Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35869
    specialized
    Deltagare

      Hallå

      Mitt konto fanns ju kvar 🙂
      Senast inloggad 2012 :p

      17/9-18 Alla delar prissänkta 25-40 % pga. flytt.

      Kolfiberhuv till STI-15 >> Helt ny.Aldrig monterad då jag uppgradera till FMIC istället.
      http://www.visracing.com/newcatalog/Subaru/Wrx/2015-2015-Wrx/Hood-3885/2015-2017-Subaru-Wrx-4Dr-Vs-2-Heat-Extractor-Carbon-Fiber-Hood.html
      Pris hem från US ca 20 000 . Prisidé 10000 kr

      Blouch 2.5 XT-R, 10 cm avgashus.8 cm avgashus medföljer. Snurrat max 800 mil.Ger 460 hk i motorn i Trollspeeds rullar monterad på en Ej-257 med de vanligaste modsen. Spoolar otroligt tidigt, fullt ladd 1.65 bar vid 3000 rpm på de högsta växlarna. Droppar till 1.3 bar vid 6500 rpm. Nypris från US med alla avgifter är nästan 25 K.
      Prisidé 10000 kr

      Process West IC.Top mount. Mycket större än oem IC´n.Rullat ca 1000 mil. Prisidé 4000 kr

      Deatschwerks nya 400 LPM intankpump. Ej använd.Prisidé 1300 kr.

      Rallispec´s Short gear ratio kit.Monterat ca 200 mil. Kortare 5:a och 6:a. Speciellt lämpligt för STI-06-07 som har större steg mellan de sista 2-3 växlarna.(Reserverar mig några dagar här,ska kolla att ALLA delar finns kvar)Prisidé 2000 Kr

      Original turbo STI-16. Gått mindre än 300 mil. Bud !

      Orginal Top mount IC STI-16. Mindre än 300 mil. Prisidé 1500 kr

      Smidda stakar. Eagle. För Ej-257. Ger 8.2 comp med dual avcs toppar. Körda ca 600 mil. Prisidé 1500 kr

      Deatschwerks 750 cc toppmatade spridare med Deatschwerks egen fuelrail. 4 kompletta med fuelrails. Prisidé 1500 kr

      KN Typhoon Cold Air intake Till STI-15 och framåt men kanske passar tidigare STI:er också. Prisidé 1000 kr

      Har även blandade orginaldelar till STI-15 och STI-16. Etc, stakar,kolvar,spridare mm

      Alla prylar prissänkta 17/9 med 25-40 %

      Alla priser är prutbara, Ge bud så löser det sig nog..
      Prylarna finns i Trollhättan. Frakt betalas av köparen eller så hämtas prylarna upp på plats.

      Intreserad ? Skicka PM. Ej tele pga. kraftigt varierande tider.

      Redigerad: Prissänkt allt 25-40 % Många av grejerna ligger under halva nypriset

      Med vänlig hälsning Mattias

      #288460
      Vincent Berglund
      Deltagare

        är sugen på AOS skicka gärna bilder i pm 🙂

        #1767

        #288455
        specialized
        Deltagare
          #288459
          Igge
          Deltagare

            https://www.rallysportdirect.com/part/air-oil-separators/grm-078006-grimmspeed-air-oil-separator

            Är den komplett med alla delar och så?

            I så fall köar jag på den 🙂

            #288461
            Vincent Berglund
            Deltagare

              Den passar alltså inte till en impreza gt 99 ? Skulle isåfall köpa den och passar den inte så skickar jag den till igge

              #1767

              #288456
              specialized
              Deltagare

                Den passar alltså inte till en impreza gt 99 ? Skulle isåfall köpa den och passar den inte så skickar jag den till igge ??????

                Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

                Alla bil-motorer har vevhus-ventilation som ofta är under dimensionerad och återcirkulerar oljedimman in i insuget, så jo den passar.
                Däremot så lär det nog behövas lite egna lösningar med anslutningar och slangar,slangklämmor, buntband mm. Priset på 500 kr är egentligen bara för sjävla burken, då priset på den hem från US var över 3500 kr, så om du får den för 500 och måste köpa egen materiel för 100-200 kr så har du ändå nästan fått den gratis.
                Alla delar du ser på den lilla bilden är garanterat inte med. Nipplarna för att ansluta slangarna är däremot med. Det kan däremot behövas lie slang, buntband, slangklämmor mm.
                Hur du kopplar in den går att hitta på nätet, så det löser sig det med.

                #288462
                Vincent Berglund
                Deltagare

                  Då köper jag den. Tänkte om gängan var annorlunda på påfyllningsröret.
                  Skicka ett pm till mig.

                  Mvh

                  Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

                  #1767

                  #288457
                  specialized
                  Deltagare

                    Då köper jag den. Tänkte om gängan var annorlunda på påfyllningsröret.
                    Skicka ett pm till mig.

                    Mvh

                    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

                    Köparen skickar PM precis som det står i annonsen 🙂

                    #288454
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Hallå

                      Mitt konto fanns ju kvar 🙂
                      Senast inloggad 2012 :p

                      Har lite delar över sen de senaste 6-7 åren…

                      Kolfiberhuv till STI-15 >> Helt ny.Aldrig monterad då jag uppgradera till FMIC istället.
                      http://www.visracing.com/newcatalog/Subaru/Wrx/2015-2015-Wrx/Hood-3885/2015-2017-Subaru-Wrx-4Dr-Vs-2-Heat-Extractor-Carbon-Fiber-Hood.html
                      Pris hem från US ca 20 000 . Prisidé 13000 kr

                      Blouch 2.5 XT-R, 10 cm avgashus.8 cm avgashus medföljer. Snurrat max 800 mil.Ger 460 hk i motorn i Trollspeeds rullar monterad på en Ej-257 med de vanligaste modsen. Spoolar otroligt tidigt, fullt ladd 1.65 bar vid 3000 rpm på de högsta växlarna. Droppar till 1.3 bar vid 6500 rpm. Nypris från US med alla avgifter är nästan 25 K.
                      Prisidé 14000 kr

                      Process West IC.Top mount. Mycket större än oem IC´n.Rullat ca 1000 mil. Prisidé 4500 kr

                      Deatschwerks nya 400 LPM intankpump. Ej använd.Prisidé 1500 kr.

                      Rallispec´s Short gear ratio kit.Monterat ca 200 mil. Kortare 5:a och 6:a. Speciellt lämpligt för STI-06-07 som har större steg mellan de sista 2-3 växlarna.(Reserverar mig några dagar här,ska kolla att ALLA delar finns kvar)Prisidé 2000 Kr

                      Original turbo STI-16. Gått mindre än 300 mil. Bud !

                      Orginal Top mount IC STI-16. Mindre än 300 mil. Prisidé 2000 kr

                      Smidda stakar. Eagle. För Ej-257. Ger 8.2 comp med dual avcs toppar. Körda ca 600 mil. Prisidé 2000 kr

                      AOS – Oljeseparator. Monteras i oljepåfyllningsröret.Fungerar bra för gatkörning. Prisidé 500 kr

                      Deatschwerks 750 cc toppmatade spridare med Deatschwerks egen fuelrail. 4 kompletta med fuelrails. Prisidé 2000 kr

                      KN Typhoon Cold Air intake Till STI-15 och framåt men kanske passar tidigare STI:er också. Prisidé 1200 kr

                      Har även blandade orginaldelar till STI-15 och STI-16. Etc, stakar,kolvar mm

                      Alla priser är prutbara, Ge bud .
                      Prylarna finns i Trollhättan. Frakt betalas av köparen eller så hämtas prylarna upp på plats.

                      Intreserad ? Skicka PM. Ej tele pga. kraftigt varierande tider.

                      Redigerad: Lagt in mer prylar….

                      Med vänlig hälsning Mattias

                      Kul att du har så bra minne och kul att se dig på forumet igen även om det är lite lugnare här nuförtiden 😀

                      #288464
                      <micke>
                      Deltagare

                        Är intresserad!

                        Kan du kontakta mig?

                        Tel: 070-8587610

                        #288458
                        FiddeFuling
                        Keymaster

                          Pm

                          #288463
                          Slow
                          Deltagare

                            Huven fortfarande kvar??
                            Pm

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.