SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bränsle pump. Walbro eller orginal?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Red_Mike
    Deltagare

Min bränslepump har gett upp på min impreza och enligt förra ägaren så satt det en walbro 255 bränslepump i bilen och när jag började kolla efter en ny walbro pump på internet så såg jag att kontakten på den pump som sitter i min bil inte liknade en walbro pump överhuvudtaget! Så vore snällt om någon kan säga på rak arm om det är en orginal pump eller inte på bilderna? Bilen är från 98 om det har nån betydelse

Sen en snabb fråga till, Måste man ta bort själva plattan för att få bort pumpen eller kan man bara rycka i själva kontakten för att få ut pumpen?

tacksam för hjälp
      mvh Micke

Crippe
      Deltagare

det sitter nog en in tank pump på din/ samma som på min

ja du måste lyfta på plattan för att få bort armaturen som pumpen sitter monterad på.

testa att köra direktström på pumpen, så vet du säkert att det är pumpen eller relät som gett upp
        🙂

Kvarnis
        Deltagare

Plocka upp pumpen innan du testar.
          Den sitt5er fast undr plåten,med filter m.m där sitter ännu en kontakt.

Red_Mike
          Deltagare

Kan väl rapportera att problemet är nu fixat. Efter en massa felsökningar så lyckades jag hitta problemet, Den förra ägaren eller han som installerade pumpen från första början hade dragit pluskabeln själv och inte gjort det på ett vettigt sett. Han hade kopplat ihop två kablar i en liten järncylinder och sen dragit en skruv rakt igenom för att hålla ihop kopplingarna. Sen när jag klev ur bilen så hade jag väl kommit åt den så den lossnade. Men grädden på tårtan så var det ingen eltejp på kopplingen heller så kunde ha slutat illa.. Men tack för all hjälp ändå! Nog dags och kolla igenom hela elsystemet efter fler galna kopplingar:)

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.