• Detta ämne har 98 svar, 15,545 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av morgandahl.
Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 99 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

så efter som imprezan är körbar igen så har jag börjat med denna fasansfulla bäst.
      så här har ni som alla tycker om.

BILDER d—0.o—b

sen så måste man ju ha lite dämpmattor 🙂 om man ska ha bra ljud.

detta va vad jag orkade med idag mer bilder och uppdateringar på denna tråd kommer de bli nu framöver:)

adam.b.w
      Deltagare

dämpade lite tak idag med.

sen fick jag kapat upp lite för att göra de lättare för mig med att bygga lådan å få in basarna

inte mycke men bilder är ju alltid kul att se 🙂

Gilarski
        Deltagare

Damn, börjar påminna om Oskars Impreza-tråd 😉

adam.b.w
          Deltagare

Damn, börjar påminna om Oskars Impreza-tråd 😉

nja Nappe vet inte de du. ja tror ingen kan vara så sjukt grundlig som våran kära Oskar. men jag vill ju ha bilen ett bra tag och ska ju tävla med den. så då känns de som att de är dunmt att inte göra ett väll gjort arbete:) eftersom bilen är så ovanligt är e ju riktigt kul att ha en renoverad i hyfsat skick:)

adam.b.w
            Deltagare

Gött så va tvärbalkarna hela och fina igen. Samt plattsen för de nya batteriet snart färdig.

Ett jävla svettsande blev de idag. Men de blev bra ialla fall. Härnäst ska all inredning tebax igen och i med mer dämpmattor. Sen blir de rikta plåt slips å spakla så msn kan få. Den lakerad igen. Den får bli vit igen tror jag. Sen ska en fet klubb dekal på.

Janne248
              Deltagare

adam.b.w
                Deltagare

kan ju tala om att man är seeg idag efter all skit göra med slusk bilen. jag passade på att kladda ner den innan vi körde den på släp genom stan när jag bytta garage.

Om moder natur körde bil skulle hon nog puttrat runt i denna 🙂

börja svetsa ihop fram skärmen. ursäkta den otroligt kassa bilden.

den rosten va ingen ide att slipa

så jag kapade skiten!

jag vet att de är fusk att spackla men va fan. de är ju inte lätt att hitta nya kaross delar till dessa bilar.

detta va alltså vad jag han med igår. jag lagade även tvär balkarna men bilderna blev otroligt mörka så har tyvärr ingen bild på detta.

nu kommer de uppdateras oftare med bilder då denna förhoppningsvis är klar i slutet av juni.

adam.b.w
                  Deltagare

här händer de fan mer än vad de har gjort med imprezan. hum undra varför 😛 haha

jag börjar smått förstå mig på folk som köper ras och verkligen total renovera skiten. känner mig nästan lika dum sjävl.

de är väl såhär jag känner för bilen skräckblandad ångerfull kärlek.

slipade och lackade eeh reservhjulsbajla kan man inte seja. nu mera platts för extra batteriet.

fick rensat ur flacket och slipat rostfläckar. men de är lite kvar men orkade verkligen inte slipa mer rost igår.

slipade luftburken eller va fen man ska kalla de. ville sätta lite trevligare färg på sliten.

såhär blev de med färgd—0.o—b

började dämpa ena dörren med. då såg jag att dom som jag är hade jag missat sjukt mycket rost i underkatn så jag kapade även upp den. FAAAN jag kommer nog vara svettsare när jag är klar med denna bilen.

så till sist men fan de sjukaste jag sett. tyvär har jag ingen bild. hahaha i baklämmen till flaket låg de 20 kg skog löv pinnar mm. inuti lämmen!! haha vete fan hur de har hamnat där men de lär vara ett troll som hade bilen innan mig med tanke på hur den såg ut hahah. så lämmen är i princip slaktad kapad åt alla håll å kanter så där kommer man värkligen se om jag kan svetsa eller inte när den ska ihop igen.
                    jag kommer dra ditt idag igen. så då blir de mer bilder i kväll eller morgon 😉

Hoppas ni uppskattar lite bilder mm fast de inte ens har börjats med ljudbygget. men jag lovar er de kommer.
                    ingen som vill köpa en gammal förgasar boxer motor? har 1 extra som inte sitter i bilen. ge mig iså fall bud. jag vill bara bli av med skiten:) den är ju bara ivägen

adam.b.w
                    Deltagare

här händer de fan mer än vad de har gjort med imprezan. hum undra varför 😛 haha

jag börjar smått förstå mig på folk som köper ras och verkligen total renovera skiten. känner mig nästan lika dum sjävl.

de är väl såhär jag känner för bilen skräckblandad ångerfull kärlek.

slipade och lackade eeh reservhjulsbajla kan man inte seja. nu mera platts för extra batteriet.

fick rensat ur flacket och slipat rostfläckar. men de är lite kvar men orkade verkligen inte slipa mer rost igår.

slipade luftburken eller va fen man ska kalla de. ville sätta lite trevligare färg på sliten.

såhär blev de med färgd—0.o—b

började dämpa ena dörren med. då såg jag att dom som jag är hade jag missat sjukt mycket rost i underkatn så jag kapade även upp den. FAAAN jag kommer nog vara svettsare när jag är klar med denna bilen.

så till sist men fan de sjukaste jag sett. tyvär har jag ingen bild. hahaha i baklämmen till flaket låg de 20 kg skog löv pinnar mm. inuti lämmen!! haha vete fan hur de har hamnat där men de lär vara ett troll som hade bilen innan mig med tanke på hur den såg ut hahah. så lämmen är i princip slaktad kapad åt alla håll å kanter så där kommer man värkligen se om jag kan svetsa eller inte när den ska ihop igen.
                      jag kommer dra ditt idag igen. så då blir de mer bilder i kväll eller morgon 😉

Hoppas ni uppskattar lite bilder mm fast de inte ens har börjats med ljudbygget. men jag lovar er de kommer.
                      ingen som vill köpa en gammal förgasar boxer motor? har 1 extra som inte sitter i bilen. ge mig iså fall bud. jag vill bara bli av med skiten:) den är ju bara ivägen

adam.b.w
                      Deltagare

har inte hänt mycket med kärran de senaste för mycket jobb men de är ju positivt att man i alka fall har ett jobb 🙂
                        dämpat färdigt taket samt har börjat passa in inredningen som jag lackade i mattsvart. sen ska övriga delar kläs i i något svart :p någon som kan ge mig tipps på snygga och bra tyger?

har börjat bli någorlunda klar med karosseri arbetet men mycket återstår.
                        här har ni lite bilder. så ni kan få se vad de är för skit jag pysslar med egentligen :rolleyes:

detta kändes seriöst att lägga på innanför undertaket? eller vad tror ni:o

tyst som satana börjar de bli i bilen i alla fall:)
                        kändes skönt att få ditt lite mer invändigt så de känns som en bil igen

och bara för att får ni en bild på instrumentet för jag är så nöjd att allt funkar 😛

nästa steg blir att börja på baslådan och har även beställt dörrhögtalare nu med:)

sen blir de att få klart karossen i hyfsat skick så den har en färg åtminstone. har bestämt mig att kärran får bli mattsvart. lättare att tvätta då 🙂 SOPA VATTEN
                        jag ska se till att fixa fler bilder och bättre uppdateringar åt er nu så de är värt att följa tråden. bilen ska ju vara i bruk när imprezan ska in och vila i vinterd—0.o—b

adam.b.w
                        Deltagare

tjenare igår fredagen den 13 va man själv i garaget. så att ligga under bilen och bygga avgas va inte aktuellt när man va helt ensam där hehe.

men jag hade annat å görad—0.o—b

efter som tiden går hinner jag inte fixa allt i tipp top i karossen så jag får lackera den med lite revor och ojämnheter. imprezan ska ju snart in å vila för vintern. så jag får snygga till karossen på bilen allt eftersom 🙂

men jag är trotts detta seriös å grundar så att spacklet inte ska suga massa fukt å böss i vinter.

vad tycker ni? mattsvart duger va? sprej burk is the grej:D

sen ska man ju kunna spela lite black betty kanske:)

här ska vi ha bass

de finns ju ändå lite platts bakom stolarna:)

Gilarski
                          Deltagare

Fasiken va’ bra det blir grabben, ser fram emot en tur i pickisen 🙂

adam.b.w
                            Deltagare

Fasiken va’ bra det blir grabben, ser fram emot en tur i pickisen 🙂

ja i vinter blir de svinerier kan jag lova. eller snarare retas med alla volvo kidsen i torslanda som inte kan sladda 🙂

Beaver
                              Deltagare

detta kan vara vårat mest underhållande projekt vi har haft, vi har kommit på massa grymma ideer och använt oss av bådas förslag, sen kan man avreagera sig på lemmen exempelvis, men jag längtar tills vi kan puttra runt i den, stenhård ju! 🙂

adam.b.w
                                Deltagare

lite ändrade planer ang design nu bilder kommer under morgondagen 🙂 men de kommer bli riktigt fett. enligt mig sjävl 🙂 om allt går som planerat ska jag även ta hem bilen på lördag eller söndag 🙂

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 99 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.