- Detta ämne har 25 svar, 9,301 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
6 januari, 2012 kl. 15:58 #27439hipp0wDeltagare
Tjena!
Har ni något ställe att rekommendera när de gäller att mappa om bilen i västsverige och då helst i Göteborgsområdet?
Hört talas om något ställe i Trollhättan, men vet inte vad det heter…
Tack på förhand!
6 januari, 2012 kl. 16:28 #234182ErlandssonDeltagareAutotech i Trollhättan har iaf tidigare mappat Imprezor, hittar inget på deras nya sida om dom fortfarande gör de men det är ju bara att ringa och fråga.
Kollar man deras gamla sida så finns informationen kvar där iaf
6 januari, 2012 kl. 16:43 #234187hipp0wDeltagareAutotech i Trollhättan har iaf tidigare mappat Imprezor, hittar inget på deras nya sida om dom fortfarande gör de men det är ju bara att ringa och fråga.
Kollar man deras gamla sida så finns informationen kvar där iaf
10lax var väldigt saftigt. Finns det något alternativ som är billigare?
6 januari, 2012 kl. 17:07 #234174TomKDeltagare10lax var väldigt saftigt. Finns det något alternativ som är billigare?
Det är ungefär vad det brukar kosta.
6 januari, 2012 kl. 17:29 #234188hipp0wDeltagareDet är ungefär vad det brukar kosta.
Finns det ingen enklare variant? Chippa brukar inte vara så dyrt?
6 januari, 2012 kl. 17:29 #234168AnderssonDeltagareJa tio tusen får du räkna med.
Autotech mappar inte imprezor, det va Per Johansson som gjorde det tidigare i deras lokaler. Nu kör han eget men han kan va ganska svår att få tag på.
Vet ej om Trollspeed mappar ecutek längre, det va Per som gjorde det där oxå men det är många år sedan.
Mig veterligen är det bara Per och JRM som mappar ecutek i Sverige.6 januari, 2012 kl. 17:51 #234178Patrick P931DeltagareVad är det för bil? Årsmodell? Hur mycket mod från orginal?
Vad har du själv för kunskaps och utbildningsnivå?
Beroende på ovanstående kan det finnas enkla, bra och betydligt billigare lösningar.
🙂
Patrick6 januari, 2012 kl. 19:23 #234189hipp0wDeltagareVad är det för bil? Årsmodell? Hur mycket mod från orginal?
Vad har du själv för kunskaps och utbildningsnivå?
Beroende på ovanstående kan det finnas enkla, bra och betydligt billigare lösningar.
🙂
PatrickDet är en WRX 2001. 3″ avgas av okänt märke från turbon, öppet luftfilter, återcirkulerande dump. Större frontmonterad intercooler. Skall även vara någon starkare koppling och förstärkt vxllåda.
Förra ägaren sade att han mappade den hos JRM för att ladda 0.6 då han mestadels transportera sig från A till B med den och ville hålla nere förbrukningen och slitaget på drivlina osv.Den skall alltså vara förberedd för att klara att bli mappad till att ge ut upp mot 300hk.
Går det kanske att bara ställa upp laddet?
Vad gäller mig själv så är detta min första Japsare och mina erfarenheter och kunskaper kring bilarna är därför något begränsade. 😉
6 januari, 2012 kl. 19:34 #234175TomKDeltagareDet är en WRX 2001. 3″ avgas av okänt märke från turbon, öppet luftfilter, återcirkulerande dump. Större frontmonterad intercooler. Skall även vara någon starkare koppling och förstärkt vxllåda.
Förra ägaren sade att han mappade den hos JRM för att ladda 0.6 då han mestadels transportera sig från A till B med den och ville hålla nere förbrukningen och slitaget på drivlina osv.Den skall alltså vara förberedd för att klara att bli mappad till att ge ut upp mot 300hk.
Går det kanske att bara ställa upp laddet?
Vad gäller mig själv så är detta min första Japsare och mina erfarenheter och kunskaper kring bilarna är därför något begränsade. 😉
Den bilen har varit uppe för diskussion på forumet tidigare.
Var det inte lysande motorlampa och grejer?Det var väl snarare limpmode än att den var snällt mappad.
En orginal wrx laddar mer.Du har redan en Ecutek licens om den är mappad av JRM då betalar du i princip bara per timme för om mappningen.
Ring JRM dom lär ha uppgifter på om den är mappad där då är det bara att rulla dit och få det fixat.
6 januari, 2012 kl. 20:53 #234179Patrick P931DeltagareHej!
Precis som ovanstående skriver, ta reda på om det sitter en EcuTeklåsning på boxen först. Ring JRM och de kommer snabbt kunna ge dig besked. 🙂
Är det JRM som har mappat så blir det både bäst och enklast för dig att besöka de och be de fixa en proffsmapp åt dig. Det finns nog ingen bättre i Sverige på att mappa våra bilar just nu och finns licensen så blir det inte heller blodigt dyrt.
Ett annat alternativ är att du ber JRM låsa upp boxen (vilket ska ge dig Subarus orginalmapp tillbaka) och sedan hittar någon som kan mappa om bilen åt dig, men du hittar nog inte många som matchar JRM varken till pris eller prestanda, dessutom är det farligt att köra bilen med en ojusterad orginalmapp och alla moddar.
Det sistnämnda alternativet, som dock kräver mer av dig, är att låsa upp boxen och sedan mappa själv.
Och det enda som kan berätta om det “bara är att höja laddtrycket” är loggar, att göra det blind är inte att rekommendera. 😉
🙂
Patrick6 januari, 2012 kl. 21:04 #234190hipp0wDeltagareDen bilen har varit uppe för diskussion på forumet tidigare.
Var det inte lysande motorlampa och grejer?Det var väl snarare limpmode än att den var snällt mappad.
En orginal wrx laddar mer.Du har redan en Ecutek licens om den är mappad av JRM då betalar du i princip bara per timme för om mappningen.
Ring JRM dom lär ha uppgifter på om den är mappad där då är det bara att rulla dit och få det fixat.
Helt riktigt det var min tråd.
Vad menas med Limpmode?
Jasså det låter ju grymt 😀 Synd att dom ligger 60mil från mig bara, hade hoppats på att inte behöva åka så långt.
Tack för infon!6 januari, 2012 kl. 23:05 #234172Christian SDeltagarelimphome är när den går in i nödläge och går i ett nödprogram som stryper motorn för att undvika allvarliga skador.
10 januari, 2012 kl. 20:27 #234183adam.b.wDeltagareTrollspeed mappar fortfarande.
jag pratade med dom för inte så länge sedan.
jag har hört mycke posetivt från dom och vlivigt väl bemött.
ska antgligen själv åka dit under våren.
men ring och prata med dom och se vad dom sejer 😉10 januari, 2012 kl. 20:55 #234176TomKDeltagareÄr inte boxen låst till JRM?
Är inte helt hundra då jag inte har Ecutek själv men tycker mig ha hört det?10 januari, 2012 kl. 21:02 #234167GT99DeltagareÄr inte boxen låst till JRM?
Är inte helt hundra då jag inte har Ecutek själv men tycker mig ha hört det?Är det inte bara mappen som är låst dvs att om en annan firma ska pilla får dom börja från noll men licensen finns där?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.