SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Blitz Nür Spec R

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1951
    Janne248
    Keymaster

    Om man monterar hela Blitz systemet (mellan rör och slutburk) och behåller orginal DP, vad kan man räkna med för skillnad?
    Bara utseende och ljudmässigt eller något mer?

    /Janne

    #48190
    Practos
    Deltagare

    mer utsläpp oxo, inte så mycket effektökning att tala om.

    #48191
    Janne248
    Keymaster

    Håller alla med på inägget ovanför?? (Jerry, Plogen mfl som kan lite)

    /Janne

    #48189
    Perra
    Deltagare

    Ja.

    Öppna upp systemet framifrån istället, annars får du “ingen” effektökning.

    Mvh Perra

    #48192
    Kvarnis
    Deltagare

    Ska rapportera vad det blir för skillnad om man åker orginal sytemet med en större turbo etc.. och monterar ett Blitz från DP…:D

    Sedan kan du få veta vad det gav att byta DP’n oxå..;):D

    /Kvarnis som för tillfället endast hör induction noise från bilen 🙁

    #48188
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Skall man ändå riva ned hela systemet kan man väl ta downpipen med samtidigt?
    Det och en Dawes Device för att hejda laddtryckstopparna torde bli mycket bra.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    12,726 @ 177,17 😀

    #48193
    Kvarnis
    Deltagare

    Självklart SAM…men vet inte om jag hinner få mina laser skurna flänsar…
    Och så fort jag får Blitz systemet så åker det ditt.

    Skulle jag ha DP’n redan så skulle aldrig orginalet sitta där…
    Förlorade ~4-5psi i laddtryck vs. MRT systemet !!!

    Så bettan är lite strypt just nu 😀

    /Kvarnis

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.