- Detta ämne har 55 svar, 17,499 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Hjelm.
-
FörfattareInlägg
-
18 december, 2012 kl. 21:23 #251364HjelmDeltagare
Trevligt att det följs 🙂 Jo det ska bli kul att satsa lite mer på väghållningen detta året.. förra vintern var det bara motor uppgradering som gällde, så den delen ska räcka, bara jag köper mig ett riktigt sprut och får en bra mapp på det hela 🙂
ska verkligen bli gött att få väghållnings delen & undertill bilen snyggt och fräscht !
Jag vet inte, får se vilket resultat det blir av det hela, är inte riktigt optimalt syra bad så värmen inte är riktigt tillräcklig, men får se hur mycke färg och smuts som försvinner.. men vad för behandling syfta du på ?
diverse stag m.m. kommer att /badas eller blästras/ men allt kommer få ny lack..:D
18 december, 2012 kl. 22:09 #251365HjelmDeltagareja, får se vad jag hittar på.. kan ju vara trevligt att ha fräscha grejer.. kostar mumma eller vad ?:D
19 december, 2012 kl. 10:41 #251392Sjögren RacingDeltagareNär man lägger bultar i syra för att ta bort rost så blir det ytrost på dom redan dagen efter syrabadet iom att allt rostskydd/ytbehandling tas bort av syran.
Jag tog upp alla bultar från syrabadet och smorde in dom med symaskinsolja direkt, sedan körde jag och lämnade dom på gulkromatering. Ser nya ut efter det d—0.o—b
19 december, 2012 kl. 15:23 #251345Christian SDeltagareWHITELINE UPRATED FRONT ANTI-ROLL BARS 22 mm
WHITELINE UPRATED REAR ANTI-ROLL BARS 24 mmska du verkligen ha styvare krängare bak än fram? kommer väll bli välldigt “tail happy” då?
man brukar ha antingen samma fram som bak alternativt något styvare fram än bak.19 december, 2012 kl. 16:02 #251366HjelmDeltagareVi får se hur den kommer bete sig, vet inte om det gör jätte skyllnad, ingen expert, men kommer ju bli väldigt annorlunda mot org iaf, blir ju inte gråt färdig om den blir mer “tail happy” 😀
19 december, 2012 kl. 16:53 #251346goffemannenDeltagareJag kör samma bak och fram (24mm) på min type r. Funkar kanon tycker jag. Mina är ju även justerbara och har hårdast fram och hårdast bak inställt på dem.
/ David J – Superior Media
30 december, 2012 kl. 17:41 #251367HjelmDeltagareNu har det hänt lite igen 🙂
Fick tillbaka mina skruv & bults m.m. från syra badet, och visst hade det hänt nått, blev rätt bra, så nu får jag leta upp någon som kan lösa en guld kromatering.. har kikat runt lite, men hittar ingen direkt i närområdet som gör detta..men det ger sig:)Har äntligen fått ur alla bussningar och lämnat in alla stag, bärarmar och allt smått på blästring & lack kommer bli skinande snyggt och lite annat färgtema än original :)!
Dock så har jag hittat lite mer rost, fick loss bakkjolen och upptäckte att det har spridit sig ner i hjuluset..
råka peta med fingret och gick igenom hjulhuset.. så här finns det mer att göra..uhhh
Garage kompisen har iaf börjat trixa med lite kolfiber så läppen och avgas skyddet får äkta vara !!d—0.o—b
9 januari, 2013 kl. 18:50 #251368HjelmDeltagareNu har jag haft besök i garaget av en duktig bil plåtslagare som har kollat på rosten i skärmkanten/hjulhuset och han tyckte det inte var så illa så inga problem från hans sida att fixa till detta! Känns ju jävligt bra om man får säga så 🙂
Han sa att om det finns att få tag på så försök att hitta en skärmkants “bit” att lappa dit , eller så tillverkar jag en likadan och loppar i på plats.. så vi får se hur det slutar men det kommer bli gjort iaf =)
så nu när allt undertill bilen är lensat på allt vad det heter så har jag passat på och skönhetsbehandla underredet, blev snyggt och fräscht iaf !:)
inte världens bästa bilder men alltid nått, svart är det !
Hoppas på att få tillbaka allt som är inne på blästring/lack till bakvagnen så man kan börja montera lite bussningar o.s.v, dock så har jag inte hittat nått lokalt företag som kör “guldkromatering” för mina bult och skruvar.. ingen som vet något billigt och bra företag som kan ta emot med post och skicka tillbaka fina ny behandlade ?
har även fått lite paket i veckan innehållande Sandwich oil plate med 80graders thermostat, stålomspunna bromsslangar, diff bussningar från powerflex samt hitta jag 15 raders oljekyl som jag tänkte använda 🙂
/ Hjelm
9 januari, 2013 kl. 19:03 #251369HjelmDeltagareSweet! Kommer ju aldrig märkas att den vart rostig när det är klart 🙂 De där kolfiberdetaljerna såg ju intressant ut, är det riktig kolfiber och gör din kompis på beställning?
Ne precis, alltid kul att få den fräsch lite överallt =)
Jovisst det är äkta kolfiber han håller på med, och han gör grejer på beställning, kan jag tänka mig iaf ! 🙂 han tycker det är kul, så han har lite att göra i garaget eftersom att det är ungefär 5 garage med minst 2 bilar i varje =)
10 januari, 2013 kl. 16:48 #251370HjelmDeltagareÅfan, så om man tex lämnar en plastläpp till honom kan han göra en likadan i kolfiber? Dyrt?
jag kan höra med han, vad hade du tänkt ?:)
13 januari, 2013 kl. 13:10 #251390kimpa83DeltagareNe precis, alltid kul att få den fräsch lite överallt =)
Jovisst det är äkta kolfiber han håller på med, och han gör grejer på beställning, kan jag tänka mig iaf ! 🙂 han tycker det är kul, så han har lite att göra i garaget eftersom att det är ungefär 5 garage med minst 2 bilar i varje =)
ja är oxå intresserad iaf han har lust å göra min läpp i kolfiber 🙂
17 januari, 2013 kl. 15:34 #251371HjelmDeltagareNi som var intresserade av kolfiber, har pratat med kompisen om detta, och det bästa är om ni tar kontakt med honom via sms eller samtal, så slipper jag vara mellan hand ! 🙂
Patrik 073-676 08 28! 🙂
19 januari, 2013 kl. 17:26 #251391kimpa83DeltagareNi som var intresserade av kolfiber, har pratat med kompisen om detta, och det bästa är om ni tar kontakt med honom via sms eller samtal, så slipper jag vara mellan hand ! 🙂
Patrik 073-676 08 28! 🙂
Tackar 🙂
21 januari, 2013 kl. 05:35 #251398BeaverDeltagareGår det inte att gjuta ut skärmar i t.ex. glasfiber eller likande? då försvinner ju detta stora problem! var bara en tanke som slog mig! 🙂
21 januari, 2013 kl. 19:17 #251372HjelmDeltagareGår det inte att gjuta ut skärmar i t.ex. glasfiber eller likande? då försvinner ju detta stora problem! var bara en tanke som slog mig! 🙂
jo det går väl, men inget jag skulle göra själv eller så.. sen måste rosten väck ändå. känns lite väl att ta i då detta är en gammal skada sedan någon har vinterlekt med den, men nu går den endast som sommarbil och när väl det är lagat så kommer det inget mer bestämmer jag 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.