SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt bränsleförbrukning impreza gt kombi 97-00 ???

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Joel Persson
    Deltagare

hej!

joel heter jag, har idag ingen impreza men kikar runt lite.
      kör bmw 318 touring -03, skitnöjd med den men den känns lite seg.
      tycker ändå den drar förhållandevis mycket för att vara en sån liten motor ca (0,9 blandad körning.
      Min fråga blir alltså vad en impreza gt kombi kan dra, dels i org utförande, race och blandad körning och dels i lite småtrimmat utförande (chip + avgas + filter)i race och blandad körning?

(ps. kombin kan väl inte dra så mycket mer än sedanen???)

Skulle bli mycket tacksam för era erfarenheter.

Mvh Joel

Blocken
      Deltagare

Hej & välkommen, Joel.

Imprezan drar mellan 0,8 och 2 liter/mil generellt. 7 liter/mil på sjöis med fulldubb och max attack.

Vad är viktigast – bränsleförbrukning eller körglädje?
        Hur mycket kommer du köra per år?

/Blocken

…………………..
        Thai-Perr

Sasse
        Deltagare

Min gamla GT drog ungefär 1.25. Och då var det stads/blandad enbart i princip. Plus lite bus nån gång då och då.
          Det räcker med en längre sträcka så får du ner siffran ganska ordentligt.

När jag körde sträckan Sthlm-Piteå drog den 0.83 om jag inte minns helt fel.

Men det är ju som Block säger, men måste värdera glädjen i det priset också. Är man ute efter en besinsnål bil, då är inte Imprezan rätt alternativ helt enkelt 🙂

Desen
          Deltagare

Själv ligger jag oftast runt 1.5l/mil ibland mer. Men jag har mycket småkörningar och kallstarter och har väl en ganska busig högerfot.

Så sedan jag skaffade Imprezan har jag glömt hur man stavar till benzinsnåll

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
            300 st posters av Block 1250kr
            1st porrfilm 199kr
            2st öl 28kr
            Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Manor
            Deltagare

Stockholm – Sundsvall på 0.75 l/mil vid ett bränslebesparande försök. I normala fall så ligger jag runt litern vid blandad körning med övervikt mot landsvägskörning. Det är alltså ingen bränslesnål bil, men visst går det att få en hyfsad förbrukning när man tar det lugnt.

Twinturbo
              Deltagare

Jag har legat på drygt 1.2 l/mil blandad körning i stort sett varje gång jag tankat. Gasar på när jag får chansen (ganska mycket stadstrafik). Kan tänka mig att förbrukningen sjunker någon deciliter när bilen är riktigt inkörd. Hade en Honda Civic Type-R förut och med den så låg jag på ca 0.9 milen (blandad), runt 1.0 första 1000 milen (inkörning). Samma typ av körstil där (ganska aggressiv och alltid 30km/h över fartgränsen vid långkörning).

SecretAgentMan
                Deltagare

Jag bara slöåker i våran kombi (standard GT -99), och snittar 0,9-0,95 och det är blandad körning.
                  Det går om man låter bli att sätta fart på turbon stup i ett, det är det som drar soppa.

/J

SecretAgentMan
                  Deltagare

Jag bara slöåker i våran kombi (standard GT -99), och snittar 0,9-0,95 och det är blandad körning.
                    Det går om man låter bli att sätta fart på turbon stup i ett, det är det som drar soppa.

/J

nukem
                    Deltagare

men det är ju så kul med turbo ? =)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.