SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Bränsleförbrukning före och efter mappning

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Fiken
    Deltagare

Vad har ni för före- och eftervärden ni som har mappat?

Min 2003 WRX bruksbil drar 1.2 som jag kör, typ blandat, liiite lekstuga. Nästan nere på litern vid längre färder. Testat att ligga på olika varvtal från 2500-3500 men aldrig varit under litern. Går säkert under 2500 varv, men man vill ju komma fram oxå! Jag vet att bilen inte är ”snål” men med en mappning skulle förbrukningen kunna sjunka en del enligt JRM. Så jag sitter och räknar hur snabbt 14000:- skulle kunna betala tillbaks sig själv…

Manor
      Deltagare

…mitt lägsta rekord är 0.75 l/mil mellan Stockholm — Sundsvall rejält lugnt i max 90-100 och jämn fart.

Med vinterdäcken (friktionsdäck) så kör jag på 0.9 l/mil tur och retur till jobbet via Norrortsleden på tider med lite trafik.

Med sommardäcken blir det cirka litern, och max 1.61 l/mil med husvagnen bakom :P.

Självklart drar det mer om man gasar hårdare…ovanstående är hyfsad normalkörning i jämnt tempo och några anfall av gasnoja.

Jag har alltså en GT-99 (kombi) och är helt orörd motormässigt (inte mappad…och inte ens en Dawes Device).

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.