• Detta ämne har 5 svar, 1,110 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Kvarnis.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2190
    OzO
    Deltagare

      När jag skulle byta min pump, hittade jag en som var dubbel så stor som Walbron. Ringde Bosse Bildoktorn (läs: Jerry) för att berätta att kontakterna var helt annolunda, osv, osv. Han trodde inte på mig. 😛 😉

      Så jag satte ringöglor på de nya kablarna, lödde och skruvade ihop dem med gamla kablarna. Sen satt jag dit den mindre Walbro pumpen med dess långa smala filterstrumpa och undrade vafals…. har tagit ut en stor pump och satt dit en liten… Man får hoppas att den nya är effektivare! 😀

      Tog med gamla pumpen för att visa Bosse, som bara kliade sig i huvudet och såg mest förvånad ut! 🙂

      Så det kan sitta minst 2 olika typer av pumpar orginal på subborna. I alla fall på MY99. Innan 99 kanske pumparna var stora och efter (och mitten på) 99 är dom små. Vad vet jag?

      :+

      ________________________________________
      http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
      ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
      “Id be unstoppable… if I could just get started!”

      #50144
      Strat
      Deltagare

        Den större kanske är bättre? 😮 Det brukar ju va så 😀

        #50145
        Dawn
        Deltagare

          Jag tittade på min bränsle pump när jag tänkte byta till Walboron…
          Den som satt där nu var JÄTTESTOR och tillverkad av Unisia Jecs.
          Kan inte påminna mig om att jag läst att en sådan skulle sitta standard på Imprezan, eller har jag fel?
          MY98 visserligen tyskimport men det ska väl inte skilja på de direkt tycker jag.
          Är jag ute och cyklar? 🙁

          #50146
          ADDE.H
          Deltagare

            Min orginalpump va liten.Men min är en 00.

            /Adde

            #50148
            Building Micke
            Deltagare

              Jag satt dit min walbro på legacyn som jag fick idag och då var original större.. hur kan det komma sig, måste vara bättre fnurr på walbron… Hoppas jag??:)

              #50147
              Kvarnis
              Deltagare

                99 har normalt en stor pump, kan även vara så på vissa 98:er

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.