• Detta ämne har 55 svar, 17,499 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av Hjelm.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

Då så kommer en liten update !!

Äntligen har jag fått skickat iväg mina bultar/muttrar m.m. på gul kromatering 🙂 Hela 8 kg blev det tillslut, haha! hoppas det blir ett fint resultat, med tanke på hur dem såg ut innan. samt att dem inte tappar bort hälften 🙂
      har även fått tillbaka några smakprov från blästran/lackerarn av delar så som länkarmar & diversestag! kommer nog bli fin fint!

Sen går jag i tankarna på att lackera motorrummet, ser ju gött tråkigt ut i den matta mörkblåa färgen, någon som orkat göra detta, hur mycket jobb kan det vara med allt som är runt kring motorn ?

iofs det kanske inte syns så mycket, är ju redan rörigt, men fjärdertornen och fram till är ju riktigt tråkigt samt insidan av huven ?

har ju även fått hem hardrace motorkuddar 🙂

sen kommer Banfälgarna bli KTM Orangea 🙂

Hjelm
      Deltagare

Då var det dags för lite Update då det var ett tag sen 🙂 Lite har väl hänt iaf!

Har fått tillbaka en del av mina delar från bläster/lack, och känns riktigt gött när allt har färg igen.. och ingen rost 🙂 blev rätt mycket grejer man har plockat av men vi får väl se hur man får ihop det igen !! Har även fått i Bussningar 🙂

sen har kompisen blivit färdig med avgasskyddet i kolfiber, funderar på hur jag ska montera det, antingen med lim eller rostfri / svart popnit vad sägs ?

sen klicka jag hem en såndan här också :)!
        Nu jag jag köpt/bytt allt i bussnings väg och lite därtill!

kartboy länkage bussning

/ Hjelm

Jocke.T
        Deltagare

Fan va fräscht det kommer bli under bilen! d—0.o—b
          Vad kostade kromateringen om man får fråga? Går själv i tankarna på att fräscha till lite under kärran.

Hjelm
          Deltagare

Fan va fräscht det kommer bli under bilen! d—0.o—b
            Vad kostade kromateringen om man får fråga? Går själv i tankarna på att fräscha till lite under kärran.

tack du 🙂 Kommer bli superbra hoppas jag!

Jag vet inte exakt vad det kostar, men skicket & förarbetet på bultarna avgör det hela vad jag förstod, det är inte så dyrt, han jag kontakta sa att jag kunde skicka med upp till 40kg för en 500lapp + frakt såklart 🙂 och det tyckte jag verka mer än okej.. men får ju självklart se resultatet innan jag säger för mycket!

Jocke.T
            Deltagare

Oj, det var ju inte farligt! Jag håller tummarna att det blir över förväntan (Så jag lockas ännu mer att själv göra det…) 😉

Hjelm
              Deltagare

För er nyfikna så fick ett paket idag innehållande allt som vart inne på behandling =)

Har styrt upp det lite strategiskt , mycket bult blev det!

Måste säga att det var överförväntan, riktigt nöjd blev jag. från rostiga skitiga tröga skruv till nästan ny skick med en handling som håller ett tag hoppas jag iaf 🙂 Vissa bult var ju lite poriga från början efter rostangrepp, och dem fick ju inte den finaste blanka ytan men dem är ju fortfarande behandlade och hela !
                Jag brukar inte vara såhär seriös med sånna här små saker, men alltid kul att testa när man ändå gör iordning resten =) och dyrt blev det inte!

fick monterat lite också..

lite droplinks från whiteline m.m. som snart åker på plats hoppas jag med dem nya grövre krängarna

Lite nytt utseende för fronten fick jag klar också:) lite snyggare utan emblemet, bara färg kvar 🙂

// Hjelm

fjar
                Deltagare

Fått fixat lite enkelt små krafs, som lyfter upp bettan lite, har varit hemma från jobbet, snorförskyld, inte gött att springa ute och montera hus i -12grader 🙂 men iaf, fick gjort ett litet ingrepp på mina framlyktor, blev lite bättre än innan ?

men funderar på om man inte skulle lackat insatsen svart tror det hade gjort sig gött men frågan är vad sbp säger om detta..

Sen letade det sig dit en liten go Sparco ratt 345 mocka 🙂

Hoppas att det kommer dyka upp lite tidiga Hårda julklappar nu i veckan:D

Vart ifrån köpte du rattnavet :)? är det snapp off eller :)? för övrigt fin subaru 🙂

Jocke.T
                  Deltagare

Hehe, nu ska du bara veta vart alla bultar satt, det är inte alltid det lättaste 😉

Hjelm
                    Deltagare

Vart ifrån köpte du rattnavet :)? är det snapp off eller :)? för övrigt fin subaru 🙂

Jag beställde ifrån collex styling, http://www.collexstyling.se/air-bag-rattnav-subaru-impreza-02-/4874-0 , det är inget snap off nav utan vanligt.. sen har jag 60mm djup på ratten, om jag kommer ihåg rätt! så blev lagom långt ut,

tack du 🙂

Hjelm
                      Deltagare

Hehe, nu ska du bara veta vart alla bultar satt, det är inte alltid det lättaste 😉

jo det är ju det, har ju alla skisser och guider samt bilder, sen får man väl även köra uteslutnings metoden, kommer nog ta ett tag tror jag, med mycket osäkerhet 😉

Hjelm
                        Deltagare

hallåj nu har det hänt rätt mycket i garaget, var ett tag sen sist men nu
                          vankas det vår och man blir ju gött sugen på att dra ut och glida lite
                          🙂

Fram & Bakvagn är tillbaka på plats, det mesta iaf.. har vänster bak
                          hjulupphängning kvar och diverse motor kuddar kvar att byta. Bil
                          plåtslagarn har varit och måttat plåtar till vänster bakskärm och har
                          iaf hittat ner till garaget för att göra den rost fri igen 🙂 dock så
                          hitta han rätt mycket mer rost i hjulhuset som var katastrofalt som
                          måste bytas mot ny plåt..

Nya bakskivor har hittat dit samt Redstuff belägg runt om! Även beställt ny ínnerskärm högerfram då den andra smälte bort och ny Motul olja till motorn,låda,diff & bromsvätska

uppgraderingen lyder nu följande

– Coilovers Ksport Racing Pro Street
                          – Strongflex polyuretan bussningar i framvagn & bakvagn
                          – Powerflex bakre diff upphängning
                          – Powerflex främre diff upphängning
                          – Hardrace Motorkuddar
                          – Hardrace Vxl-låda bussning
                          – Whiteline 24mm krängningshämmare bak
                          – Whiteline 22mm krängningshämmare fram
                          – Whiteline stabiliseringsstag fram & bak
                          – Whiteline Spindlar
                          – Whiteline Styrleder
                          – Whiteline Styrväxel bussning
                          – Kartboy vxl-länkage bussning combo
                          – Super PRO Gearbox Cross Member Isolator Mount
                          – Eibach camber bultar

Nu är det ju detta med fyrhjuls inställningen.. vad ska man ha ? 🙂 vill ju kunna åka bana och gata!!

I veckan blir det att montera oljekyl

over and out!

Hjelm
                          Deltagare

Tack så mycket 🙂 Roligt att det är mer än bara jag som tycker att det blev bra!

Det är bara att sätta igång Johan, bara man har viljan & lusten så går allt!

Jo det är väl nästa grej att inhandla har man allt annat så är det lika bra att fullfölja =)

idag blev det att demontera diverse tillbehör för målarmannen, huven, framskärmarna, grillen och frontspoilern är lastat i släpan för att lämnas in på lack imorrn efter jobbet! 🙂

Sen fick jag gjort en grej som jag aldrig har prövat förut nämligen använda en skärmvals !:cool:
                            Det ser enkelt ut när folk gör det men det var väl rätt bökigt igentligen.. Passade på att valsa in dem lite så slipper dem äta upp mina fina däck! Nu använde jag inte någon värmepistol eller likande så lacken sprack gött, så det är väl att föredra om man inte ska lacka efter ! Jag var nog lite hårdhänt men nu har man iaf testat på det!:D

/ Hjelm

Hjelm
                            Deltagare

Tjolahopp!

Värmen är här nästan här, blir gött sugen på att ratta subba nu =)

Nu är bilen snart Rostfri igen 🙂 Riktigt nöjd med resultatet dock kass mobil bild men bättre bilder kommer…

helt och fint! nu ska det fin liras med lite spackel och så ska hjulhuset bytas ut mot ny plåt! Fick även valsat bägge bakskärmarna =)

Sen fick jag monterat oljekyl med tillhörande sandwichplate bara att pressa slangarna och fylla i med ny Olja så hoppas vi på att det ska lira bra !

Har även fått bytt motorkuddarna till Hardrace kitet, Nu blir det till att Blästra,lacka oken samt Banfälgarna !

Hjelm
                              Deltagare

mega bild update =)

rostlagning i följande steg =) blev grymt nöjd , blev en aning skillnad … men finns nog inget tråkigare än att laga rost, tur att man har tatt till hjälp

Nu är det bara att lasta upp bilen på kärra på söndag och dra iväg den till lackarn 😀

Men först och främst imorrn fredag & Lördag blir det att lacka motor rum, d—0.o—b

Sätte kapen i det gamla Hks rört
                                Fick pulat till ett nytt avgasrör bort med ljuddämparn, och 3 ” hela vägen efter DP`n då det satt ett Midpipe på 2,5″ och bromsa mina avgaser:) vad lätt det kan gå när det finns folk som kan bocka och tigga rör !

Sen fick det blir lite mer kolfiber detaljer 🙂

27 april ska bilen vara klar så det är väl bara att ligga i finns rätt mycket att stå i ! men suget är brutalt nu 🙂

Hjelm
                                Deltagare

Nylackat motor rum, uppstartad, för mycket camber och iväg körd för resterande lack jobb =)!

blev lite goare ljud efter avgasbygget!

och så blev det ny färg på oken, nöjd blev jag ;D

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.