Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34967
    Robban M
    Deltagare

      Hej,

      Jag har gått och blivit nojjig efter att ha trimmat bilen lite så jag skulle vilja ha koll på lite värden.
      Behöver er hjälp och input på vilka fabrikat av mätare som funkar bra för en rimlig peng.

      Är inte ute efter mätare med toleranser på 0,01 för en miljard/st. Vill mest se om jag ligger inom ok värden.

      Min kunskap inom detta är rätt låg så ni får råda mig så gott ni kan så får vi se vart det landar nånstans…

      Tack på förhand!

      //Robban

      Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

      #284176
      Jocke86
      Deltagare

        Man kan läsa ut en del värden med OBD->telefon, så du kan ha flera olika värden direkt på en surfplatta om du gillar elektronik då. En billig surfplatta och en adapter går väl lös på en 1000lapp, och du får samma värden som motorstyrningen arbetar mot.

        Annars vet jag inte, har ingen erfarenhet av analoga mätare tyvärr.
        Jag kollade genom en bil med min SSM, där kan man kika på alla möjliga värden, vad som sen tillåts via OBD-adaptrar->telefon på just din bil skall jag låta vara osagt.

        #284175
        Koffe
        Keymaster

          Det beror kanske lite på hur man kör när man bestämmer vad man vill visa. Kör man mycket bana kan tex oljetemp vara bra, vilket inte känns helt nödvändigt om bilen bara går på gatan. Varken oljetemp eller oljetryck får att få ut via OBD.
          Laddtryck är alltid bra att ha koll på.
          Oljetryck likaså.
          Bredbandslambda blir väl nästa steg.
          Knocklink vet jag att många körde med tidigare, men har inte sett några diskussioner om det på sistone?

          MVH
          Koffe

          Edit: Ligger en uppsättning till salu i Säljes-delen såg jag 🙂

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.