- Detta ämne har 156 svar, 16,884 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2011 kl. 06:15 #211588EiiiiikDeltagare
Satans så rå den är nu då!!!! 😀
21 juni, 2011 kl. 07:10 #211578TomKDeltagareBlev det nå muller då??
21 juni, 2011 kl. 13:10 #211535Fricke.wDeltagareTackar tackar alli hoppa, de värmer att höra att ni tycker om de man gjort, i stället för att man skulle fåt höra att man förstört den 😀
Jo de vart lite mer ljud faktist, precis lagomt 🙂 är ju inte jätte mycket den låter på tomgång nu heller, men de är ju så man kan höra att de är en boxer i alla fall 😀 men vid lite gas på drag så går åskan riktigt ordentligt nu i stället, riktigt härligt faktist 🙂
Ja man ser ju fram emot i morgon, då de ska upp till bevis på papper vad bilen presterar den här gången 😀 hoppas på de bästa.
21 juni, 2011 kl. 13:36 #211592toreldDeltagarefan va kul att höra 🙂
Är faktiskt lite sugen själv på att plocka bort flamsläckaren, då jag oxå har ett silentsystem..Upp med siffror imorgon så fort du bara kan 😀
21 juni, 2011 kl. 22:04 #211536Fricke.wDeltagarekan rekommendera dig att ta bort den, för ljudet vart alldeles perfekt 🙂 varken för mycket eller för lite.
25 juni, 2011 kl. 08:48 #211593toreldDeltagareHur gick bänkningen nu då?? 😀
26 juni, 2011 kl. 22:29 #211537Fricke.wDeltagareOj oj oj, har ju helt glömt bort de ju, får knäppa kort på bänk pappret i morgon eller så och posta här 😀
Men de vart både glada och mindre glada nyheter.
Effekten vart i alla fall 412,7hk och 551nm och detta vid en temp på 25,4+ grader i skuggan 🙂 var varmt som satan den dagen i stockholm, vet inte hur mycket man räknar på ett ungefär att man förlorar i hk och nm pär plus grad men de finns de säkert andra här som kan, vet i alla fall att när jag bromsade 408hk med förra turbon var de 15 eller 16+ plus i luft temp.
De mindre bra nyheterna är ju då att jag måste ha ett sprut för att kunna använda denna turbo, då den var gjord för att arbeta på 1,8-2,0 Bar och orginal ecu med ecutec klarar inte att hålla reda på mer än 1,55bar, och JRM satte min på 1,45bar för att ha lite marginal i alla fall.
Men tycker ändå att garbbarna på JRM ska ha ett tack för de, för känns ju seriöst i alla fall att dom sätter gränser för vad dom vill göra, för säkerheten för maskin med mera, i stället för att jaga effekter som jag helst ville upp på, på bekostnad av att de kan rassa vid minsta fel som inte ecun kan hålla kål på, efter som man ligger utan för områdena.
Men de får bli nästa person som köper bilen av mig som får avgöra om de ska in ett riktigt styr, för jag behåller den som den är nu till slutet av sommaren, sen kommer den att säljas som jag sagt tyvär :(, för att fixa ett hus med bra garage, sen får man vell börja om med bil köpen effter de är fixat.
Fick i alla fall positiv respons på turbon, då både Jimmy och Jocke tyckte den värkade riktigt finn i karaktär och effekt mäsigt, och värkade vell gärna vilja pröva den på riktigt sprut 🙂
Fick även beröm på maskinen, då dom sa att den värkade veldigt tight och fin för att vara smid, då den inte sköt fram tändningen nämnvärt, de brukar tydligen vara en vanlig sak på smidda boxer, då knak sensorn uppfatar dom störe toleranserna i smida delar som okontrolerade detonationer 🙂4 juli, 2011 kl. 20:58 #211538Fricke.wDeltagareHade ju helt glömt bort att posta bänk pappren på SC46 turbon, nu gör ju dessa sifror den inte rättvis, då den ska arbeta på mycket högre ladd, men så vart de ju inte i och med att man fort farande trodde att man kunnde köra dena på ecutek vilket vissade sig vara fel, då JRM sa att den turbon skulle trivas bäst på rätt höga ladd, vilket min orginal ecu och givare inte tyckte vi skulle göra 🙁
5 juli, 2011 kl. 13:08 #211446KvarnisDeltagareracerom nästa för dig då 😀
http://www.ecutek.com/products/proecu/racerom/5 juli, 2011 kl. 20:19 #211539Fricke.wDeltagareNja tror inte de, har tjatat på jrm om race rom, men dom ville pröva de på mindre potenta bilar sa dom, innan dom börjar röra om på bilar som min var svaret.
Men frågan är vell om race rom gör jobbet, då de fort farande är original ecu och mapcensor då också, skulle tro att link eller gems eller liknande är enda och rätta vägen, för man ska nog inte snåla med de där om man ska ladda på, för de man spelar med är ju motorn och vore ju surt om den rasa för man snålat någon stans, blir ju ändå dyrare i längden då 😀
Så behåller jag bilen blir de själv fallet styr som står högst på prio listan, annars får nästa köpare ta beslut om de 🙂5 juli, 2011 kl. 20:23 #211540Fricke.wDeltagareDu som kan som ingen annan kvarnis 😀
Hur mycket spelar de in effekt mäsigt på temperaturen?
Var ju ungefär 10+ mer denna gång jag bromsa, gämfört med föregånde turbo.16+ med aps ss45 turbon och 25,4+ var de vell med sc46 turbon, var en riktigt varm och kvav dag sist.
5 juli, 2011 kl. 20:31 #211460rigdabDeltagareNja tror inte de, har tjatat på jrm om race rom, men dom ville pröva de på mindre potenta bilar sa dom, innan dom börjar röra om på bilar som min var svaret.
Men frågan är vell om race rom gör jobbet, då de fort farande är original ecu och mapcensor då också, skulle tro att link eller gems eller liknande är enda och rätta vägen, för man ska nog inte snåla med de där om man ska ladda på, för de man spelar med är ju motorn och vore ju surt om den rasa för man snålat någon stans, blir ju ändå dyrare i längden då 😀
Så behåller jag bilen blir de själv fallet styr som står högst på prio listan, annars får nästa köpare ta beslut om de 🙂Detta bekräftar väl att trimfirmor i Sverige ej är så duktiga på Subaru, racerom är utvecklat för just bilar som din blåa galt.
Firmor i Sverige som är “Subaruspecialister” ligger långt efter dito i UK och USA.6 juli, 2011 kl. 06:03 #211579TomKDeltagareNu är ju racerom inte bara för Subaru.
6 juli, 2011 kl. 06:25 #211447KvarnisDeltagareDet beror på hur effektiv din IC är.
Det är hur varmluften är in i motorn som är av största intresse.
Tror mest det är laddtrycket som håller tillbaka bilen.
6 juli, 2011 kl. 06:36 #211448KvarnisDeltagareSen så går det ju att byta map sensor till en 3bars version eller mer 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.