Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5032
    v_skogh
    Deltagare

      Är just nu ute i svängen och letar efter en Impreza GT.
      När man har kikat fram och tillbaka märker man att de som utrustat sina Imprezor med större fälgar ofta inte gjort det på bredden utan på höjden.
      Typ 18×7″ eller liknande, varför?
      Jag själv hade tänkt att sätta på 8″ breda fälgar, går det?

      Tacksam för svar.

      Quattro, AWD, 4WD same same but different.

      #69961
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Jag åker på 18×8 ET50, och 215/35×18 Toyo Proxes – och det är gränsfall.

        Bakre skärmkanterna har rullats in av expertis på området (Koskinen i V:ås), och det har aldrig tagit i, inte ens under bankörning.

        http://secretagentman.dynu.com/data/gt/impreza_TH2_3.jpg

        #69964
        OzO
        Deltagare

          Blåa centrumkåpor… justerad vinge… dina spår i gruset? *jees* 😛 (obs! internsnack)
          ______________________________________________
          http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p

          #69962
          SecretAgentMan
          Deltagare

            oi twatchops! 😀 (ännu mera internsnack).

            Jag är helt oskyldig till spåren… :rolleyes:

            /J

            #69965
            Raceline
            Deltagare

              18×8 funkar bra med 225 profil också utan rullade kanter (iallafall för mig). Det gäller att välja bra gummin bara 😀

              Om baksätespassagerarna är av model: XL och större, behöver dock plastlisterna bak tas bort (om dom inte slipas bort av sig själva förståss) 😉

              David

              #69963
              SecretAgentMan
              Deltagare

                David…det tar FET-i bak om du börjar stå på lite…bara så att du vet. :p

                På min bil med exakt lika breda fälgar med samma offset som du har så tog det till och med i skärmkanten (plastlisten borttagen – och med elakt hård hjulupphängning), och låter man detta ske utan att bry sig kommer rosten snabbt.

                Näpp, rulla kanterna och se till att killen som gör det rostskyddare rejält.

                Vill man inte rulla kanterna, bör man välja 7,5″ bredd eller smalare.

                🙂

                /J

                #69966
                Twala
                Deltagare

                  Jag vill oxå rulla mina skärmkanter…
                  Någon som vet någon som kan göra detta i närheten av Halmstad?
                  Närmaste jag vet är i Göteborg, men det borde väl finnas på närmare håll…

                  //Tobbe

                  Hodie mini, cras tibi.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.