Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Är det inte bara mappen som är låst dvs att om en annan firma ska pilla får dom börja från noll men licensen finns där?

Det är det jag inte vet men hade ett svagt minne av att jag hört något sånt.
      Men det lär nog Trollspeed kunna svara på.

Zetterlund
      Deltagare

Säger bara en sak!

http://www.maxxtuning.se/

De mappar alla bilar och boxar. Grymt duktiga oxå!

goffemannen
        Deltagare

Säger bara en sak!

http://www.maxxtuning.se/

De mappar alla bilar och boxar. Grymt duktiga oxå!

Håller med. De mappade min type r och ja är kanon nöjd. Ja har dock inte ecutek utan Link G4 PnP.

/ David J – Superior Media

adam.b.w
          Deltagare

OBS jag ber om ursäkt för min stavning de är inte riktigt min grej 😮

när jag ringde och pratade med trollspeed sa dom att så länge den har ecu licensen så är det inga problem för dom.
            oavsätt om den är mappad på jrm eller tidigare på aoutotec.

när jag ringde dom i dec så sa dom till mig att efter som min bil tidigare är mappad och upplåst så tar dom bara vanlig verkstads tim peng för jobbet och de tar bara några timmar.

samt att personen jag pratade med gav mig tipps och råd hur jag billigast kunde komma undan med att montera delar själv osv istället för att dom skulle göra jobbet just för kostnaderna.

jag vet ju dock inte så mycke om hur ducktiga dom är men han byggde snabt ett förtroende och fick mig att känna mig lugn om jag nu kommer lämna in min bil där. Då kommer jag inte känna mig orolig.
            Vad jag anser fick jag ett profissionellt och bra bemötande som man vill ha när man lämnar in sin käraste ägodel.

det är ialla fall min åsikt men jag vill gärna höra andras:)

Patrick P931
            Deltagare

Kan Trollspeed fortsätta på mappen som gjordes av JRM eller gör de sin egen?

adam.b.w
              Deltagare

om jag fattade de rätt så räcker det med att styrenheten är upplåst.
                därefter antar jag att dom gör en ny.
                men bara den är upplåst altså att du har en licens så sa dom att de inte skulle bli så särskilt dyrt;)

Patrick P931
                Deltagare

Upplåst är kanske fel begrepp, EcuTek-låst stämmer nog bättre då boxen är olåst från fabrik… 😉

På tal om något annat, vem anses vara Sveriges bäste Subarumappare som även jobbar med andra än EcuTek?

Impreza112
                  Deltagare

Svår fråga men svarar nog Per J på bästa subaru mappare. Har provat de flesta men Per har gjort bäst ifrån sig. sen kan per vara lite sådär om jobbet inte är tillräckligt intressant har jag fått uppfattning av.
                    Mvh/Christian

adam.b.w
                    Deltagare

Upplåst är kanske fel begrepp, EcuTek-låst stämmer nog bättre då boxen är olåst från fabrik… 😉

På tal om något annat, vem anses vara Sveriges bäste Subarumappare som även jobbar med andra än EcuTek?

jag har lite svårt att förklara mig med text då jag skriver men budskapet kom fram:D

det är själva ecu licensen s0om är dyr då du mappar bilen första gången har du licensen kan vilket ställe som hällst göra de oavsätt vem som gjorde det tidigare de sa dom ialla fall på trollspeed

Boxer
                      Deltagare

Kort fråga:
                        Hur får jag tag på Per Johansson?
                        Han ecutec-mappade min bil i originalutförandeö ett par år sedan.
                        Nu har det kommit på ett K&N cold-airintake och i nästa vecka ett Perrin turbo-backsystem så den behöver mappas om igen. Per var riktigt trevlig och gjorde ett kanonjobb så jag skulle gärna vilja nyttja honom igen

Andersson
                        Deltagare

Hitta.se Per Johansson i Trollhättan AB heter företaget. Hans nummer finns i en annan tråd här under allmänt.

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.