• Detta ämne har 98 svar, 15,545 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år sedan av morgandahl.
Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 99 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

Sådär nu är bas lådan klar. funderar på att utvändigt maskera den som en trä låda med gångjärn å hela paketetd—0.o—b
      jag klädde även inner väggen i tyg med. tja bilderna få väl tala för sig själva

å så har vi åbäket på 147L

och en förutom dörrar komplett inredning

ivrig som man är kopplade jag in en bass å provspelade. de fattas ju 2 till men jag tycker de spelade BRA:)

när fogarna har torkat så koplar jag in dom 2 andra.

bakom förar stolen hamnar steget till framsystemet. och portar till lådan ska jag labba med efter bilen blivit besiktigad.:D
      ska ditt i morgon och bygga klart mitt avgas och skruva i basarna 🙂

adam.b.w
      Deltagare

ja då va de dax igen 🙂 bilder och uppdate :rolleyes:
        baslådan blev maskerad å uppreglerad 🙂

ska bara sätta ditt gångjärn i bak kant samt hänglås i mitten där framme så de ser ännu mer ut som en låda 🙂
        men nu kan inget flexa ialla fall 🙂

sen byggde jag klart mitt avgas 🙂 2″ grenrör och 2.5″ resterade biten. med sidepipes utblås. byggt efter vägverkets “rekommendationer” på höger sida och 30cm från sista rutan 🙂 jag ska se om jag kan lägga upp en film det såg ganska kul ut när de kom eld ur skiten och de small så man fick förvärrad tinnitus 🙁

ang hålet som är upp kapat blir de inte så jäkla stort utan jag ska sätta en bit durkplåt utan på så de bara är en pytte bit av röret som sticker ut. d—0.o—b

Igge
        Deltagare

Kul med ett lite udda bygge! 🙂

adam.b.w
          Deltagare

Kul med ett lite udda bygge! 🙂

tja de är ju inte så lätt att få fart i en sådan manskin så då får man göra något annat skoj¨

Igge
            Deltagare

Eller så kör du på matt lack och höjer den lite så den får lite brukis look! 🙂

adam.b.w
              Deltagare

Det är precis så jag ska ha de johan fast med en bitt durkplåt 🙂 föresten koplade in alla basarna igår och tja det spelade okej. Jag kunde höja till det va väldigt obehagligt i bilen och då va inte volymen på max :p

Beaver
                Deltagare

Dendär var inte så vacker.

adam.b.w
                  Deltagare

sådär baslådan 100% färdig snygg som attan blev den med eller vad tycker ni? OBS handavtrycket ville jag ha där. då känns lådan mer personlig 😛

Och den spelar en bra bit över min förväntan:D.

Sedan fixade jag högtalare igår. jag kommer börja med 2x 6,5″ i varje dörr så får jag se om de klara av att täcka upp basen.

och ivrig som man är började jag att bygga dörr sidor:) får se hur detta slutar. mor min har 50 års kalas i helgen så inget garage för mig då:(

i morgon blir det att åka ditt och kopla in steget till dörrhögtalarna. och koppla in ett skiljer relä till bamse batteriet. så att jag har ett separat startbatteri till kärran.

Igge
                    Deltagare

Trälådan blev jävligt snygg! Bra jobbat!

Fladric
                      Deltagare

Kul bygge det här! Lådan blev riktigt bra tycker jag, kul tanke! 🙂

adam.b.w
                        Deltagare

Tack så mycke kul att folk äntligen blir lite intresserad å skriver 🙂

Igge
                          Deltagare

Intresserad har jag varit sedan starten även om just ljudbyggen inte varit något för mig.

Mest att jag följt tråden utan att skriva speciellt mycket 🙂

Lite avis, skulle också vilja ha en pickis att skruva på…

Om man ändå hade tiden och platsen

adam.b.w
                            Deltagare

Intresserad har jag varit sedan starten även om just ljudbyggen inte varit något för mig.

Mest att jag följt tråden utan att skriva speciellt mycket 🙂

Lite avis, skulle också vilja ha en pickis att skruva på…

Om man ändå hade tiden och platsen

Jasså 🙂 bara så du vet har jag eventuellt intresse att sälja den efter nästa sommar. Men de är inte 100 än

Igge
                              Deltagare

Njae, skulle mest vilja ha en för att ha något att bygga på 🙂
                                Behåll din, verkar ju bli fräsch!

adam.b.w
                                Deltagare

Okej de fins ju på blocket ibland. Bara att köpa men rost finns de redigt med. Och sjukt dåligt med reservdelar:p

A jag får se hur fräch den vekligen blir. Tror snarare den kommer se sluskig ut. Men ska ialla fall försöka få den hyfsat fin. För mig räknas bara insidan på denna då man ändå sitter i bilen och kör 🙂

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 99 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.