Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1391
    BoNiEk
    Deltagare

      Som sagt så köpte jag en subaru Sti MY06..
      Det står att bränsle förbrukningen blandad körning ska var runt 1,52l/mil…
      Men det kan inte stämma ett skit.. Den dricker ju lätt över två liter milen..Är det fel på min bil lr har ni me samma förbrukning ??

      Tacksam för svar =)

      #44667
      Mats
      Deltagare

        Lätta på högerfoten så ska du se att förbrukningen sjunker. 😉

        Mats
        Type R ’99

        #44669
        Pasi_k
        Deltagare

          Lätta på högerfoten så ska du se att förbrukningen sjunker. 😉 MatsType R ’99

          Vet du HUR han kör då?
          Han har kanske testat köra lugn med?

          #44668
          Mats
          Deltagare

            Det skriver han inget om. Så det vet jag inget om.
            Sjunker inte förbrukningen genom att lätta på gasfoten så är det säkert nåt annat fel, men det får vi väl se när han svarar.

            Vet du nåt som inte framgår av hans post??

            Mats
            Type R ’99

            #44670
            minid
            Deltagare

              Min dricker mellan 1.4 – 1.7 l/m väldigt blandad körning..
              Jag kör mycket och använder bilen till fulla muggar om man säger så.. 😉

              #44675
              yngwie
              Deltagare

                ja har allri ens vågat titta hur mkt min drar, men de är inte lönt de är värt varenda krona ändå 😛

                #44666
                FLeXible
                Deltagare

                  Jag har kört min(likadan) några månader nu och det känns som man står mer på macken och tankar än man kör 🙂

                  Jag brukar snitta 1.25 liter milen.
                  Har som mest haft 1.49 liter milen.
                  Som lägst 1.02 liter milen, men då gasade jag i princip inte alls. (Ville testa en gång)

                  //Chris

                  #44673
                  Twinturbo
                  Deltagare

                    Jag gasar ganska friskt när det finns möjlighet och ligger på runt 1.1 l/mil vid stadskörning, landsvägskörning under litern (motorväg 140 km/h). I och för sig en WRX (-06) med högre komp, men ungefär samma effektuutag. Har mappat bilen ganska magert och med maximal tändning (utan spikningar).

                    #44672
                    volvosnubbe
                    Deltagare

                      min gt går inte under 1,4 nu på vintern. Men de e iof endel kallstarter.
                      annars går det väl o få ner den till 1,2.
                      MEN de lägsta ja fått ner den till var när ja åkte till stockholm från göteborg. drog strax över halvtank o de tycker ja e duktigt bra 😀
                      blir väl runt 0,8 .

                      Men som sagt gasar man så drar den ! varit o klättrat på 1,8-1,9 som max tror jag

                      #44665
                      Palm
                      Deltagare

                        Samma med min GT som är mappad osv, i sommras gick den att köra den från 1 liter och uppåt men nu när det är kallt har förbrukningen hoppat upp till 1.4 liter / mil i snitt men då är det mest korta körningar i stan och lite omkring mellan 5-15km per körning i snitt.

                        Det är nästan så man funderar på om det verkligen är värt pengarna eller som man skulle spara bilen över vintern och kört något annat billigt istället;(

                        #44671
                        MariaimprezaGT
                        Deltagare

                          När jag köpte min impreza var den orginal, och drog 1,3-1,5 vid någorlunda normal körning med små busryck 🙂 efter ett linksprut å en mappning så låg jag på 0,85-1,15 på samma körning.

                          Maria

                          Audi is teh ####!!

                          #44674
                          Hasse83
                          Deltagare

                            Min mapppade GT låg på 1.37-1.40 ca. mestadels landsvägs mil till jobbet och ett par vändor i stan. och en jäkla massa repor i rondellerna varannan mil på landsvägen. då man mötte arbets kamrater och drog lite på morrn. Inte helt ruttet.

                            gick köra den ca litern om man kröp i 90 hela vägen hem kanske lägre. anser inte imprezan vara en bil man ska ligga krypa med. isf kan man köpa en bekvämare och mer svensson aktig bil. vilket jag sedermera gjorde själv

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.