• Detta ämne har 98 svar, 15,545 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av morgandahl.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 99 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

Adam as it seems your the local sound guy on here 🙂 is there a certain make of speaker you would recommend need to replace the system in my R but there’s so many lol don’t know where to start d—0.o—b

thanks im not that god. butt i know some trix. if u got the same spekers in yous R that i had in my gt. you have 5.25″ in your front dors. that is the first thing i whuld switch if u only whont better sound. an if your not like allmost every one els in this clubb. afraid of allitle exta kg? i would plase some isolation in the dorse. i hope you understand my bad inglish. or maby i asswell van explaen in swedish. im not the person who is the best to write if u understand. 😮

adam.b.w
      Deltagare

Eller en terrängående pickis…..

jäklar va fräck tror doch jag lär behöva liite mer motor om den ska orka deiva runt dom hjulen. fasen va kul att få se så mycke ideer när jag inte har bestämt mig för hur utsidan ska seut. tack:-)

adam.b.w
        Deltagare

kan tillägfa att de ör riktigt kul att folk verkar intresserade av denna gamla holken jag får verkligen se till att inte göra er besvikna

TypeR
          Deltagare

Cheers for the reply matey made perfect sence d—0.o—b you an write in Swedish if you prefer I can understand it no probs just can’t write it lol

adam.b.w
            Deltagare

Cheers for the reply matey made perfect sence d—0.o—b you an write in Swedish if you prefer I can understand it no probs just can’t write it lol

okej de underlättar saken;-) vill du bara ha ett trevlig jlud i bilen så byt framhögtalarna. och en 10″bas dw räcker mer än väl om du gör en bra instalation. de är de enda jag har i min gt. ich de spelar förvårnadsvärt bra. 🙂

Janne248
              Deltagare

kan tillägfa att de ör riktigt kul att folk verkar intresserade av denna gamla holken jag får verkligen se till att inte göra er besvikna

Klart man är intresserad av en gammel Subaru, tycke om Subarus sedan föräldrarna skaffade deras första 1986. Och på den tiden såg Subaru ut som den du har, eller nästan iaf, den valiga Subarus såg ut som den 1982-1984, 1985 kom Leone som såg modernare ut, men pick-up’en fanns kvar till 1988B.

Som jag skrev har själv han idéer, rimmliga idéer och vilda orimlga drömmar om att bygga till en nice pick-up.

Men en rimlig idé jag haf är att byta motor till en typ 1985-1986 turbo (som ej hade kat, 87 kom kat) som hade 136hk, då får man lite mer än de 82hk som är standard.
                Kanske byta lådan också till den fem växlade.
                Slänga in ett bra ljudbygge, byta stolarna till std Impreza GT MY00 stolar med värme (skulle ju vara vinterbil för mig)
                Lacka den vit, klistra massa SSC logos och SWRT dekaler på den.
                Den skall ha vita fälgar, gärna breddade plåtisar.
                Den skall ha någon båge fram med extra ljus (vvinterbil, samt behålla terräng stuket).
                Gärna någon störtbåge bak.

Kanske något i stil med denna:

Men nu är det din tråd och ditt bygge, skall som sagt följas… gör oss inte besvikna, vill se bilen på någon träff i framtiden!

Lycka till.

adam.b.w
                Deltagare

haha altså som du beskriver utsidan är vad jag har i tankarna. gräddvit med breddade plåtisar. båge ska jag bygga en egen är tanken. sen ska jag e skärmbredda den lite. angående motorn. så får dw jag har sitta den fukar så klockrent. sen tycker jag de känns lite coolt att ha en gammal förgasar motor:-) men en 5petad låda skulle dok kännas skönt. jag lovar att komma till någon träff. med den när den är färdig. har fixat gt stolar dok untan rumpvärme men de får duga om jag inte köper nya till min impreza då tar jag dom. kommande väcka kan de vara lite dött med bilder men ska försöka ändå. om jag hinner iväg.till garaget på onsdag eftef jobbet.

adam.b.w
                  Deltagare

nu har jag ev fixat ett extra.mördar batteri bra att jobba där man jobbsr ibland

adam.b.w
                    Deltagare

så nu har vi en lite bild på mitt “lagom stora batteri” jag såg när jag lossade reservhjulet på braten som sitter bakom insuget. mellan motor och torpeden. där får ju detta platts om jag kapar upp:)
                      man behöver ju mycke ström om man ska spela lite etype eller ghynter!:o

haha när skoja bara men jag vill kunna ge stegen jämn ström utan massa dippar. synnerligen då jag hade tänkt att tävla med bilen.

Tobben
                      Deltagare

Adam as it seems your the local sound guy on here 🙂 is there a certain make of speaker you would recommend need to replace the system in my R but there’s so many lol don’t know where to start d—0.o—b

hoppas det är ok man svarar dig här 🙂 jag skulle rekommendera Amega eller dls om du vill ha riktigt bra ljud i dörrarna. Själv så kör jag med dls nobelium 5.2 kit i dörrarna och dom låter bra och som Adam skrev ljuddämpa gärna dörrarna både direkt mot dörrplåten och emot där där själva dörrsidan ska på du kan ju köra med lite billigare asfaltsmatta mot dörrplåten och lite dyrare som bilstereoaffärer säljer som BRL och liknande. Själva midbasen placerade jag ungefär där original sitter, köpte mdf bafflar för 5,25 tum och filade till dom så att dom passade mot dörren, limmade och skruvade fast dom så då hade högtalarna nått att fästa . Diskanterna sätte jag fast högre upp i plåten(tog ett hålborr i passande storlek och gjorde hål där) för diskanten i dörrsidan så att den hamnade mitt emot det lilla högtalargallret som sitter original på dörrsidan iallaf på min GT 00:a. Limmade bara fast dom i hålet och det funkade bra. Hoppas detta hjälpte något 🙂 och hoppas det var ok Adam att man lånade tråden lite 🙂

adam.b.w
                        Deltagare

hoppas det är ok man svarar dig här 🙂 jag skulle rekommendera Amega eller dls om du vill ha riktigt bra ljud i dörrarna. Själv så kör jag med dls nobelium 5.2 kit i dörrarna och dom låter bra och som Adam skrev ljuddämpa gärna dörrarna både direkt mot dörrplåten och emot där där själva dörrsidan ska på du kan ju köra med lite billigare asfaltsmatta mot dörrplåten och lite dyrare som bilstereoaffärer säljer som BRL och liknande. Själva midbasen placerade jag ungefär där original sitter, köpte mdf bafflar för 5,25 tum och filade till dom så att dom passade mot dörren, limmade och skruvade fast dom så då hade högtalarna nått att fästa . Diskanterna sätte jag fast högre upp i plåten(tog ett hålborr i passande storlek och gjorde hål där) för diskanten i dörrsidan så att den hamnade mitt emot det lilla högtalargallret som sitter original på dörrsidan iallaf på min GT 00:a. Limmade bara fast dom i hålet och det funkade bra. Hoppas detta hjälpte något 🙂 och hoppas det var ok Adam att man lånade tråden lite 🙂

De är lugnt:-) du håller dig inom “ämnet” men vill han ha riktigt klart och ljud ska du sattsabpå kenwood JL aoudi eller du de stavas 😛 jag har de i min tog dom från min fars gamla demo bil. Men dom är inte billiga kan jag förvarna

Tobben
                          Deltagare

Kenwood är bra grejjer har själv en huvudenhet ifrån dom 🙂

adam.b.w
                            Deltagare

A dom kan man inte klaga på precis 😛

adam.b.w
                              Deltagare

Då va ett paket på 60 kilo påväg med 3 högtalrare 😛

Jommie
                                Deltagare

Ser värkligen fram mot att få se denna när den är klar. Pickisar är jo bara coola.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 99 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.