Jag har tänkt byta bromsar i vinter och då undrar jag om det är nån som har erfarenhet av detta märke? Dom verkar ju rätt prisvärda och dom ska annvändas i dagligt bruk och kanske lite kon bana 😛
jag köpte dessa och tycker dom funkar bra vid aktiv körning på kringelekrok vägar
men på på konbanan blev det nog lite överbelastat ibland,det rök fan när man kom i mål
men helt klart prisvärda
Ok.. kör du med borrade eller slitsade eller både och 🙂 Är det stor skillnad om man har borrat och slitsat?Har du belägg av samma märke?Tänkte även köpa stålomspunna slangar har hört att det gör stor skillnad.//Oskar
hål eller slits gör inget på bromsverkan. Hål är inget jag rekomenderar. Spricker bara. Slits är att föredra!
Kolla med Per på PEAN om vilken typ av bromsar just du ska ha som passar din körning.
glöm bara inte staget till bromscylindern och en bättre bromsvätska… gör mer än bara slangarna…
Vad är det för stag till bromscylindern du pratar om? vad gör den för skillnad? /Kenneth
Det är ett ”stag” som stabiliserar upp upphängningen av bromscylinern (i motorutrymmet) så att den inte fjädrar med så mycket när du bromsar. Bromspedalen blir stummare, ungefär som den effekt som ges när man kör med stålomspunna bromsslangar som inte ”fjädrar” med.
mvh Mats N
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.