        Deltagare

Ja så här ser ledningen ut som sitter på min sti, är de bara min 06a som har den som wrx bilarna har, eller är alla 06 sti med den lösningen?

Fricke.w
          Deltagare

Va fan ska ingenting stämma någon gång för:(??????????????????????????????????????????????????????????

TomK
            Deltagare

Varför stor de bloch på dom också kan man ju fundera?

Som sagt så är det samma grejer.

TomK
              Deltagare

Ja så här ser ledningen ut som sitter på min sti, är de bara min 06a som har den som wrx bilarna har, eller är alla 06 sti med den lösningen?

Borde väl inte vara några problem att skruva ur nippeln ur turbon och dra i banjo bulten? Bara se till att ha reduceringen där i.

Fricke.w
                Deltagare

ÄÄÄÄÄÄ ja har mailat scooby clinic nu, dom hade ju båda typer av slangar, så skickar jag tillbaks den jag fick nu, så får dom skicka en ny 🙂

TomK
                  Deltagare

Då var det tämligen lätt löst! 🙂

Gilarski
                    Deltagare

Faan va gött, nu blir det snart till & åka fort misstänker jag 😀

Fricke.w
                      Deltagare

Jo man kan ju alltid hoppas på att den turbon håller vad den lovar 😀 vart ju lite lätt orolig när man packade upp den och till sin förvåning såg en mindre turbo än den som satt på, men scooby clinic killarna försäkrade mig om att de var rätt turbo, för de stämer ju med garret brickan på sidan av trubon 🙂
                        Så måste vara någon riktig specialare de här, då dom spolar riktigt fort, sammt att jag har sätt engelska broms papper på över 460hk med blott V-power i tanken???? 😀

Gilarski
                        Deltagare

Jo man kan ju alltid hoppas på att den turbon håller vad den lovar 😀 vart ju lite lätt orolig när man packade upp den och till sin förvåning såg en mindre turbo än den som satt på, men scooby clinic killarna försäkrade mig om att de var rätt turbo, för de stämer ju med garret brickan på sidan av trubon 🙂
                          Så måste vara någon riktig specialare de här, då dom spolar riktigt fort, sammt att jag har sätt engelska broms papper på över 460hk med blott V-power i tanken???? 😀

Damn, låter riktigt bra. 460hk, på 2,5L & 2 bar ?

Fricke.w
                          Deltagare

Damn, låter riktigt bra. 460hk, på 2,5L & 2 bar ?

Ja du ingen anning faktist, men ja de är ju ej257 motorn man har och lite portade toppar, samt ventil fjädrar och retainers för lite högre varv, angående laddet så vet jag faktist inte, men har sett 3 broms papper tror ja de va, på den turbon på nå engelskt forum, och inget av dom pappren var under 450hk i alla fall 😀 men är ju ett 7cm2 avgas hus på denna och var ett 8cm2 på aps turbon, fick inte veta mer spec än att de var 7cm avgas hus på den från scooby clinic 🙂 dom är lite hemlighets full kan man vell säga, men dom lovade att den skulle hålla vad turbon lovade, så upp till bevis 😀

Fricke.w
                            Deltagare

Ja då har de hänt lite grejer med bilen i alla fall, särade ju som sagt på motorn och inga fel eller onormala slitage kunde hittas 🙂 där emot så satt en ventil tättning löst, så de ordnades givet viss 😀
                              Men den här gången då så valde jag cosworth topp packningar, på avgas sidan har jag tagit bort flam dämparen och kör nu mer bara med perrin catten samt sissta bak boxen på hks highpower systemet,köpte även på mig nya Deatschwerks 750cc spridare som kom hem i dag, lite i sissta minuten där 😀
                              Samt att en grimspeed solenoid inhandlades av maxxiz.
                              Har även hunnit med en utställning i söndags där min bil fick första pris i klassen hottest racecar 🙂 riktigt roligt då jag inte hade förväntat mig någonting, utan bara anmälde mig för att få vissa upp bilen och träffa likasinnade folk.
                              Sen är de ju då mappning med nya turbon mm nu på onsdag 22/6 ska bli riktigt kul att se kurvan och effekten på denna sc46 turbo, postar givet viss bänk papper här på torsdag eller fredag 😉
                              Ja skickar vell på lite bilder got folk för att liva upp min tråd lite, så här ser allt ut nu i alla fall.

Fricke.w
                              Deltagare

Ja de var vell allt för nu tror ja.

Myzkoo
                                Deltagare

Hoppas det går bra på mappningen/bänkningen 🙂

Riktigt fet look på bilen nu måste jag säga!

Mvh / Mattias

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 157 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.