Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1889
    Niklas
    Deltagare

      Har möjligheten att köpa en Blitz-slutburk för 3-4000:- (£472 för en ny). Är detta något som passar på ett orginalsystem på en ’00a? Nån som har koll?

      Subaru – All we’ll drive!

      #47613
      Niklas
      Deltagare

        Killen hade den monterad på orginalsystemet, vet nån om den även kan passa på ett 3″ system om man nu hade tänkt sig att byta upp sig nångång…

        Subaru – All we’ll drive!

        #47586
        Practos
        Deltagare

          LAST EDITED ON Jul-17-02 AT 08:16AM (GMT)
          >Har möjligheten att köpa en Blitz-slutburk för 3-4000:- (£472 för en
          >ny). Är detta något som passar på ett orginalsystem på en ’00a? Nån
          >som har koll?
          >
          >Subaru – All we’ll drive!

          jag skulle slå till, blir du inte nöjd kommer du inte ha svårighet att sälja röret

          edit to say: annars har jag inte koll

          #47614
          Niklas
          Deltagare

            Blir BLITZern! Skall bara få fram stålarna men förhoppningsvis är det inga problem i slutet av nästa vecka då lönen kommer… 🙂

            *pjutt pjutt pjutt* blir utbytt mot *plöm plöm plöm* 😀

            Subaru – All we’ll drive!

            #47585
            Subbahenke
            Deltagare

              >Blir BLITZern! Skall bara få fram stålarna men förhoppningsvis är det
              >inga problem i slutet av nästa vecka då lönen kommer… 🙂
              >
              >*pjutt pjutt pjutt* blir utbytt mot *plöm plöm plöm* 😀
              >
              >Subaru – All we’ll drive!

              Hehe OK!!! 😉

              Mvh Henke(Magnex fantast)

              #47592
              Janne248
              Deltagare

                Hur låter din burk med orhinal system?
                Högt? Lågt? Dovt? Gällt?
                Kan man åka 40-50 mil utan att bli döv?

                Är sugen på en burk med lite roligare ljud än orginal och fräckare utsende!

                /Janne

                #47591
                Janne248
                Deltagare

                  Hur låter din burk med orginal system?
                  Högt? Lågt? Dovt? Gällt?
                  Kan man åka 40-50 mil utan att bli döv?

                  Är sugen på en burk med lite roligare ljud än orginal och fräckare utsende!

                  /Janne

                  #47615
                  Niklas
                  Deltagare

                    Orginal: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/ssi456/movie01.mov
                    BLITZ: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/ssi456/movie02.mov

                    Ljudet har ändrats radikalt från orginalsystemet och detta för en hyffsat billig peng. På tomgång (kolla länkarna ovan) låter bilen mycket mörkare och mer muller. Tankarna går till en fiskebåt (“plum plum plum plum…”) medans under accleration kommer ett råare och rappare ljud “a-la-rally”. Ljudet påminner lite om rally SAAB V4orna sa min svåger som hängt med i rallysvängen ett tag. Gasar du på och stressar bilen lite så hörs det långt! Hämtade tjejen i torsdags och hon sa att när hon och två vänner stod på parkeringen hörde de mig långt bort innan de ens såg bilen! Har inte själv stått och lyssnat (då jag alltid sitter vid ratten) men det lär vara en fröjd för örat…
                    När man kör långt kan det bli lite skillnad (buller inuti bilen). När jag satte på burken och vi tog några vändor i Skåne sa de som satt i baksätet att det lät ganska mycket. Dock är det nog mycket en vanesak då man åkt med “komfort-dämparen” i sex månader och vant sig vid den. Vi har kört resor på 30-40 mil utan problem och då med en katt och en hund som slocknat i baksätet utan tecken på att ljudet skulle vara störande. Så släng orginalburken och köp en BLITZ! Fast kanske bör man fundera på om man vill lägga pengarna på bara en slutburk (som jag) eller hosta upp lite till och köpa ett helt system (som Jerry)…

                    PS: Ursäkta att jag inte såg detta inlägg innan, brukar inte missa att posta i alla aktiva trådar… 😀 😉

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #47594
                    Subbarist
                    Deltagare

                      >brukar inte missa att posta i alla aktiva trådar… 😀 😉

                      Vad 😮 det menar du inte 😉

                      Subbarist javisst!

                      #47606
                      SubaruRobban
                      Deltagare

                        köpte mig slutburken Blitz Nur 4,5 tumm , o det finns inget som ger mig mer gåshud än när jag axar iväg.OCH OM NÅN ANNAN SÄGGER NÅGOT ANNAT SÅ LJUGER DEM::

                        #47607
                        JB
                        Deltagare

                          VAFAN HITTAR JAG EN BLITZ BURK??????????

                          Göteborg???

                          Motor utan turbo suger…

                          #47616
                          Niklas
                          Deltagare

                            Lär inte finnas så många som säljs i just Göteborg. Vad jag vet är det bara jag som har en här i stan. Bästa tipset är att köpa en ny från England istället.

                            Subaru – All we’ll drive!

                            #47587
                            Practos
                            Deltagare

                              HKS är lättar att få tag i (kolla “Plogen” under säljes) och låter samma, snyggare svetsar (enligt mig) 🙂
                              http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/ssi169/hiper.jpg

                              #47617
                              Niklas
                              Deltagare

                                Practos: Du snackar ditt skit! 😀

                                http://subaru.frontnet.org/images/aliendice/020824b/03.jpg

                                Subaru – All we’ll drive!

                                #47595
                                Subbarist
                                Deltagare

                                  >HKS är lättar att få tag i (kolla “Plogen” under säljes) och låter
                                  >samma, snyggare svetsar (enligt mig) 🙂

                                  Jag vet den sitter på mitt gröna monster nu ovch jag :7 :7 :7

                                  Subbarist javisst!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.